کارت سوخت خودروها با عمر 25 سال و موتورسیکلت‌های 10 ساله باطل شد

رسانه کلیک - از چند روز پیش شاهد شروع سهمیه بندی بنزین بودیم. بر اساس جدیدترین خبر، کارت سوخت خودروها با عمر بالاتر از 25 سال و موتورسیکلت‌های 10 ساله باطل شده است.

کارت سوخت خودروها با عمر 25 سال و موتورسیکلت‌های 10 ساله باطل شد

بنزین دوباره سهمیه بندی شده و خودروها ماهانه 60 لیتر بنزین سهمیه ای با قیمت لیتری 1500 تومان دریافت می کنند، البته این سهمیه در اختیار تمام خودروها قرار نمی گیرد ( سهمیه بنزین کدام وسایل نقلیه ذخیره می شود؟ ). بر اساس مصوبه هیات وزیران، کارت سوخت خودروها با عمر بالاتر از 25 سال و موتورسیکلت‌ها با عمر بالاتر از 10 سال باطل شده است. این افراد باید از بنزین آزاد با قیمت لیتری 3000 تومان استفاده کنند ( نرخ جدید بنزین رسما اعلام شد/ آغاز سهمیه‌بندی بنزین ).

ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده

خودروها با عمر بالاتر از 25 سال فرسوده محسوب می شوند و نه تنها کارت سوخت آن ها باطل می شود، بلکه پلیس باید از رفت و آمد آن ها جلوگیری کند. این موضوع در آئین نامه مصوب هیات دولت مطرح شده است. در این آئین نامه در رابطه با عمر خودروها و فرسوده بودن آن ها اعلام شده:

«خودروهای سواری شخصی با عمر ۲۵ سال، سواری دولتی با عمر ۱۵ سال، تاکسی (سواری و ون) با عمر ۱۰ سال، مینی بوس و میدی بوس با عمر ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۲۵ سال عمر، وانت با ۱۵ سال، موتورسیکلت با ۱۰ سال و سایر وسایل نقلیه با گذشت ۲۵ سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می شوند.»

این آئین نامه از سال 88 ابلاغ شده و رعایت می شود. بر این اساس، خودروهای فرسوده قادر به استفاده از کارت سوخت نبوده و باید از بنزین آزاد استفاده کنند. اگر خودروی فرسوده ای دارای کارت سوخت باشد، هم اکنون از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باطل شده است.

ارسال نظر