مشخصات فنی و آپشن‌های سایپا اطلس منتشر شد

رسانه کلیک- سایپا اطلس محصولی جدید از خانواده کوییک است که با طراحی ظاهری متفاوت و پیشرانه به روزرسانی شده روانه میدان خواهد شد. این خودور هنوز به طور رسمی معرفی نشده اما به تازگی مشخصات فنی و آپشن‌های آن در فضای رسانه‌ای نشر پیدا کرده است.

مشخصات فنی و آپشن‌های سایپا اطلس منتشر شد

شرکت سایپا قرار است طی روزها یا هفته‌های آتی از یک محصول جدید که بر اساس پلتفرم کوییک (Q200) توسعه یافته، رونمایی کند. این خودرو سایپا اطلس نام دارد و برخی تحولات ظاهری نظیر تغییر کامل چهره و نمای عقب به علاوه به روزرسانی پیشرانه، بر آن اعمال شده است.

مشخصات فنی

ظاهرا سایپا اطلس در نسخه پایه خود موسوم به اطلس S از نمونه اصلاح شده پیشرانه تیبا و کوییک بهره خواهد برد. این موتور هشت سوپاپ با کد M15GSI شناسایی می‌شود و حجم آن معادل ۱۴۹۷ سی سی است.

تغییر منیفولد خروجی دود به گونه استیل یا هدرز که موجب تقویت و تسهیل تنفس پیشرانه شده به علاوه اصلاح سامانه پاشش سوخت و سیستم جرقه‌زنی موتور M15GSI ، از جمله تحولات اعمال شده بر موتور اطلس در مقایسه با پیشرانه تیبا و کوییک به شمار می‌روند.

سایپا اطلس همچنین استفاده از میل سوپاپ با سیستم زمانبندی متغیر یا cvvt، دریچه گاز برقی و بالانسر اصلاح شده نیز جزو دیگر تغییرات موتور اطلس نسبت به پیشرانه کوییک محسوب می‌شوند. گفتنی است پیشرانه M15GSI معادل ۸۹ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور ارایه می‌دهد. همچنین به احتمال قوی در آینده یک موتور شانزده سوپاپ با توان خروجی ۱۰۵ تا ۱۱۷ اسب بخار هم در سایپا اطلس به خدمت گرفته شود.

آپشن های سایپا اطلس

گفته شده اطلس در نسخه فول دنده ای خود از امکانات زیر برخوردار شود:
دو عدد کیسه هوا، فرمان برقی، تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر لمسی، نویگیشن، استارت دکمه‌ای ، سیستم کروز کنترل، دوربین دید پشت، سنسور پارک عقب، اتولایت، رینگ آلومینیومی، روکش صندلی چرمی پارچه‌ای، ایزوفیکس صندلی عقب، چراغ روز یا دیلایت، ورود بدون کلید، سیستم راهنما و تعویض دنده GSI، حسگر فشار باد لاستیک TPMS، شیشه‌ بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی، ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز کمکی BAS و سامانه کنترل BCM.

ارسال نظر