کد خبر:1332845
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

4 اشکال فنی؛

با معایب دنا پلاس اتوماتیک آشنا شوید

علیرغم تعریف از پیشرانه قدرتمند، بسیاری از رانندگان از معایب دنا پلاس اتوماتیک گله‌مند هستند. عمر مفید این خودرو کم است و به راننده پولداری احتیاج دارد!

 معایب دنا پلاس اتوماتیک

خودروی دنا پلاس در سال 1396 به عنوان فیس لیفت دنا روانه خیابان‌های ایران شد. این خودرو از لحاظ فنی شباهت بسیاری با دنا دارد، ولی از ظاهر جذاب‌تر و تجهیزات و امکانات بیشتری برخوردار است.

پس از عرضه دنا پلاس، ایران‌خودرو با افزودن موتور توربو شارژ، خودروهای دنا پلاس توربو دنده‌ای و دنا پلاس توربو اتوماتیک را روانه بازار کرد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک از گیربکس 6 سرعته اتومات استفاده می‌کند که قدرتی معادل 150 با اسب بخار را به چهارچرخ انتقال می‌دهد. این خودرو به پیشرانه نسبتا قدرتمند 4 سیلندر توربو شارژ EF7 مجهز بوده و حداکثر سرعت آن به 205 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

علیرغم مزایای متعدد از جمله فراوانی امکانات و تجهیزات مناسب، موتور قوی و جادار بودن، دنا پلاس توربو اتوماتیک معایب بسیاری دارد که باعث نارضایتی بسیاری از راننده‌ها و مالکین این خودرو شده است.

همچنین بخوانید: آشنایی با مزایای دنا پلاس و نظرات مثبت خریداران و مالکان این خودرو

در ادامه، معایب دنا پلاس اتوماتیک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کیفیت ضعیف ساخت

مهم‌ترین ایراد دنا پلاس اتوماتیک به کیفیت ساخت ضعیف آن مربوط می‌شود. همانند بسیاری از خودروهای ایرانی، کیفیت قطعات این محصول اصلا در حد و اندازه یک خودروی لوکس ملی نیست!

به سبب استفاده از متریال ضعیف، مشکلات مختلفی مثل ورود صداهای آزاردهنده به داخل کابین و خرابی قطعات به طور اجتناب‌ناپذیری گریبان گیر مالک خودرو می‌شود.

کابین نامناسب

کیفیت قطعات به کار رفته در کابین نیز جای تعریف ندارند. متأسفانه خرابی یا شکستن قطعات کابین خیلی زود صاحب خودرو را به دردسر می‌اندازد. صداهای آزاردهنده نیز سمفونی بی‌چون و چرایی است که راننده را در طول مسیر همراهی می‌کند.  

معایب دنا پلاس اتوماتیک

استهلاک بالا

استهلاک بالا نیز یکی دیگر از معایب دنا پلاس اتوماتیک محسوب می‌شود. کیفیت ضعیف ساخت خودرو باعث می‌شود قطعات آن خیلی زود خراب شوند و نیاز به تعویض آن‌ها افزایش می‌یابد. کاربرد سیستم تعلیق و فنربندی قدیمی نیز احتمال خرابی قطعات را تشدید می‌کند.

استهلاک ماشین همچنین به سیستم کنترل حرارت گیربکس بستگی دارد. اگر وزن اتاق و توان موتور با یکدیگر همخوانی نداشته باشند، واضح است که علاوه بر استهلاک گیربکس، عمر مفید اجزای دیگر نیز کاهش می‌یابد.

ایمنی نه‌چندان خوب

مشکل هندلیگ و فرمان پذیری از خودروی دنا به مدل پلاس اتوماتیک رسیده و کنترل این ماشین لوکس را سخت‌تر کرده است. علیرغم ادعای ایران‌خودرو مبنی بر محکم سازی بدنه، شکایات متعددی در مورد آسیب‌های شدید حین تصادف‌های معمولی گزارش شده است.  

توان بالای موتور، راننده را ترغیب به افزایش سرعت می‌کند، هرچند عملکرد نه‌چندان عالی سیستم ترمز باعث افزایش احتمال بروز تصادفات جدی می‌شود.

در ضمن، ایربگ های جانبی که جزء مشخصات منحصربه‌فرد دنا پلاس به حساب می‌آیند، در برخی مدل‌های جدید حذف شده و ایمنی سرنشینان را کاهش داده است.

