با مزایا و معایب پاژن آشنا شوید

اگر علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و عبور از مسیرهای صعب‌العبور هستید، پاژن یکی از بهترین گزینه‌های ممکن به حساب می‌آید. اما بد نیست علاوه بر مزایای متعدد، با معایب پاژن نیز آشنا شوید.

با مزایا و معایب پاژن آشنا شوید

بررسی مزایا و معایب پاژن

خودروی پاژن مخصوص آفرودبازها است! این ماشین ساده و جمع و جور محصول شرکت مرتب خودرو بوده و مناسب برای جاده‌های غیرشهری و سواری در دل طبیعت است.

پاژن از روی خودروی لندروور انگلیس ساخته شده و علیرغم داشتن 6 سیلندر، حداکثر قدرت آن تنها به 161 اسب بخار و 5000 دور بر ثانیه می‌رسد.

مهم‌ترین نقطه قوت خودروی پاژن، بدنه و گیربکس بسیار قدرتمند آن است، به نحوی که خودرو در تمام شرایط به خوبی توسط راننده کنترل می‌شود. هماهنگی بین موتور قوی و گیربکس به شما اجازه می‌دهد تا در وضعیت‌های مختلف، تعادل عالی بین این دو ایجاد کنید.

ماشین جوان پسندانه پاژن می‌تواند شتاب خود را طی 10 ثانیه از صفر به صد برساند، ولی حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ثانیه است. بدون شک رانندگی در دل کوه و کویر به سرعت 170 احتیاج ندارد!

برای پاژن مهم نیست که در مسیر صاف حرکت می‌کنید، تا از آب و سنگلاخ رد می‌شوید. این خودرو دارای سیستم تعلیق و فنربندی عالی است. هرچند نباید انتظار زیادی از اتاقک‌های پرسروصدای آن داشت. هدف پاژن شیک بودن نیست!

پاژن نیز همانند سایر خودروهای موجود در بازار دارای معایبی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

پاژن - مخصوص آفرود

مهم‌ترین معایب پاژن

از لحاظ قیمت، خودروی پاژن نسبت به امکانات کمی که ارائه می‌دهد، تا حدی گران است. هرچند این قیمت با توجه به قدرت بالا و سرعت 170 کیلومتر بر ثانیه توجیه می‌شود.

پاژن به یک موتور قدرتمند مجهز شده، اما مصرف سوخت آن بالا بوده و جزء خودروهای آلاینده به حساب می‌آید.

شیشه‌ها به طور دستی تنظیم می‌شوند و صندلی‌های اتاقک جنس خشکی داشته و چندان راحت نیستند.

موتور سروصدای زیادی ایجاد می‌کند و لاستیک‌ها با توجه به مسیرهای انتخاب‌شده، سریعا ایمنی خود را از دست می‌دهند.

در صورت بروز نقص در سیستم تعلیق و فنربندی، خودرو عملا بی‌استفاده می‌شود.

پاژن یک خودروی خانوادگی نیست و جذابیت ظاهری چندانی در مقایسه با سایر خودروهای لوکس، مثل تویوتا راوفور و هایلوکس ندارد.

سیستم ترمز پاژن نیز اغلب مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

در صورت خرید دست‌دوم این خودرو، به نکات بسیار حیاتی از جمله سیستم تعلیق و فنربندی، گیربکس و موتور باید توجه کرد. ضرب خوردگی مدل‌های دست‌دوم معمولا ذوق خریدار را کور می‌کنند!

همچنین بخوانید: قیمت روز خودروهای داخلی

ارسال نظر