نرم‌افزار اتومبیل‌های تسلا هوشمندتر می‌شود

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا در توییت اخیر خود به تاریخ عرضه نسخه بتا 10 نرم ‌افزار FSD اشاره کرده و از انتشار نسخه پایدار در آینده نزدیک خبر داد.

نرم‌افزار اتومبیل‌های تسلا هوشمندتر می‌شود

ایلان ماسک در توییت اخیر خود به این موضوع اشاره کرده که به‌روزرسانی بعدی بتا 10 برای نرم‌افزار دستیار راننده به‌زودی (هفته آینده) عرضه می‌شود. وی قبلا به عدم عملکرد عالی نسخه بتا 9.2 سیستم کاملا خودران (Full Self-Driving) اعتراف کرد.

فناوری بلندپروازانه Full Self-Driving تسلا یا به اختصار FSD، در حال حاضر قادر به رانندگی کاملا خودمختار نیست. تسلا چندی پیش در مراسم AI Day از پیشرفت خود در حوزه خودمختاری کامل خبر داد و پشت‌صحنه مختصری از نحوه عملکرد این فناوری در سرعت‌بخشی به رانندگی خودکار را به نمایش گذاشت.

در طول این مراسم، ماسک ادعا کرد که فناوری او در نهایت بهتر از هر راننده‌ای با مهارت متوسط عمل خواهد کرد. در حال حاضر، FSD به‌عنوان یک فناوری دستیار راننده SAE سطح 2 تعریف می‌شود که به یک عامل انسانی جهت نظارت فعال روی پیشروی خودرو و کنترل شرایط ناگهانی نیاز دارد.

با این وجود، نسخه بتای جدید نرم ‌افزار کمک‌راننده به زودی (اوایل سپتامبر) از طریق آپدیت OTA منتشر می‌شود. توییت اخیر ایلان ماسک مبنی بر عرضه FSD Beta 10 در نیمه‌شب جمعه هفته آینده نیز مهر تأییدی بر این خبر است.

ناگفته نماند که نسخه جدید احتمالا بیشتر محدود به رانندگانی می‌شود که از قبل در برنامه FSD Beta شرکت داشته‌اند. ظاهرا قرار است نسخه جامع‌تری (10.1) در آینده نزدیک، احتمالا دو هفته بعد از عرضه نسخه 10 از راه برسد.

بنابراین رانندگانی که از قبل هزینه FSD را پرداخت کرده‌اند، در حوالی تاریخ 25 سپتامبر می‌توانند از طریق منوی اطلاعات سرگرمی به نسخه عمومی FSD دسترسی پیدا کنند.

نکته مهم این است که نسخه بتا 10 نرم افزار FSD همانند تمام نسخه‌های بتا ناکامل بوده و احتمال وجود اشکال در آن‌ وجود دارد. بنابراین به راننده‌ها توصیه می‌شود حین استفاده از نرم افزار، به هیچ‌ وجه از جاده چشم برندارند.

ارسال نظر