با مزایا و معایب پاژن آشنا شوید
اگر علاقهمند به طبیعتگردی و عبور از مسیرهای صعبالعبور هستید، پاژن یکی از بهترین گزینههای ممکن به حساب میآید. اما بد نیست علاوه بر مزایای متعدد، با معایب پاژن نیز آشنا شوید.
بررسی مزایا و معایب پاژن
خودروی پاژن مخصوص آفرودبازها است! این ماشین ساده و جمع و جور محصول شرکت مرتب خودرو بوده و مناسب برای جادههای غیرشهری و سواری در دل طبیعت است.
پاژن از روی خودروی لندروور انگلیس ساخته شده و علیرغم داشتن 6 سیلندر، حداکثر قدرت آن تنها به 161 اسب بخار و 5000 دور بر ثانیه میرسد.
مهمترین نقطه قوت خودروی پاژن، بدنه و گیربکس بسیار قدرتمند آن است، به نحوی که خودرو در تمام شرایط به خوبی توسط راننده کنترل میشود. هماهنگی بین موتور قوی و گیربکس به شما اجازه میدهد تا در وضعیتهای مختلف، تعادل عالی بین این دو ایجاد کنید.
ماشین جوان پسندانه پاژن میتواند شتاب خود را طی 10 ثانیه از صفر به صد برساند، ولی حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ثانیه است. بدون شک رانندگی در دل کوه و کویر به سرعت 170 احتیاج ندارد!
برای پاژن مهم نیست که در مسیر صاف حرکت میکنید، تا از آب و سنگلاخ رد میشوید. این خودرو دارای سیستم تعلیق و فنربندی عالی است. هرچند نباید انتظار زیادی از اتاقکهای پرسروصدای آن داشت. هدف پاژن شیک بودن نیست!
پاژن نیز همانند سایر خودروهای موجود در بازار دارای معایبی است که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
مهمترین معایب پاژن
از لحاظ قیمت، خودروی پاژن نسبت به امکانات کمی که ارائه میدهد، تا حدی گران است. هرچند این قیمت با توجه به قدرت بالا و سرعت 170 کیلومتر بر ثانیه توجیه میشود.
پاژن به یک موتور قدرتمند مجهز شده، اما مصرف سوخت آن بالا بوده و جزء خودروهای آلاینده به حساب میآید.
شیشهها به طور دستی تنظیم میشوند و صندلیهای اتاقک جنس خشکی داشته و چندان راحت نیستند.
موتور سروصدای زیادی ایجاد میکند و لاستیکها با توجه به مسیرهای انتخابشده، سریعا ایمنی خود را از دست میدهند.
در صورت بروز نقص در سیستم تعلیق و فنربندی، خودرو عملا بیاستفاده میشود.
پاژن یک خودروی خانوادگی نیست و جذابیت ظاهری چندانی در مقایسه با سایر خودروهای لوکس، مثل تویوتا راوفور و هایلوکس ندارد.
سیستم ترمز پاژن نیز اغلب مورد انتقاد قرار میگیرد.
در صورت خرید دستدوم این خودرو، به نکات بسیار حیاتی از جمله سیستم تعلیق و فنربندی، گیربکس و موتور باید توجه کرد. ضرب خوردگی مدلهای دستدوم معمولا ذوق خریدار را کور میکنند!
همچنین بخوانید: قیمت روز خودروهای داخلی
خیلی خوشم از ظاهر و استایلش میاد ولی احساس میکنم تو جاده مثلا تهران قم حالگیر باشه مخصوصا اگه دوتا خانم هم همراهت باشن من تا حالا سوار نشدم ولی از مشخصات احساس میکنم صدای موتور خیلی زیاد وارد کابین شه و دومی روی دست انداز نرم عمل نکنه ماشینم در حال حاضر اسپورتیج وحشتناک سرنشینان مخصوصا عقب مدام بالا و پایین میشن راجب پاژن مصرف سوخت اتفاقات بالا راهنمایی کنید ممنون میشم تشکر
پاژن ماشین خیابون نیست ماشین اف رود هست و اسپرتیج که هیچ تمام شاسی بلندا رو تو جاده خاگی گور میکنه
سلام ببین این داره با رافور وهایلوکس مقایسه میکنه و فکر کنم نسبت به اونا میگه سر وصدا داره رافور اصلا صدا نداره.
شاستی خیلی ضعیفی داره اتاق پر صدا ومصرف سوخت بالا
خوشگله
این ماشین سواری نیست!!
