نیسان رونیز 2021؛ اسلحه جدید کمپانی نیسان برای عاشقان آفرود

رسانه کلیک - نیسان رونیز یا اکسترا که نسل اول آن در کشور ما حضور نسبتا پررنگی داشت و در حال حاضر نیز نمونه‌های دست دوم آن مشغول تردد در جاده‌ها، خیابان‌ها و بیابان‌های کشور هستند، اینک با مدل ۲۰۲۱ و چهره‌ای کاملا به‌روز به میدان آمده و نوید یک آفرودسواری مهیج را به عاشقان این تفریح و رشته ورزشی می‌دهد.

نیسان رونیز 2021؛ اسلحه جدید کمپانی نیسان برای عاشقان آفرود

نیسان اکسترا یا رونیز یکی از شاسی بلندهای نه‌چندان پرفروش کمپانی نیسان در سطح بین‌المللی است که طی سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ به تولید می‌رسید. این خودرو در قالب دو نسل راهی بازار شد و پلتفرم آن به صورت مشترک با وانت پیکاپ نیسان فرانتیر طراحی شده بود.

نیسان رونیز در بازارهای بین‌المللی با شرایط دشواری روبرو شد. استانداردهای سطح بالای ایالات متحده به همراه مصرف سوخت زیاد و قوانین مربوط به آلایندگی، فروش اکسترا را محدود کرد و نهایتا موجب توقف تولید آن در سال ۲۰۱۵ شد‌. اما در حال حاضر و با توجه به رونق گرفتن استقبال مشتریان از خودروهای شاسی بلند و کراس اوور با توانایی آفرود مطلوب، شرکت نیسان بار دیگر تصمیم به احیای رونیز یا اکسترا گرفته و قصد دارد پس از ۵ سال مجددا نسل جدیدی از این خودرو را راهی میدان کند.

نیسان رونیز 2021 نسل جدید نیسان رونیز یا اکسترا از پلتفرم مشترک با فرانتیر (ناوارا) بهره می‌برد. این نسل در واقع همان نیسان ترا است که در بازار خاورمیانه با چهره و نام جدید به فروش خواهد رسید. شاسی بلند نیسان ترا در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ رونمایی شد اما حالا قرار است با برخی به‌روزرسانی‌ها و طراحی مدرن‌تر تحت عنوان اکسترا ۲۰۲۱ روانه بازار منطقه خاورمیانه شود.

نیسان اکسترا جدید از جمله شاخصه‌های اصلی نیسان رونیز جدید میتوان به طرح تهاجمی و نوین نمای روبرو، فرم عضلانی بدنه، جلوپنجره v شکل با طراحی متناسب با قابلیت‌های آفرود، چراغ های ال ای دی و اسپویلر سقفی اشاره کرد. نمایشگر ۹ اینچی درون کابین به همراه اپل کار پلی و اندروید اتو، نمایی مدرن و زیبا را برای کابین این خودرو آفرودر فراهم آورده‌اند. نمایشگر سقفی ۱۱ اینچی به همراه دریچه‌ها و کنترلرهای تهویه ردیف عقب نیز از دیگر امکانات کابین نیسان اکسترا ۲۰۲۱ به شمار می‌روند.

نیسان رونیز جدید نیسان برای این خودرو یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ویژه خاورمیانه در نظر گرفته است. حداکثر قدرت این موتور ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور است که توسط گیربکس هفت سرعته خودکار به سوی تمامی چرخ‌ها قابل ارسال خواهد بود. قفل دیفرانسیل، محدودکننده لغزش دیفرانسیل و سایر امکانات آفرودی نیز به طور کامل برای اکسترا در نظر گرفته شده است. نیسان رونیز ۲۰۲۱ از ماه آینده وارد بازار خاورمیانه خواهد شد و با توجه به حجم موتور آن امید است در صورت آزادسازی واردات خودرو احتمالا بتوانیم شاهد حضور برخی نسخه‌های آن در ایران باشیم‌.

ارسال نظر