دفتر صدور گواهینامه رانندگی بین المللی در شهرک آزمایش راه‌اندازی شد

مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از راه‌اندازی دفتر جدید صدور گواهینامه رانندگی بین المللی در شهرک آزمایش با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی راهور ناجا خبر داد.

دفتر صدور گواهینامه رانندگی بین المللی در شهرک آزمایش راه‌اندازی شد

حوریوش عسکری گفت: «این دفتر در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات شایسته به متقاضیان، فراهم آوردن بیشتر رفاه حال مشتریان، ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری و تعامل بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا و کاهش ترددهای متقاضیان میان دفاتر و نمایندگی‌های صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی و پلیس راهور راه‌اندازی می‌شود.»

او افزود: «دفتر صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی به زودی در محل حوزه صدور گواهینامه ملی در شهرک آزمایش تهران آغاز به کار خواهد کرد. متقاضیان دریافت گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی 1 یا 3 ساله می‌توانند با در دست داشتن اصل گواهینامه رانندگی ایرانی و همچنین تصویر گذرنامه و یک قطعه عکس ۴ در ۳ به این دفتر مراجعه کنند.»

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) تنها مرجع صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی در ایران است. متقاضیان دریافت گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی توجه داشته باشند که بر اساس قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از جمهوری اسلامی ایران و همچنین کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۸ وین و ۱۹۴۹ ژنو، وظیفه ارائه گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی و سایر اسناد و مدارک بین‌المللی خودرو در ایران تنها بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی است و مدارک صادر شده از سوی سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد وجاهت قانونی خواهد بود.

نام و مشخصات تمام دفاتر مستقیم و نمایندگی‌های مجاز صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تهران و سایر استان‌ها در بخش زیر منو صدور اسناد در نشانی اینترنتی WWW.TACI.IR قابل مشاهده است.

با توجه به شرایط کرونا، هموطنان با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی i dp.taci.ir می‌توانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر و نمایندگی‌ها، برای دریافت گواهینامه اینترنتی رانندگی بین‌المللی اقدام کنند.

ارسال نظر