در ادامه نگاهی به شکایات و نظرات منفی مالکین دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک می‌اندازیم.

در اینکه دنا پلاس توربو اتوماتیک هم یک خودروی بی‌کیفیت به تمام معنا دیگر است هیچ شکی نیست، گیربکس سیستم تعلیق ووو همه بی‌کیفیت.

من مدتی دنا داشتم رفتم دنا پلاس گرفتم هر هفته تعمیرگاه هستم مشکل برقی داره حالا ماشین رو عوض کردم دنا توربو پلاس دنده‌ای گرفتم موتور و توربو مشکل داره همه این ماشین‌ها صفر بود فقط از دنا راضی بودم الان رفتم دنا گرفتم.

منم يه صفرشو گرفتم اولش خيلي خوب بود الان كه ١٨٠٠ تا كار كرده تو جاده وسط چهار را تو كوچه يهويي از خود بی‌خود ميشه و ماشين خاموش ميشه ، ايران فرغون خسته نباشي

از لحاظ کیفیت خیلی خیلی اشغاله و افتضاحه اما از لحاظ فنی هیچ حرفی رو باقی نمی گذاره واقعا عالیه طبق فرموده نگارنده اگه سیستم کنترل پایداری داشت بهتر میشد اما نمونه دنده دستیش خیلی خیلی سرتره من دستی رو دوست دارم

واقعا واقعا به هیچ عنوان ارزش خرید نداره. ینی پراید 150 میلیونی ارزش خریدش بیشتر ازینه. این ماشین توی این وضعیت نهایت همون 250 بسشه

بزرگ‌ترین مشکل طراحی اتاق دنا جای قرار گرفتن پای راست راننده و برخورد مداوم آن با گوشه داشبورد است. نمی دونم با چه فکری چنین داشبورد حجیمی را طراحی کرده‌اند که از فضای اتاق خودرو‌ و جای قرارگیری پاها کم کرده و علی‌رغم این حجم فضای ذخیره بسیار کوچکی در اختیار قرار می‌دهد.

مهم‌ترین مشکل این خودرو نداشتن کنترل پایداری است که متأسفانه با فرمان برقی بسیار نرم هم تشدید شده،
3-4  روز دنا توربو اتوماتیک رو سوار شدم، در سرعت بالای 90 کیلومتر بسیار باید با احتیاط با فرمان برخورد بشه
کوچک‌ترین تغییر زاویه ناگهانی علی‌الخصوص در سراشیبی یا شتابگیری، ماشین از کنترل خارج میشه و حتی تمایل به چپ کردن داره، اگر ESP داشت یا فرمان برقی با افزایش سرعت سفت می‌شد این مشکل نبود.

هفته گذشته دنا پلاس توربو اتوماتیک رو پس از ۱۸ ماه و با ۶ ماه تأخیر و به قیمت گزافی تحویل گرفتم به نظر شما آیا خودرو حدود ۳۰۰ میلیون تومانی باید صدای داخل کابینش به دلیل عدم کیفیت قطعات داخلیش تا این حدود زیاد باشه ، یا دکمه درب کاپوت جلوش رو با کش بسته باشن و یا درب جاسیگاریش اصلا باز نشه ، ‌پس کنترل کیفیت کجا رفته

از نظر کیفیت قطعات واقعا افتضاحه. اکثرا فشنگی سنسور زیر پدال ترمز کمتر از 1000 کیلومتر مشکل پیدا میکنه و دنده از حالت P خارج نمیشه. بعد از اون هم مشکل به میزان دور موتور میرسه که بخاطر یه قطعه کوچک و معمولی کل حرکت ماشین دچار مشکل میشه . اکثر قطعات هم چینی و با برچسب چینی هستن متاسفانه از جمله  ECU

نظرها

221 نظر

  1. ناشناس

    من دو ماهه دنا اتومات خریدم از دستش کلافه شدم از هزار تا به بعد دیگه روشن نشد سه تا نمایندگی بردم سه روز چهار روز ماشین مونده اونجا ولی هنوز نتونستن ایرادشو پیدا کنن تازه شهر ما نمایندگی نداره هر بار با جرثقیل حملش میکنم تا الان پنج میلیون پول جرثقیل دادم هیچ کدوم از نمایندگی ها جوابگو نیستن نمیدونم چیکار کنم دردمو به کی بگم تا الان بیست نفر استاد کار ماهر نتونستن روشنش کنن و عیب یابی کنن دیوانه شدم از وقتی این ماشینو گرفتم کسی نیست راهنماییم کنه که تکلیف من با این ماشین چیه