جاده تهران قم؟؟؟؟
شاسی تقویت کنید خواستید
خوب
سلام و عرض ادب
من چندسال پیش ی دونه ۴سیلندر داشتماین خودروی دوست داشتنی فقط مخصوص آفرود و کوه وبیابونه وتوجاده هم خشکه وهم واسه مسافت طولانی باتوجه به مصرف زیاد بنزین گزینه خوبی نیست.کلا ماشینهای شاسی نسبت به اتاق سدان حشک ترن..
پاژن واسه جاده های کوهستانی وبرف گیره مثلابرای استان اردبیل مناسبه که ۷ماه برف وبارون میباره وبرای طبیعت گردی خوبه قم تهران برف گیرنیست جاده کفی سواری بهتره
سلام، من سیستم تعلیقش رو تغیر دادم، و خیلی نرم شده
از این خودرو استفاده کردم فقط موتور و گیربکس خوبی داره بقیه مواردش اصلا بدرد بخور نیست ایکاش از کمپانی بزرگ فورد مهندسی معکوس و تقلید میکردن نه لندروور
واقعا دوست دارم یکیشو بخرم
باسلام
بنده پاژن ندارم ولی چندین ساله باپاژن وقابلیتهایش آشنا هستم.البته سلیقه ها فرق دارندوهرکس یک نظری دارد
ولی درکل باید بگویم پاژن یک خودرو پرقدرت باجعبه دنده خوب واتاق بزرگ وظاهرباکلاس ومناسب هرسنی هست.که میتوان کارهای بسیارزیادی برخلاف خیلی ازخودروهای شاسی بلندبرروی آن انجام داد.مناسب جاده های بیرون شهری خاکی وشنی وبرفی وحتی شهریست.خودروباید هم ازدیدگاه ظاهرآن وهم فنی خوب باشد که پاژن قابل قبول میباشد.اگرمعایبی هم دارد دقیقا تمامی خودروهای داخل بازاربی عیب نمیباشند پس یه چیز عادی محسوب میگردد.بعد بااین قابلیتهای پاژن که برروی آن نصب شده یامیتوان برروی آن نصب کرد خودرویی با این قیمت گیرنمیاد.یه کم سراغ خودروهای چینی وکره ای وژاپنی که مال آسیای خودمون هست بروید تاحساب کاربدستتان بیاید.پاژن توخیلی ازقسمتها رودست همه شون است باتمامی قیمت گران وبالایی که دارند.بعدش پاژن یک خودرو داخلی وملی ست باید کمک کرد تابمونه وارتقا پیدابکنه.من خیلی دوست دارم یکی ازمدلهای پاژن روداشته باشم.باید کمی هم انصاف داشت پاژن واقعا خوبه باقابلیتهای خوب وماندگار توتمامی جاده های ایران. کدام شاسی بلند هست که هم خاکی وهم آسفالت روباشه بااین قیمت وویژگی واین مصرف معقول بنزین ودردسترس بودن قطعات ومکانیک آن. هرآنچه که یک شاسی بلند باید داشته باشه .عزت اله منوچهری ازلارستان
وقتی پاژن نداشتی سواری نگرفتی چرا در موردش نظر میدی پسر خوب
عزتو وقتی پاژن نداشتی چطوری در موردش نظر میدی.؟.میخام بدنم هی
سلام لطفا مثل بچه دبستانیها سوال نپرسیدکمی پخته ترباشید
اول اینکه مااولین خودرویی که داشتیم یک نمونه انگلیسی پاژن بودپس باآن آشنایی کامل دارم عالی ازلحاظ دوام وکیفیت قطعات ومناسب هرجادهای
دوم اینکه صرف نداشتن چیزی دلیل برنداشتن آگاهی ویانشناختن آن نیست .علم همه چیز راحل کرده .ستاره شناسان ویا ریاضیدانان تاریخ ما درزمانی مکشوفات نجومی وحساب وهندسه راانجام میدادندکه هیچ گونه فضاپیما ویا رایانه ووسایل ارتباط جمعی درچندصدسال قبل وجودنداشت .آیا این دلیل محکمیست که چون فضاپیمانبوده وشما به آسمان سفرنداشته اید پس چگونه فرضیه های علمی ویافته های نجومی راارائه میدهید.نه این حرف منطقی نیست
بنده همونجوری که گفتم این ماشین راسابقا داشتیم ولی الان نداریم ولی درضمن اطلاع وآگاهی کامل وکافی درمورد خودروپاژن باتحقیق وبررسی دارم.یاعلی