گرن توریسمو فولگور | نخستین خودرو برقی مازراتی

گرن توریسمو فولگور نخستین خودرو برقی لوکس مازراتی است که قدرت آن به 1200 اسب بخار می‌رسد و تولید آن از سال 2023 آغاز می‌شود.

گرن توریسمو فولگور | نخستین خودرو برقی مازراتی

مشخصات خودرو برقی «گرن توریسمو فولگور»

مازراتی ، خودروساز لوکس ایتالیایی قصد دارد تا پایان دهه جاری به ساخت خودروهای تمام برقی روی آورد. فولگور، نام خط تولید ماشین‌های برقی لوکس مازراتی بوده و نسل جدید GranTurismo نخستین خودروی برقی مازراتی خواهد بود.

خودروی برقی گرن توریسمو به عنوان رقیب سرسخت لوانته و همین‌طور مدل‌های پرفروش مازراتی روانه بازار می‌شود. این ماشین در رده کلاس ابرخودروها قرار گرفته و قدرت آن حدود 1200 اسب بخار است.

گرن توریسمو فولگور

تصاویر متعددی از گرن توریسمو در فضای آنلاین منتشر شده که بیننده را به یاد خودروی MC20 می‌اندازد. این ماشین دارای جلوپنجره‌ای مشابه با نسل فعلی گرن توریسمو بوده ظاهری تهاجمی و لوکس دارد.

گرن توریسمو فولگور به سیستم برق 800 ولت با موتور سه‌گانه مجهز است و شتاب آن در عرض کمتر از 3 ثانیه از صفر به 100 می‌رسد. حداکثر سرعت خودرو حدود 305 کیلومتر بر ساعت است.

گرن توریسمو فولگور

مازراتی قصد دارد تا پایان سال 2030، تولید خودروهای درون‌سوز را متوقف کرده و به طور کامل به ساخت خودروهای برقی روی آورد. کواتروپورته و لوانته محصولات دیگر این کمپانی هستند که نسخه برقی آن‌ها در آینده نزدیک ساخته می‌شود.

تولید گرن توریسمو فولگور مازراتی در سال 2023 آغاز می‌شود. طبق گزارش‌های مختلف، عرضه دو محصول برقی دیگر به سال 2025 موکول شده است.

ارسال نظر