    رای موافق 2
    رای مخالف 6
  2. سلام دوستان
    من اکثر ماشین های داخلی و
    ماشین های خارجی مثل ام وی ام 315 و مزدا 3 و هیوندا کوپه و اکسنت و النترا و داشتم و به نسبت کارم ماشبن های دیگه ای هم زیر پام بوده
    و اهل تیونینگ ماشین هم هستم و بی پی سوار بودم
    اهل نظر دادن درباره نداشته هام نیستم
    اما درباره دنا پلاس توربو اتومات نظرمو مینویسم
    اولا که سمت رنگ سفید و مشکی نرید
    چون تو خط تولید این رنگها ، سِری زدن و دقت نکردن زیاده ، دنبال رنگ های خاص باشید ، چون هم کیفیت رنگ هم ضخامتش بالاتره ، زمانی که سمند ef7 تازه اومده بود ، و همه از مشکلاتش مینالیدن ، من گیلاسی صفر خریدم و تا کیلومتر 80 هزار فقط یه ماهک دنده عوض کردم ، در مورد 405 هم این موضوع صدق میکنه ،((( اما تو نمایندگی ها پر از ماشینای سفید بود(((خواهشا جبهه نگیرید ، تجربه شخصیمه ))) جدای از بهتر بودنش ، چهره شهر هم قشنگ تر میشه و از سیاه و سفیدی خارج میشه ، فکر فروشش هم نکنید ، هر ماشینی طالب خودشو داره ،
    مخصوصا سفید که فقط بین دلالا دست به دست میشه
    شتاب ماشین فوق العاده س و گیربکس هم هماهنگه ، فرمونش نسبت به 207 سفت تره و تو سرعت هم سفت میشه ، و اینکه اصول رانندگی با سرعت بالا مستقیم رفتنه ، نه اینکه با 150 تا بپیچید و انتظار تعلیق بنز و داشته باشید ،
    قد من 186 هست و با عقب بردن و پایین بردن صندلی مشکلم حل شده ، کاملا جادار نیست ولی مشکلی نداره ، چون رانندگی با ماشین اتومات با دستی فرق داره و شما باید خیلی ریلکس رانندگی کنی ، اینکه دوستان از زخم شدن پا میگن ، اصلا معنی نداره ، شما باید صندلی و تنظیم کنی و یه دست به فرمون و یه دست رو کنسول باشه و حالت پا تقریبا مستقیم باشه ، صندلی های نرمی داره و تو مسافرت 4 نفره هم مشکلی بابت کمبود جا و راحتی نداشتیم ، مصرف تو جاده با کولر و 4 سرنشین و صندوق پر به 8 میرسه ، البته با بنزین سوپر ، اما داخل شهر اگر نرمال رانندگی کنید 9 و اگر پرشتاب رانندگی کنید به 12 هم میرسه ، اگر اصول نگهداری از دنده اتومات و توربو رو حفظ کنید ، مشکلی تو گیرکردن دنده p و جا نخوردنش و گاز نخوردن موتور ندارید ، تا کیلومتر هزار به ماشین فشار نیارید و موتور و خسته نکنید تا قطعات آب بندی بشن
    سر و صدای داشبورد کمه ولی هست و با درزگیر میتونید صدای بادی که از پنجره جلو میاد و کمتر کنید ،(( البته من همون روز اول تو مرکز آپکو ریمپ استیج 3 زدم و مشکل تاخیر پدال و لگ توربو و دمای آب حل شد ، ارتفاع اصولی واجبه
    (لول فنر لنزو سایز ۳۴ و استرس بار کافیه ) نیازی به کمک پوسته کوتاه نیست ،مانیتور ۱۰ اینچ آپکو کاملا رخ داشبورد و عوض میکنه و حتما توصیه میکنم ، باد چرخ هارو تنظیم کنید چون کوچکترین کم و زیادی باعث کوبش شدید میشه
    دوستان سیستم توربو به معنی ماشین مسابقه ای بودن نیست ، این هم یه نوع سیستمه که قدرت ماشین و افزایش میده و نگهداری خاص خودشو میخواد … پس توقع نداشته باشید که دائما به ماشین فشار بیارید و موتور اخ نگه
