افت قیمت ۲۰۶ و محصولات ایران خودرو با مذاکرات هسته ای وین

بازار خودرو دیروز ۹ آذر ۱۴۰۰ روند نزولی گرفت و اغلب خودروهای پرتیراژ داخلی مخصوصا محصولات ایران خودرو با افت قیمت یا عدم تغییر در بازار عرضه شدند.

افت قیمت ۲۰۶ و محصولات ایران خودرو با مذاکرات هسته ای وین

قیمت روز خودرو

قیمت پژو 206 تیپ 2

انتظار اخبار مذاکرات هسته ای وین موجب شد تا علاوه بر آنکه بازار خودرو ترمز رشد قیمت را بکشد، دلار هم نزولی شود. به گفته فعالان اقتصادی در حال حاضر بخش عمده ای از بازارهای ایران چشم‌به‌راه نتایج مذاکرات هستند. به‌طوری که با کوچکترین خبری شاهد ایجاد نوسان در بازارهای سرمایه و بازار خودرو هستیم.

این روند موجب شده تا خرید و فروش هم در بازار صورت نگیرد و خریدارن و فروشندگان در انتظار تثبت بازار باشند.

با این شرایط دیروز ایران خودرویی ها در بازار با افت ۱ تا ۲ میلیون تومان در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی های صورت گرفته بیشترین افت قیمت در بازار دیروز به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» رسید این خودرو دیروز افت ۲ میلیون تومانی قیمت داشت.

همچنین بخوانید: جهش عجیب قیمت پراید همزمان با مذاکرات برجام در وین!

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و « سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته دیروز می‌توان گفت دیروز خانواده پژو در بازار افت ۱ تا ۲ میلیونی قیمت داشتند. رصد بازار نشان‌دهنده آن است که «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» دیروز با افت ۲ میلیونی در بازار به ۲۶۲ میلیون تومان رسید و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم با افت ۱ میلیونی در بازار ۳۰۴ میلیون قیمت گذاری شد. از سوی دیگر دیروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» هم دیروز افت ۱ میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به ۳۰۱ میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر در میان خانواده دنا هم دیروز «دنا معمولی» بدون تغییر و با قیمت ۳۴۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» افت ۱ میلیون تومانی داشت و در بازار ۴۷۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد. «رانا پلاس» هم دیروز بدون تغییر قیمت و با قیمت ۲۹۹ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

همچنین با نگاهی به بازار خودرو می‌توان گفت دیروز «سمند LX با موتورEF۷» بدون تغییر قیمت در بازار ۲۷۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «سورن پلاس» هم تغییر قیمتی در بازار نداشت و ۳۲۲ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

قیمت ایران خودرو ۱۰ آذر

منبع: منیبان

ارسال نظر