مرسدس بنز ذهن راننده را می‌خواند!

مرسدس بنز برای آسایش بیشتر رانندگان، تصمیم به طراحی خودرویی گرفته که قادر است ذهن انسان را بخواند. دیگر لازم نیست دست خود را روی صفحه مالتی‌مدیا حرکت دهید، فقط کافیست فکر کنید!

مرسدس بنز ذهن راننده را می‌خواند!

مرسدس بنز در نمایشگاه IAA Mobility 2021 واقع در آلمان، طرح مفهومی خودروی Vision AVTR را برای اولین بار در CES 2020 به نمایش گذاشت.

به گفته مرسدس بنز، این خودرو دارای یک فناوری است که به شما امکان می‌دهد کارهای خاصی را فقط با فکر کردن در مورد آنها انجام دهید.

بنز

اتوموبیل این کار را بر اساس درک بصری انجام می‌دهد. این ماشین دارای نقاط نوری است که روی داشبورد دیجیتال خودرو تعبیه شده است و یک دستگاه BCI (رابط مغز و کامپیوتر) به پشت سر کاربر وصل می‌شود.

پس از یک زمان کالیبراسیون کوتاه، دستگاه می‌تواند فعالیت مغز را ثبت و اندازه‌گیری کند. بنابراین هنگامی که کاربر روی یک چراغ خاص روی داشبورد تمرکز می‌کند، دستگاه می‌تواند آن را تشخیص داده و کار مربوطه را انجام دهد.

این تکنولوژی در حد نظریه نیست. بازدیدکنندگان نمایشگاه IAA Mobility 2021، با مراجعه به غرفه مرسدس بنز، این فناوری را آزمایش کردند.

مرسدس بنز

Vision AVTR آینده نگرانه‌ترین کانسپت مرسدس بنز است. این خودرو فاقد فرمان بوده و پشت آن پوشیده از «فلپ‌های بیونیک» پوسته پوسته است. چرخ‌های آن نیز می‌تواند به هر سمتی که کاربر نیاز دارد، تغییر مسیر دهد.

ارسال نظر