    فشار آوردن طولانی باعث میشه دمای موتور بالا بره و ecu موتور و محدود کنه ، پس مراعات کنید
    تو هوای خنک راندمان ماشین خیلی بالاتر میره
    حتما درپوش توربو رو بردارید
    چون همون درپوش زیبا باعث میشه حرارت به موتور برگرده و پخش نشه ، حتما بردارید
    روز اولی که تحویل گرفتم ، برچسب کاغذی شیشه جلو رو با چسب قطره ای چسبونده بودن و کندنش باعث قلوه کن شدن شیشه شد ،نمایندگی کلا زیر بار نمیره مگه اینکه کارت طلایی داشته باشید
    مجبور شدم شیشه جلو رو آزاد عوض کنم ، اینه بغل چون جنس کروز نیست و متفرقه هست ، احتمال خرابیش بالاست که برای من هم رو کیلومتر ۵۰۰ خراب شد ، و باز هم نمایندگی قبول نکرد و مجبور شدم موتور آینه رو ازاد عوض کنم
    روز اول بدون قید و شرط ماشین و بیمه بدنه کامل کنید
    تا خیالتون بابت خیلی از مشکلات راحت باشه
    من زنون و هدلایت و سیستم هم نصب کردم
    چراغ چک روشن شد
    که با دیاگ مشکل حل شد
    اگر تعویض لامپ و نصب سیستم دارید
    به نصاب بگید از تستر زیاد استفاده نکنه ، چون باعث سوختن فیوز ها میشه
    صندوق عقب جاداری داره ، درهای محکم و سنگینی داره ، ریموت صندوق پرون لگ نداره ، جک کاپوت داره و از میله فلزی راحتید
    عملکرد قفل مرکزی خوبه و نیازی به دزدگیر نیست
    ولی gps لازمه
    رینگ و لاستیک ۱۶ باعث میشه خیلی از چاله هارو کمتر حس کنید
    اگر وسعتون میرسه لاستیک خارجی با همون سایز بندازید
    کیفیت قطعات مطلوب نیست اما بد هم نیست
    طراحی در و داشبورد خوبه و کشیدگی هاش با همین متریال هم جذابه
    چون تجربه ماشین چینی و داشتم
    سمتشون نمیرم ، بخاطر کمبود قطعات و ظریف بودنشون ( ضعیف نه ، ظریف )
    من اهل خوابوندن ماشین تو نمایندگی و برو بیا نیستم ، ترجیح میدم ماشینی سوار بشم که لوازمش تو بازار ازاد باشه و با نمایندگیا درگیر نباشم ، چون بابت تک تک خدماتشون پول میگیرن ، و پولی که میگیرن از تعمیرگاه ازاد خیلی بیشتره ، و اینکه شما بالاسر ماشین نیستید و ممکنه مسائل دیگه ای پیش بیاد که باعث دلسردیتون بشه
    کلام اخر
    ماشین و بستگی به نیازتون بخرید
    برای من حجم موتور و شتاب و زیبایی مهمه
    و تو این رنج قیمت بهترین گزینه همین ماشینه
    ماشین خارجی با ده سال کارکرد قطعا استهلاک داره و پیشنهاد نمیکنم ، اما به نسبت تارا و ال نود و ۲۰۷ ,,, به نظر من هم زیباتره ، هم بسیار پر قدرت تر و پرشتاب تر
    از کسایی که این ماشین و نداشتن اطلاعات نگیرید
    کلا تو هر زمینه همینطور باشید
    امیدوارم خدا برای همه بسازه و ارزوی ماشین داشتن یا تعویض ماشین به دل هیچکس نمونه
    انشالا روزی برسه که واردات ازاد بشه و ماشین های با کیفیت و رنج قیمت مناسب تو شهر باشه ، و شرکت های داخلی هم به تکنولوژی روز دنیا برسن
    و ماهم به ماشینای داخلی افتخار کنیم و با افتخار خرید کنیم
    یا علی

