مورد عجیب در قرعه کشی ایران خودرو و شانس اندک متقاضیان

همانطور که می دانید سال 1401 نیز بر خلاف وعده وزیر صمت مبنی بر حذف قرعه کشی در فروش محصولات ایران خودرو و سایپا با قرعه کشی آغاز شد. اما مورد عجیب در آخرین پیش فروش محصولات ایران خودرو، شانس متقاضیان را برای برنده شدن بسیار کم کرده است. 

مورد عجیب در قرعه کشی ایران خودرو و شانس اندک متقاضیان

مورد عجیب در قرعه کشی ایران خودرو و شانس اندک متقاضیان

فروش فوق‌العاده ایران خودرو اخیرا با استقبال پنج میلیون نفر روبرو شد. از بین این متقاضیان که تقریبا معادل شش درصد کل جمعیت کشور هستند، تنها اسم هشت هزار نفر به‌عنوان برنده در قرعه‌کشی بیرون می‌آید و شانس برنده شدن کمتر از دو دهم درصد خواهد بود. در طرح عمومی شانس تصاحب یکی از چهار هزار خودروی عرضه شده معادل یک به هزار و ۲۵۰ خواهد بود. فقط دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای خرید پارس TU5 ثبت‌نام کرده‌اند.
درحالی که ایران خودرو این دوره هزار و ۵۰۰ دستگاه از آن عرضه می‌کند. به‌این ترتیب شانس برنده شدن هر کدام از متقاضیان یک به هزار و ۷۰۰ خواهد بود که تقریباً آرزویی محال برای ثبت نام کنندگان است.

در شرایط فعلی باید منتظر ماند و دید آیا رویه فروش دو کمپانی بزرگ خودرسازی در ایران تغییر می کند و یا همچنان به روال سابق، در فروش محصولات خود با مکانیزم قرعه کشی پیش می روند؟

گفتنیست مدیران ایران خودرو و سایپا اعلام کرده اند تا 5 ماه آینده امکان حذف قرعه کشی برای فروش محصولات خود را ندارند و در خبری که شب گذشته از برنامه 20:30 اعلام شد، تولید این دو شرکت خودروسازی نسبت به دوره مشابه سال قبل نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه کاهشی بوده و همین مسئله بر روی افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار آزاد اثر گذاشته است.

تجربه خود را از شرکت در قرعه کشی های ایران خودرو و سایپا با ما در میان بگذارید. آیا تاکنون نام شما در قرعه کشی های مذکور به عنوان برنده اعلام شده است؟ اگر این چنین بوده پس از چند بار تلاش و ثبت نام در قرعه کشی ها این اتفاق رخ داده است و روال تحویل خودرو چگونه بوده است؟

ارسال نظر