مزایای پژو 206 کدام است؟ | 8 دلیل برای خرید 206

پژو 206 از زمان عرضه در خیابان‌های ایران تاکنون طرفداران بسیاری مخصوصا بین قشر جوان داشته است. جذابیت ظاهری و مزایای پژو 206 دلیل عمده این محبوبیت به‌حساب می‌آیند.

مزایای پژو 206 کدام است؟ | 8 دلیل برای خرید 206

قیمت 206 تیپ 2 صفر

با مزایای پژو 206 آشنا هستید؟

در مقاله قبلی از معایب پژو 206 صحبت شد. اما چه چیزی باعث شده تا این خودروی شیک و در عین حال چالاک و پرشتاب، به چنین محبوبیتی در بازار ایران دست یابد؟

بدون شک مزایای 206 موجب کم‌رنگ شدن معایب این خودرو می‌شوند. از سال 1380، پژو 206 هاچبک با ظاهری جذاب و جوان‌پسند وارد بازار ایران شد. این خودرو پیش از ورود به خیابان‌های کشور عزیزمان، در کشور فرانسه جولان داده و به مدت سه سال پیاپی توانست به جایزه طراحی مدرن دست یابد.

وظیفه تولید پژو 206 از نیمه دوم سال 1380 تاکنون بر عهده ایران‌خودرو بوده و همانند سایر محصولات این شرکت، آپشن های متعددی طی سال‌ها به آن اضافه (و یا حذف) شده است. خودروهای داخلی متعددی مثل تیبا 2 و کوییک جهت رقابت با 206 به بازار فرستاده شده‌اند، اما به دلایل زیر، پژو هاچبک قدیمی هنوز هم انتخاب اقتصادی بی‌همتای بسیاری از جوانان امروزی است.

1- طراحی داخلی

علاوه بر ظاهر شیک خارجی، کابین پژو 206 نیز از طراحی قابل‌قبولی برخوردار است. ارگونومی مناسب و کاربری آسان برای راننده و سرنشینان، یکی از مزایای پژو 206 به‌حساب می‌آید.

کابین 206 پیش از شروع تحریم‌ها از متریال عالی ساخته شده بود. اما بعد از سال 90، کیفیت ساخت کابین به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد. با این حال در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده، باز هم کیفیت کابین در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد (ولی نه برای قدبلندها!).

2- مصرف سوخت پایین

یکی از مهم‌ترین مزایای پژو 206 مصرف سوخت پایین است. پژو 206 برای پیمودن صد کیلومتر در جاده‌های شهری و ترکیبی به ترتیب به 8.9 لیتر و 6.3 لیتر سوخت احتیاج دارد. به همین خاطر می‌توان گفت که این خودروی اقتصادی، جزء بهترین خودروهای کم‌مصرف در ایران به شمار می‌آید.

به علاوه، پژو 206 به استاندارد آلایندگی یورو 4 دست یافته است و آلودگی کمی تولید می‌کند. این موضوع برای شهرهای پرازدحام یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

3- ایمنی قابل‌قبول

پژو 206 اگرچه بدنه ضعیفی دارد، اما در صورت بروز تصادف به‌خوبی از سرنشینانش محافظت می‌کند. باورکردنی نیست، اما این خودروی فرانسوی موفق به دریافت 4 ستاره از 5 ستاره امنیت (از موسسه یوروانکپ) شده است.

سیستم قدرتمند ترمز و ایموبلایزر و همچنین وجود کیسه هوا برای سرنشینان جلویی تا حد زیادی مانع بروز حوادث ناگوار در صورت تصادف می‌شوند. البته به شرطی که سرعت بیش از حد بالا نباشد، چون در این صورت ماشین به پرواز درمی‌آید و ترمز روی هوا چاره‌ساز نیست!

مزایای پژو 206

4- کیفیت خوب سیستم ترمز

سیستم ترمز 206 بسیار قدرتمند است. ترکیب سیستم ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی EBA، توزیع‌کننده نیروی ترمز EBD، ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای، مجموعه قوی و مطمئن سیستم ترمز را تشکیل می‌دهند.

5- طراحی خارجی

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت 206 در بازارهای ایران و جهان، طراحی پویا و تطبیق‌پذیری آن با سلیقه‌های مشتریان مختلف است. ظاهر جذاب و سنت‌شکن 206 را می‌توان به‌راحتی اسپورت کرد.

پژو 206 با طراحی تخم‌مرغی شکل، وجود خطوط روان روی بدنه و چراغ‌های کشیده در قسمت جلو یک ظاهر تهاجمی به خود گرفته و در عین حال، جلب‌توجه می‌کند.

6- قطعات یدکی فراوان

خوشبختانه قطعات یدکی پژو 206 به طور فراوان در بازار یافت می‌شود. اگرچه بسیاری از این قطعات تولید داخلی هستند، اما با توجه به سابقه طولانی حضور 206 در ایران، قطعات این خودرو به‌خوبی ساخته می‌شوند.

قطعات مختلف 206 به‌راحتی و با قیمت مناسبی (نسبت به سایر خودروهای وارداتی) در بازار یافت می‌شوند و همین موضوع را می‌توان به عنوان یکی دیگر از مزایای پژو 206 تلقی کرد. بسیاری از خودروهای خارجی و حتی چینی از این امتیاز محروم هستند.

7- فرمان نرم

فرمان هیدرولیکی و فوق‌العاده نرم، یکی دیگر از مزایای پژو 206 بوده و تجربه بسیار مطلوبی را به راننده منتقل می‌کند.

مزایای پژو 206

8- تجهیزات رفاهی

پژو 206 به عنوان یک خودروی قدیمی دارای امکانات جالب و مدرنی است. سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، چراغ همراهی مخصوص برای مکان‌های تاریک، حسگر پارک عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور جلو از داخل خودرو، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان و غیره از جمله امکانات رفاهی 206 به‌حساب می‌آیند.

از دیگر مزیت‌های 206 می‌توان به برف‌پاک‌کن شیشه عقب، پشتیبانی از چرخ و لاستیک پهن‌تر، شتاب بالا، شاسی مورب و ایمن، سرعت مناسب، محدوده قیمت اقتصادی و معقولانه و مهم‌تر از همه، بازار داغ دست‌دوم اشاره کرد.

آیا نکته دیگری باقی مانده که در این مطلب به آن اشاره نشده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا از تجارب یکدیگر بهره‌مند شویم.

ارسال نظر