    رای موافق 82
    رای مخالف 2
    1. ناشناس

      سلام

      در مورد طراحی و جانمایی نامناسب کلید های تنظیم صندلی های جلو اطلاعی دارید ؟ درسته ؟؟

      رای موافق 4
      رای مخالف 6
    2. آقا خیلی منطقی و مستدل و مفید بود.خداوند از شما راضی باشد‌

      رای موافق 10
      رای مخالف 1
    3. ناشناس

      درودبرشما که هم فنی هستی وهم قلم شیوایی داری. سربلند باشی هموطن

      رای موافق 8
      رای مخالف 0
  3. ناشناس

    خود امریکا داره حسرت داشتن دنا پلاس میخوره

    رای موافق 4
    رای مخالف 4
  4. بین دنا پلاس اتومات و ۲۰۷ اتومات کدوم بهتره
    دنا لایک و ۲۰۷ دیس لایک

    رای موافق 38
    رای مخالف 5
    1. ناشناس

      من دوماه پیش صفر کیلومتر خریدم تا سه روز عالی بود ولی یهویی چراغ چک روشن شد و ماشین سنگین شد خلاصه دوسه بار دیاگ و دوباره چراغ روشن و ماشین راه نمیرفت مکانیک حرفه ای بیرون نظرش بود بخاطره کاتالیزور و کامپیوتر بی کیفیت هست ؛ با ریمپ گمی بهتر شد ولی دلچسب نبود : ار اول صدای قرچ قرچ ستون‌ ها میومد و بالای ۸۰کیلومتر صدای باد ولی کلا نرم و بی‌صدا تقریبا ؛بنظرم ماشین ایرانی مقداری هم شانسیه که چجوری مونتاژ و قطعه بهتری روش هست ؛ باتشکر

      رای موافق 0
      رای مخالف 1
  5. ناشناس

    سلام
    من دو ماه است که ماشین را تحویل گرفتم و بعد از3000 کیلو متر این معایب را پیدا کرد .
    1- پنل کولر کامل عوض شد.
    2- بالابر شیشه راننده کامل عوض شد.
    3- روغن ریزی پیدا کردو اورینگ عوض شد.
    4- فرمان دچار مشکل شده و الان در نمایندگی است .

    رای موافق 0
    رای مخالف 2
  6. علی عسکری

    سلام
    دناپلاس ثبت نامی ماه6 سال 99را تیر1401تحویل دادند ولی از روز اول مصیبت شروع شد وبعد از مدتی وسط خیابون ماهک دنده خلاص شد وموندیم وسط خیابون وجالبه وقتی رفتیم نمایندگی ایرانخودرو در شهر محلات استان مرکزی گفتند امروز مکانیک ما نیست باید ماشین تا فردا اینجا باشه وبعد هم فقط به ماهک نگاه کرد وگفت اشکالی نداره انشاالله دیگر در نمی اید

    رای موافق 2
    رای مخالف 1
    1. ما پارسال مرداد گرفتیم. اولا جای توش خیلی کمه مخصوصا برای آدمهای بالای ۱۸۰ مناسب نیست. این به کنار. بعد ۵۰۰۰ کیلومتر خیلی اذیتمون کرد. چند بار تو پارک گیر کرد بردیم قطعه عوض کردیم بازم همینطوری شد. یه بار وسط پمپ بنزین اینطوری شد که کلا لاین بند اومد تا ایران خودرو بیاد. یه ایراد مهم گاز نخوردن در وسط اتوبان بود که خیلی هم خطرناک بود، نمایندگی فراخان داد که انگار یه قطعه کم بود بردیم تا درست شد. الان جرات نداریم تو حالت پارک بزاریم. جدیدا هم کولرش گاهی کار میکنه گاهی نمیکنه

      رای موافق 3
      رای مخالف 3
      1. ناشناس

        دنا پلاس اتومات قطعا

        رای موافق 0
        رای مخالف 1
  7. مهدی طهم

    سلام
    لطفا بی تعصب نظر دهید
    میخواهم ماشیننم را تغییر بدم
    بین دنا پلاس اتومات و تارا اتومات ماندم!!!
    نیازهای من:
    1. توربو و سرعت به کارم نمیاد
    2. نمیدونم یکی با قد 180 تو دنا پلاس اذیت نمیشه؟ راحتی برایم مهمه
    3. دنا خوش قیمته ولی تارا 70 تومان گران تره
    لطفا نظر دهید:
    دنا پلاس : لایک
    تارا: دیس لایک

    رای موافق 56
    رای مخالف 33
    1. اگه قدت ۱۸۰ هست که دنا پلاس بدردت نمیخوره. راحت نیستی. ما رو که خیلی اذیت کرد. تو پارک چند بار گیر کرد طوریکه دیگه میزاریم رو خلاص ترمز دستی میکشیم. یه بار هم گاز نمیخور بردیم نمایندگی مثل اینکه یه قطعه کم کذاشته بودن. الان گاز میخوره ولی دوباره تو پارک گیر کرد.

