تماشا کنید | لامبورگینی Countach سوپراسپورت قرن 21 با تولید محدود

شرکت لامبورگینی از خودروی Countach LPI 800-4 رونمایی کرد. Countach یک ابرخودرو با تولید محدود است که به عنوان ادای احترام به یکی از نمادین‌ترین مدل‌های تاریخ سانتاگاتا (Countach قدیمی و افسانه‌ای) طراحی شده است.

تماشا کنید | لامبورگینی Countach سوپراسپورت قرن 21 با تولید محدود

این خودرو یکی از محبوب‌ترین خودروهای لامبورگینی بوده و طرفداران زیادی داشته است. حضور دوباره نسل جدید این اتومبیل به خیابان‌ها جلوه‌ای تازه می‎‌بخشد.

پانل‌های بدنه خودروی Countach از جنس فیبر کربن کاملا جدید است و نقش خود را به عنوان یادآور Countach قدیمی بسیار خوب ایفا می‌کند.

لامبورگینی Countach

این اتوموبیل مانند همه ابرخودروهای پرچمدار مدرن لامبورگینی، شکل و شمایلی خاص همراه با سطوح زاویه‌دار دارد. طراحی اصلی توسط نمونه اولیه Countach LP500 که توسط مارچلو گاندینی در سال 1971 معرفی شد، طراحی شده بود.

لامبورگینی Countach

قسمت جلوی خودرو با چراغ‌های ذوزنقه‌ای شکل، دماغه‌ای صاف و ورودی‌ هوای مستطیلی یادآور LP5000 QV 1985 است که یکی از نسخه‌های بعدی Countach بود.

درزهای پشت پنجره‌های جانبی، نشانه‌ای از نمونه اولیه 1971 است. البته قسمت‌هایی مانند مجرای هوای بزرگ به سبک Naca در بالای لبه‌‌ها، پهن‌تر شده و بیشتر شبیه Countach 1988 است.

برای چراغ‌های عقب شش ضلعی سه واحدی از Sián الهام گرفته شده است. عقب خودرو نیز از دیفیوزر فیبر کربن، لوله‌های اگزوز چهارگانه و سپر عقب کوتاه بهره می‌برد.

لامبورگینی Countach

موتور این خودرو V12 هیبریدی بوده که در حدود 4 اسب بخار کمتر شده است. قدرت ترکیبی موتور که 803 اسب بخار است، به هر 4 چرخ منتقل می‌شود؛ از این رو به آن 800 و 4 نیز گفته می‌شود.

لامبورگینی از شتاب صفر تا 100 کیلومتر در زمان 2.8 ثانیه، صفر تا 200 کیلومتر در 8.6 ثانیه و حداکثر سرعت 355 کیلومتر در ساعت در این اتومبیل خبر داده است.

در داخل خودرو، فرمان و صندلی‌ها با Aventador مشترک هستند اما داشبورد، دستگیره‌های درب و کنسول وسط از مدل Sián الهام گرفته است.

طراحان لامبورگینی برای متمایز کردن Countach، دریچه‌های تهویه‌ هوای مطبوع جدید و مقداری چرم متفاوت را به اتومبیل اضافه کردند. یک صفحه لمسی 8.4 اینچی جدید نیز در جلوی خودرو دیده می‌شود.

روکش داخلی صندلی‌ها و خودرو از چرم قرمز و مشکی تشکیل شده که شبیه الگوی شخصی Countach LP 400 S فروچیو است.

خودروی Countach به احتمال زیاد آخرین مدل مبتنی بر معماری مونوکوک Aventador است، زیرا نسل جدیدی از پرچمداران به زودی با یک پیشرانه هیبریدی برق‌آسا از راه خواهند رسید.

تغییرات بدنه این خودرو با نسل قبلیش را می‌توانید در این تیزر تبلغاتی زیبا ببینید:

شاید برایتان جالب باشد: خودروی جایگزین لامبورگینی اونتادور سال ۲۰۲۰ از راه می‌رسد

حجم ویدیو: 6.51M | مدت زمان ویدیو: 00:01:19 | دانلود ویدیو
ارسال نظر