تعویض پلاک هم اینترنتی شد | فقط احراز هویت حضوری خواهد بود

نیروی انتظامی مکلف شد سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت و مراحل نقل و انتقال مالکیت را به صورت اینترنتی انجام دهد و صرفا برای احراز هویت مراجعه حضوری صورت گیرد. 

تعویض پلاک هم اینترنتی شد | فقط احراز هویت حضوری خواهد بود

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت سوم یکشنبه شب ( ۸ اسفندماه) در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندهای (ز) و (ط) تبصره (۱۰) لایحه بودجه را تصویب کردند.

در بخش درآمدی بند (ز) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه آمده است: «دولت مکلف است وجوه حاصل از جریمه‌­های دریافتی موضوع قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۹ مهرماه ۱۳۷۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام را تا مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال دریافت و به ردیف درآمدی شماره ۱۵۰۱۱۳ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نماید.»

در بخش درآمدی بند (ط) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه هم آمده است: «نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد نماید که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد. در این راستا نیروی انتظامی موظف به انجام اقدامات زیر است:

۱ - پلاک را صرفاً از طریق مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه مندرج در جدول شماره (۱۶) این قانون را از متقاضی دریافت و سهم موسسه ذی‌ربط را به طور مستقیم پرداخت و مابقی را به ردیف درآمدی ۱۴۰۱۱۴ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز نماید. نیروی انتظامی موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.

۲- به استناد تبصره (۱) ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور دریافت و به حساب‌ مربوطه نزد خزانه­داری کل کشور واریز نماید.

بیشتر بدانید: «نیروی انتظامی» مرجع صدور سند وسایل نقلیه شد

ارسال نظر