آشنایی با مزایای دنا پلاس و نظرات مثبت خریداران و مالکان این خودرو

یکی از مهم‌ترین مزایای دنا پلاس وجود فضای باز و کافی است. این خودرو می‌تواند عمده وسایل مورد نیاز برای سفر را در خود جای دهد.

آشنایی با مزایای دنا پلاس و نظرات مثبت خریداران و مالکان این خودرو

بررسی مشخصات و مزایای دنا پلاس

کمپانی ایران خودرو دنا پلاس را در سال 1396 و به عنوان فیس لیفت دنا روانه خیابان‌های ایران کرد. این خودرو از لحاظ فنی شباهت بسیاری به دنا دارد، ولی از ظاهر جذاب‌تر و تجهیزات و امکانات بیشتری برخوردار است.

در این مقاله به شرح مختصر مشخصات دنا پلاس، مزایای متعدد و نظرات مثبت خریداران و مالکان این خودرو می‌پردازیم. پس اگر قصد خرید این سدان خانوادگی جذاب و جادار را در سر دارید، با ما همراه باشید.

مشخصات فنی دنا پلاس

دنا پلاس به پیشرانه 4 سیلندره EF7 با حجم موتور 1.6 لیتر مجهز بوده و حداکثر سرعت آن به 189 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتا دنا پلاس طی 13.5 ثانیه از صفر به 100 می‌رسد.

این خودرو قدرتی معادل با 115 اسب بخار (6000 دور بر ثانیه) را از طریق گیربکس 5 سرعته (دنده دستی) به چهار چرخ منتقل می‌کند.

دنا پلاس توانسته استاندارد آلایندگی یورو 4 را دریافت کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با 7.94 لیتر است.

فرمان هیدرولیک، سیستم تعلیق جلو مک فرسون، سیستم تعلیق عقب از نوع فنر پیچشی، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی، از جمله مشخصات این سدان خانوادگی به حساب می‌آیند.

امکانات دنا پلاس

مدل‌های اولیه دنا پلاس دارای تجهیزات و امکانات عالی هستند. دنا پلاس از لحاظ ظاهری، یک خودروی اسپرت بوده که به ایربگ های جانبی مجهز است. صندلی راننده نیز به طور برقی و در هشت جهت مختلف تنظیم می‌شود.

وجود سانروف، دوربین عقب، سیستم سوخت هوشمند، کروز کنترل، دزدگیر فابریک، آنتن کوسه‌ای، ترمز ضد قفل، دی لایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، نمایشگر لمسی هفت اینچی، سیستم صوتی 6 اسپیکر، بلوتوث، USB، تهویه اتوماتیک و آینه‌های جانبی تاشونده برقی از مهم‌ترین امکانات دنا پلاس به شمار می‌آیند.

مزایای دنا پلاس

یکی از مهم‌ترین مزایای دنا پلاس وجود فضای باز و کافی است. این خودرو می‌تواند عمده وسایل مورد نیاز برای سفر را در خود جای دهد.

بدنه کشیده، خطوط زاویه‌دار و حجم پردازی‌ها و همین‌طور چیدمان متفاوت چراغ‌ها، Dena+ را به یک خودروی اسپرت تبدیل کرده است.

سیستم تهویه اتومات خیلی زود می‌تواند فضای کابین را چه در سرما و چه در گرما، به دمای مورد نظر برساند.

دنا پلاس تعامل خوبی با راننده داشته و با مطلع کردن راننده از روشن ماندن چراغ‌ها، سوخت لامپ‌های خودرو، زمان تعویض روغن و غیره، سیستم مولتی پلکس قدرتمند خود را به رخ می‌کشد.

مصرف سوخت پایین نیز یکی دیگر از مزایای دنا پلاس به حساب می‌آید که در کنار باک 65 لیتری، امکان مسافرت طولانی و راحت را برای راننده تضمین می‌کند.

در ادامه، به برخی نظرات مثبت خریداران در مورد دنا پلاس اشاره می‌کنیم که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

نظر مثبت خریداران دنا پلاس

- بنده دنا معمولی مدل 94 دارم. از اول دست خودم بوده.از همون اول بنزین سوپر زدم. الانم مصرف سوخت خودروام در صد کیلومتر 7.5 لیتره. با کولر 8.5 لیتره. این خودرو عیب و ایراداتی داره ولی من درمجموع ازش راضی‌ام. چون از نظر فنی تا حالا هیچ ایرادی نداشته.

- آقا من دارم راضی هم هستم بد نیست که.عالی نباشه بد هم نیست. هر کسی نمیتونه باهاش رانندگی خوبی داشته باشه ، با پارس و ۴۰۵ کمی از لحاظ راندگی متفاوته. کیفیت قطعات بد نیست. شتاب خوبه. اصلا هم تو سرعت صدا نمیده کابین. کسایی که نمیتونن برونن برن همون پژو سوار شن این ماشین باید بدونی کی دنده عوض کنی و چجوری گاز بدی.

- من دنا پلاس دارم. فرمان پزیری و آرامش در رانندگی خوبی نسبت به ماشین‌های هم‌رده چینی و داخلی داره و تا الان خیلی خوب بوده فقط زانوی راست راننده با داشبورد درگیر هست و فضای زیادی نداره. با چند متخصص و مکانیک صحبت کردم و با رعایت چند نکته در نگهداری می تونید آسوده‌خاطر رانندگی کنید.از روغن مگناتگ استفاده کنید و هیچ‌وقت روغن موتور را تغییر ندید. درازمدت با دنده ۱ و۲ رانندگی نکنید چون آمپر بالا میده. با دنده ۱و۲ دور موتور را بین ۳ و۴ بیشتر نبرید که زود موتور خراب میشه. همیشه بنزین سوپر بزنید.

