هاچبک جدید ایران خودرو تا پایان سال 99 رونمایی می‌شود

رسانه کلیک-هاچبک جدید ایران خودرو احتمالا طی چند هفته آینده به عنوان یک محصول کوچک خانوادگی از کلاس بدنه A معرفی خواهد شد. طبق اطلاعات دریافتی این خودرو به پیشرانه سه سیلندر مجهز می‌شود.

هاچبک جدید ایران خودرو تا پایان سال 99 رونمایی می‌شود

به گزارش رسانه کلیک به نقل از اسب بخار، ظاهرا نمونه اولیه هاچبک جدید ایران خودرو تا پایان سال ۱۳۹۹ به صورت عمومی معرفی می‌شود. این محصول جدید در سگمنت A (کوچکترین کلاس بدنه خودرو) جای گرفته و به عنوان یک هاچبک کوچک شهری شناخته می‌شود. بنابراین با محصولی کوچکتر از پژو 206 (سگمنت بدنه B ) طرف هستیم.

گفته می‌شود هاچبک جدید ایران خودرو از لحاظ پلتفرم، اسکلت اتاق و شاسی شباهت زیادی به پلتفرم CMF-A گروه رنو نیسان دارد. پلتفرم مورد نظر در مدلهایی همانند رنو کویید، داتسون GO به کار رفته و محصولات ارزان قیمت رنو نیسان بر اساس آن توسعه داده می‌شوند.

متاسفانه ساختار اولیه CMF-A در رنو کویید هندی از دیدگاه ایمنی رتبه نسبتا ضعیفی داشته و صرفا نسخه برزیلی آن قابلیت تطبیق با استانداردهای ایمنی اولیه را دارد. البته ظواهر امر حکایت از این دارند که شرکت ایران خودرو با اعمال تغییرات در سازه پایه این پلتفرم، توانسته استانداردهای ایمنی آن را ارتقا بخشد، اما با این وجود هنوز هم نمی‌توان نسبت به ایمنی بالای این خودرو اطمینان کامل داشت.

هاچبک جدید ایران خودرو تا پایان سال 99 رونمایی می‌شود با توجه به آن که هاچبک جدید ایران خودرو در جایگاه یک خودرو کوچک شهری (سگمنت A ) جای می‌گیرد، بنابراین احتمالا محصول آتی ایران خودرو از وزنی بین 950 تا 1000 کیلوگرم برخوردار باشد و فاصله محوری آن از ۲۴۵۰ میلی متر فراتر نرود. این خودرو در اصل یک هاچبک چهار نفره است و می‌توان آن را همکلاس خودروهایی نظیر ام وی ام ۱۱۰، ماتیز، کیا پیکانتو، هیوندای i10 و… قلمداد کرد.

در بخش فنی باید ابتدا خاطرنشان کنیم که چندی قبل شرکت ایران خودرو خانواده پیشرانه‌های سه سیلندر خود را معرفی کرد و اعلام شد که به زودی این موتورها بر محصولات جدید ایران خودرو نصب خواهند شد. نمونه پایه خانواده موتورهای ۳FX که ۳F0N نام دارد، به احتمال قوی در محصول جدید کلاس A ایکو به خدمت گرفته می‌شود.

این پیشرانه دارای حجمی معادل 1 لیتر بوده و سرسیلندر آن از نوع 12 سوپاپ دارای ساختار زمانبندی CVVT دوگانه است. موتور مورد بحث استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دریافت کرده و نهایت قدرت آن به 72 اسب بخار می‌رسد. بیشینه گشتاور هاچبک جدید ایران خودرو نیز ۹۸ نیوتن متر برآورد می‌شود که بر این اساس با پیشرانه‌ای ضعیف‌تر از موتور پژو 206 تیپ دو مواجه خواهیم بود.

ارسال نظر