ترفندهای نگهداری از برف پاک کن در زمستان

یکی از مهم‌ترین کارها در روزهای سرد زمستان، نگهداری از ماشین‌ است. رانندگان باید به داشتن لوازمی مثل زنجیر چرخ توجه کنند تا به مشکل برنخورند. یکی دیگر از این کارهای مهم، نگهداری از برف پاک کن ماشین است که در این خصوص باید به نکات مهمی توجه کرد.

ترفندهای نگهداری از برف پاک کن در زمستان

ترفندهای نگهداری از برف پاک کن در روزهای بارانی و برفی زمستان

رعایت نکات ایمنی و معاینه فنی خودرو، مهم‌ترین اصول نگهداری ماشین است. این موضوع در روزهای سرد زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که رانندگان باید توجه بیشتری به خودروی خود کنند تا ماشین موردعلاقه‌شان دچار یخ‌زدگی نشود.

یکی از این موارد، نگهداری از برف پاک کن ماشین است. برف پاک کن در روزهای بارانی و برفی، کمک بسزایی در رانندگی ایمن رانندگان می‌کند. آن‌ها برای اینکه دید مناسبی برای رانندگی داشته باشند، باید شیشه ماشین را با برف پاک‌کن تمیز کنند.

نگهداری از برف پاک کن نیازمند اصولی است که باید رانندگان توجه کنند. در ادامه به ترفندهای مهمی درباره این وسیله می‌پردازیم. نکاتی که می‌تواند ایمنی خودروی شما را افزایش دهد.

نگهداری از برف پاک کن نگهداری از تیغه برف پاک کن

تیغه‌های برف پاک کن را چک کنید

تیغه‌های برف پاک‌کن نقش مهمی در تمیز کردن شیشه ماشین دارند. توصیه شده است رانندگان هر 6 ماه یک‌بار تیغه‌های برف‌پاک‌کن را تعویض کنند. هر زمان که در تیغه‌ها شکاف یا فرسودگی مشاهده کردید، زمان تعویض این وسیله فرا رسیده است.

اگر برف پاک‌کن شیشه را به خوبی تمیز نمی‌کند، باید اقدام به تعویض تیغه‌های آن کنید. در روزهای زمستانی، باید هر 2 هفته یک‌بار تیغه‌های برف پاک‌کن را چک کنید، زیرا سرمای هوا به مرور تیغه‌ها را فرسوده می‌کند.

همیشه از تمیز بودن تیغه‌های برف پاک کن مطمئن شوید. اگر تیغه‌ها کثیف باشند، به مرور به شیشه ماشین آسیب می‌زنند. همچنین برف پاک کن قدرت اولیه خود را برای تمیز کردن شیشه از دست خواهد داد.

این اتفاق باعث می‌شود یک برف پاک کن جدید برای ماشین خود بخرید که نیاز به هزینه دارد. بنابراین تمیز کردن برف پاک کن می‌تواند جلوی هزینه‌های اضافی را بگیرد.

نگهداری از برف پاک کن استفاده از محلول مخصوص شیشه‌شور

در مخزن مخصوص برف پاک کن، نمک نریزید

برای نگهداری از برف پاک کن باید به مخزن این وسیله توجه کنید. همیشه سعی کنید از محلول مخصوص تمیزکننده شیشه استفاده کنید. این محلول شیشه ماشین را شفاف و از بخار کردن شیشه جلوگیری می‌کند.

اگر خریدن محلول مخصوص برف پاک‌کن برایتان مشکل است، می‌توانید این محلول را در خانه درست کنید. معمولا محلول‌های شیشه‌شور خانگی یکی از مواردی است که می‌توانید برای تمیز کردن شیشه ماشین استفاده کنید.

برای تهیه شیشه‌شور خانگی، به آب مقطر یا آب معمولی و سرکه سفید احتیاج دارید. نسبت ترکیب این مواد ۳ به ۱ است؛ یعنی باید به ازای هر ۳ لیتر آب، یک لیتر سرکه سفید در محلول خود استفاده کنید.

نگهداری از تیغه برف پاک کن برف پاک کن خودرو نیاز به مراقبت دارد

توصیه می‌شود از آب تصفیه شده یا مقطر در محلول خود استفاده کنید. رسوب آب معمولی به مرور مخزن برف پاک‌کن را دچار گرفتگی و فرسودگی می‌کند.

برخی رانندگان در مخزن برف پاک‌کن، نمک و شن می‌ریزند تا شیشه تمیز شود. هرچند این ترکیب می‌تواند شیشه را تمیز کند، اما به مرور شیشه ماشین و تیغه‌های برف پاک‌کن صدمه می‌بینند و روی سطح شیشه خش‌های ریزی به وجود می‌آید و تیغه نیز دچار پوسیدگی و ترک می‌شود. بنابراین از نمک، شن و ماسه در محلول برف پاک‌کن استفاده نکنید.

لازم به ذکر است همیشه همراه خود یک دستمال پارچه‌‌ای داشته باشید. در مواقع ضروری مثل گِلی بودن زمین، شیشه‌ها را با این دستمال تمیز کنید.

نگهداری از برف پاک کن در زمستان مراقبت از تیغه‌های برف پاک کن

مراقب یخ زدن برف پاک‌کن باشید

سرمای شدید زمستان ممکن است برف‌ پاک‌کن را دچار یخ‌زدگی کند. این اتفاق باعث می‌شود این وسیله موقع حرکت با کندی اقدام به تمیز کردن شیشه کند. بنابراین پیش از استفاده، برف پاک کن را تمیز کنید. با یک دستمال پارچه‌ای گرم، این وسیله را تمیز کنید.

تیغه‌های برف پاک‌کن را چک کنید. اگر دچار یخ‌زدگی شده است، با دستمال یخ روی تیغه را از بین ببرید. تیغه یخ‌زده ممکن‌ است خیلی زود فرسوده شود. توصیه می‌شود در روزهای زمستان یک تیغه برف پاک کن اضافه همراه خود داشته باشید.

نظر شما درباره نگهداری از برف پاک کن ماشین چیست؟ آیا به خوبی از این وسیله نگهداری می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر