احتمال تاسیس کارخانه ایران خودرو در ترکیه

رسانه کلیک - گزارش جدیدی به اینترنت راه پیدا کرده که خبر از تاسیس کارخانه ایران خودرو در ترکیه می دهد. ظاهرا این کارخانه در وان تاسیس می شود.

احتمال تاسیس کارخانه ایران خودرو در ترکیه

دویچه وله آلمان به تازگی گزارشی منتشر کرده که خبر از تاسیس کارخانه ایران خودرو در استان وان می دهد. دویچه وله در این گزارش ادعا کرده که چنین تصمیمی پس از سفر فرشاد مقیمی به ترکیه گرفته شده است. یکی از خبرگزاری های ترکیه مدعی شده سرمایه گذاران ایرانی به علت تحریم ها، در حال انتقال سرمایه خود به این کشور هستند.

بر اساس گزارش رسانه های ترکیه، تاسیس کارخانه ایران خودرو در استان وان پس از دیدار مدیر عامل آن با استاندار و شهردار وان اعلام شده است. به نظر می رسد تاسیس این کارخانه در ترکیه جدی باشد چرا که استاندار وان نیز چنین موضوعی را تایید کرده است.

استاندار وان به این موضوع اشاره کرده که ایران خودرو علاوه بر تولید خودروهای پژو و رنو، مینی بوس و وانت نیز تولید خواهد کرد. در حالی خبر از تولید خودروهای رنو توسط این شرکت داده شده که شرکت رنو هرگونه همکاری با ایران خودرو را قطع کرده است. محمد امین بیلمز، استاندار وان به صحبت با مسئولان دفتر سرمایه گذاری ریاست جمهوری ترکیه نیز اشاره کرده است.

ایران خودرو در ترکیه

در صورتی که گزارش رسانه های ترکیه صحت داشته باشد، کارخانه این شرکت خودروسازی در زمینی به مساحت 50 هکتار در منطقه صنعتی ترکیه احداث می شود. ظاهرا قطعات مورد نیاز این کارخانه در کشورهای ایران، ترکیه و کانادا تولید شده و مونتاژ نهایی در همان وان صورت می گیرد.

با توجه به تشدید تحریم ها علیه کشورمان، شاید انتقال کارخانه ها به کشورهای همسایه بتواند تا حدودی مشکلات ایجاد شده برای صنایع داخلی را کاهش دهد. باید دید در آینده ایران خودرو نسبت به این گزارش چه واکنشی از خود نشان می دهد.

ارسال نظر