پتنت جدید خودروی هوشمند اپل منتشر شد

اخیرا پتنت جدیدی از خودروی هوشمند اپل به ثبت رسیده که به داشبورد قابل تنظیم، سامانه یکپارچه سیری و درب‌های تطبیق‌پذیر اشاره می‌کند.

پتنت جدید خودروی هوشمند اپل منتشر شد

پتنت جدید خودروی هوشمند اپل منتشر شد

ساخت نخستین خودروی هوشمند اپل ماه‌هاست روی زبان‌ها افتاده، اما هیچ رسانه‌ای تا کنون به طور قطع از شکل ظاهری و مشخصات آن خبر نداده است. حال پتنت جدیدی از این خودرو منتشر شده، که ما را تا حدودی با ویژگی‌های محصول آشنا می‌کند.

این‌طور که پیداست، خودروی هوشمند اپل به سامانه یکپارچه سیری و درب‌های تطبیق‌پذیر مجهز شده و دارای داشبورد قابل تنظیم است؛ بدان معنا که موقعیت کنترلرها، موسیقی، سیستم گرمایش و اطلاعات راننده، بسته به اولویت‌های فرد تنظیم می‌شوند.

سیستم یکپارچه سیری در این خودرو قدری متفاوت است و شرایط جاده و اتاقک ماشین را نیز در نظر می‌گیرد.

نکته جالب دیگری که در این پتنت آمده، دستگیره‌های جمع شونده در قسمت بیرونی خودرو است که ما را به یاد دکمه‌های کناری گوشی اپل و روکش سفید و مات آیفون ۴ می‌اندازد. درب‌های تطبیق‌پذیر و پنجره‌های خمیده (که فضای بالای سر راننده را با توجه به موقعیت کم و زیاد می‌کنند) نیز در نوع خود واقعا جالب هستند.

در پایان باید بگوییم که ثبت یک پتنت لزوما به معنی ورود آن محصول به بازار نیست، بلکه نمود فناوری‌هایی است که شرکت برای ساخت اتومبیل از آن‌ها کمک می‌گیرد. بنابراین احتمال آن وجود دارد که خودروی نهایی اپل، هیچ شباهتی با تصورات ما نداشته باشد.

ارسال نظر