      رای موافق 6
      رای مخالف 0
      1. ناشناس

        سلام من تارا دنده سوار شدم از لحاظ استحکام روی جاده خیلی ماشین قرص و محکمی نبود به شکلی که با رسیدن به سرعت 120 کیلومتر فورا سرعت را کم کردم یعنس احساس کردم الان از رو زمین بلند میشه در حالی که این اتفاق درخانواده سمند اصلا معنی نداره . فکر میکنم بیشتر از 500 تومن بابت تارا اتوماتیک پول دادن اشتباه باش .

        رای موافق 4
        رای مخالف 1
  8. بسیار عالی و پرشتاب ؛ بهترین و ارزنده ترین خودروی ملی دنا پلاس توربو اتوماتیک…

    رای موافق 24
    رای مخالف 14
    1. ناشناس

      ندی د بدی د

      رای موافق 2
      رای مخالف 1
  9. ناشناس

    من یکساله دنا توربواتومات دارم معایبش زیاده اصلا راضی نیستم کاش یکی ازم بخره، چون خیلی وقتها دنده از روی P پارک خارج نمیشه وااااای عصبی میشم مخصوصا وقتی عجله دارم بعد خیل وقتها استارت میزنم برق توی ماشین میاد ولی نمیدونم چرا خفه میکنه ماشین روشن نمیشه یاطری اش رو هم دوبار عوض کردم فوله ، مصرف سوختش خیلی بالاست بنزین رو قورت میده ، خیلی داغ می کنه و دمای ماشین خیلی بالاست حتی در یک مسافت کم ، درکل ماشین سفتی هست مخوصا درب ها به سختی باز میشه من راضی نیستم

    رای موافق 10
    رای مخالف 10
  10. علیرضا

    نظر بیخود ندین…هیچ مشکلی نداره این ماشین…
    اگر خاموش میشه ببرینش نمایندگی، هر مشکل برقی احتمالی تو اندک خودرو ها که باشه رایگان براتون رفع میکنن.

    رای موافق 21
    رای مخالف 12

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
سفارش کلیک گوگل چگونه انجام می‌شود؟

چگونه از حمله هکرها به گوشی مان جلوگیری کنیم؟

با توجه به اهمیت روزافزون حفاظت از اطلاعات شخصی و امنیت سایبری دستگاه‌های...

کرم‌هایی که از چراغ راهنمایی پیروی می‌کنند

دانشمندان ژاپنی روشی را ابداع کرده‌اند که اساسا به آنها اجازه می‌دهد حرکات...

تشخیص اخبار جعلی با کمک هوش مصنوعی

اخبار جعلی می‌تواند باعث اختلال پایدار در ساختار جامعه شود. اخیرا دو...

رفع باگ‌ها و بهبود عملکرد در آپدیت جدید بازی Sonic Frontiers

 آپدیت جدید بازی Sonic Frontiers بالاخره حالت Performance Mode را به کنسول ایکس باکس سری اس...

آیین نامه حمایت از فریلنسرها چه می گوید؟/ ماده 8 از اینترنتطبقاتی پرده برمی‌دارد؟

وزرای عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال آیین‌نامه حمایت از فریلنسرها فعال در...

آیفون 15 پرو مجهز به دکمه‌هایی با طراحی ثابت خواهد بود

تا موعد عرضه سری آیفون 15 اپل هنوز زمان زیادی باقی مانده است؛ اما تاکنون...

آموزش ساخت قوی‌ترین پسورد جهان

در این مطلب علاوه بر مرور محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین رمزهای عبور در...

کنسول‌های نسل بعد ایکس‌باکس و پلی‌استیشن زودتر از سال ۲۰۲۸ نمی‌آیند

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، سونی و مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه‌ی...

تکمیل نظریه‌ اینشتین؛ پیشرفتی در فیزیک ذرات

دانشمندان انقباض نسبیتی میدان الکتریکی تولیدشده توسط ذرات باردار پرسرعت را...