تماشا کنید | تست سرعت بوگاتی چنتودیچی رونالدو

کمپانی بوگاتی از مدل چنتودیچی (Centodieci) فقط 10 نمونه تولید کرده است. این خودرو توانست آزمایش تونل باد را با موفقیت به پایان برساند. بوگاتی چنتودیچی رونالدو یکی از این ماشین‌های قدرتمند است.

تماشا کنید | تست سرعت بوگاتی چنتودیچی رونالدو

بوگاتی اعلام کرده روند آزمایش‌ها برای تمام اتومبیل‌هایش یکسان خواهد بود. تمام خودروهای بوگاتی آزمایش‌های تونل باد، آیرودینامیک و تصادف را پشت سر می‌گذرانند.

بوگاتی

آندره کولیگ، مدیر پروژه فنی پروژه در بوگاتی توضیح داد: «برای ما فرقی نمی‌کند که قرار است چند دستگاه از یک مدل ماشین تولید شود. استانداردهای کیفیت و ایمنی، برای تمامی خودروها رعایت می‌شود. ما برای تولید هر دستگاه، نهایت تلاش خود را می‌کنیم.»

بوگاتی چنتودیچی درسال 2019 رونمایی شد. اساس این خودرو از مدل شیرون الهام گرفته اما بدنه‌ آن کاملا بازطراحی شده است؛ همچنین 44 کیلوگرم سبک‌تر از شیرون و تا حدی قدرتمندتر است.

بوگاتی چنتودیچی

این اتوموبیل یک موتور 8.0 لیتری چهار توربو W16 با قدرت 1.577 اسب بخار دارد که 99 اسب بخار بیشتر از شیرون توان تولید می‌کند.

مدل چنتودیچی با بدنه منحصر به فرد، چالش جدیدی را برای مهندسان ایجاد کرد. طراحی صاف‌تر جلوی این خودرو بدان معنی بود که جریان هوا کاملا با سایر بوگاتی‌های آزمایش شده تفاوت خواهد داشت.

بوگاتی Centodieci

بدنه این خودرو با سرعت 350 کیلومتر در ساعت آزمایش شد. همچنین دمای موتور آن با قدرت 1577 اسب بخار مورد آزمایش قرار گرفت و عملکرد موتور، ترمزها و خنک‌کننده‌های روغن گیربکس بطور کلی بررسی شد.

با وجود قیمت 9.4 میلیون دلاری، همه 10 دستگاه در همان ابتدا به فروش رفت و گفته می‌شود که کریستیانو رونالدو یکی از مشتریانِ خوش‌شانس این خودرو بوده است.

ظاهرا رنگ بوگاتی چنتودیچی رونالدو سفید است.

ویدیوی زیر، تست سرعت این خودرو را به تصویر می‌کشد:

بیشتر ببینید: بوگاتی چنتودیچی رونمایی شد

ارسال نظر