- یه چرخ دنا به هزارتا ماشین چینی می ارزه.

- دنا پلاس ماشین خوبی هر چی باشه از آن ماشین‌های چینی بهتره منظورم برلیانس و جک هستش

- دنا پلاس ۴ ستاره امنیت و کیفیت از موسسه تست ایمنی آلمان داره که مورد تأیید سازمان Euro Ncap هستش؛ اینم حرف من نیست حرف کیوان وزیری مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو هست!

- دو ماهه تحویل گرفتم، کلاج فوق‌العاده نرم، ترمز دیسکی عقب عالی ، روزای اول با ترمز گرفتن صدا می‌داد که با نصب دمپر عقب کاملا رفع شد، سواری نرم و خوب، خیلی‌ها اصلا این ماشینو سوار نشدن نظرات الکی میدن بقیه که می‌خوان بخرن گمراه میکنن.

- من یک سال داشتم ماشینو رصد می‌کردم واسه خرید که بالاخره امسال خریدمش. به نظر من از لحاظ نرمی و راحتی خیلی عالیه. فقط شتابش به نظرم کمه. در کل راضی‌ام.

- من یک ساله دارم عالیه مثل ساعت کار میکنه خیلی هم خوش‌دست و روان هست گیربکس فوق‌العاده‌ای داره واقعا ماشین خوبی هست. از ماشین‌های چینی خیلی سر تره. از ال 90 و ساندرو هم که نه ریخت دارند و نه امکانات رفاهی خیلی بهتره.

- دنا از تمامی ماشین‌های به اصطلاح ایرانی بهتره، به نظرم از جک j5 و رقبای چینی هم‌رده خودش هم خیلی بهتره، اگر میخواین تا 50 تومن برای ماشینتون هزینه کنید و میخواین سدان بخرین شک نکنید دنا گزینه خوبیه، البته تو این بازار (وگرنه تو بازارهای جهانی هیچ حرفی برای گفتن نداره).

- طراحی داخل و بیرون بد نیست و میشه گفت پیشرفت بدی به حساب نمیاد. آپشن ها سطح معقولی دارن و کیفیت و متریال در سطح خوبه. من دنا داشتم و 45 هزار کیلومتر باهاش راه رفتم، خیلی اهل رسیدگی و توجه به ماشین نیستم ولی واقعا اذیتم نکرد تو اون مدت. موتورش هم تقریبا راه دست تعمیرکارا شده. حالا قیمتش یه خرده تنده.

- من پلاس دارم. خواهش می‌کنم افرادی که پشتش ننشستن نظر ندن و اونو با دناهم مقایسه نکنن چون دناهم سوار شدم. نسبت به دنا تقریبا تمامی مشکلاش برطرف شده و هیچ صدایی داخل اتاق حس نمیشه. فرمونش فوق‌العاده نرمه و تو سرعت‌های بالا هم سر پیچ تند خیلی راحت میتونین رانندگی کنین و به جرات میگم که از سایر خودروهای داخلی فرمونش نرم تره. واسه افراد قد بلند ۱/۹۰ ب بالا مناسب نیست چون مجبوره صندلی راننده رو بده عقب که فضای پای سرنشینای عقب گرفته میشه ما زیر ۱/۹۰ خوبه و جوابگو هست، همچنین مالتی مدیاش خیلی بهتر شده و دیگه مشکلات و هنگ نداشته تا ۸ هزار کیلومتری ک من باهاش رانندگی کردم و داشبوردشم به صدا نیفتاده. یه ایراد که خیلی چیز ساده ایه پیچ تنظیم قوس کمر نداره واسه صندلیش. همچنین فوت لایت که برای روشنایی جلو پاهای سرنشیناس که جزو امکاناته وجود نداره متاسفانه! خلاصه اگه بهش برسین اذیتتون نمیکنه و ماشین خوب و جادار و خانوادگی هست. البته ماشین‌های ایرانی شانسیه بعضیا هم مشکلاتی نظیر اینکه تو سرعت ۱۲۰ به بالا صدای باد میاد به داخل کابین داشتن یا رفتن آب به داخل چراغ‌ها که با مراجعه به نمایندگی حلش کردن ولی مشکلات فنی تا حالا نداشته و ندیدم من.

- من مدت ۴ ماه است که دنا پلاس رو تحویل گرفتم و از داشتن آن راضی هستم. البته دو تا ایراد جزئی داشت که بردم نمایندگی و برطرف شد. یکی اینکه قفل صندوق عقب ایراد داشت و به سادگی رفع شد. دوم اینکه چراغ چک روشن می‌شد که اونم رفع شد و عنوان شد به دلیل خطای نرم افزاری بوده که با نصب دوباره نرم افزار در نمایندگی مشکل حل شد.
البته من گلایه‌های شما را رد نمی‌کنم. زیرا همان‌طور که دوستان بالاتر گفتند ماشین ایرانی شانسیه و بستگی داره به حال و هوای کارگران و مهندسان حین تولید. خدا رو شکر که شانس من خوب بوده و از خریدم خیلی راضی هستم.

ارسال نظر