دولت برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد

وزیر صمت اعلام کرد دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد.

دولت برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد

سیدرضا فاطمی امین در واکنش به برخی جریان‌سازی‌های رسانه‌ای مبنی بر اعلام شرایط واردات خودروی خارجی به کشور گفت: «دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد. از سوی دیگر وزارت صمت برای صنعت خودروسازی کشور دو برنامه 6 ماهه و 2 ساله با توان داخلی مشخص کرده است.»

وزیر صمت با اعلام اینکه هر دو برنامه به صورت همزمان از مهر ماه امسال آغاز می‌شود، افزود: «برنامه کوتاه‌مدت با هدف رسیدن به اهداف تعیین شده تا پایان سال ترسیم شده است.»

فاطمی امین کاهش قیمت همزمان با افزایش تولید و کیفیت و اجرای تعهدات خودروسازان را از جمله اهداف وزارت صمت برشمرد و خاطرنشان کرد: «رسیدن به تولید سالانه 3 میلیون خودرو برای افق ۴ ساله خودروسازی کشور ترسیم شده است.»

وی افزود: «صنعت خودروسازی و سیاست‌های آن موضوعی وسیع و مهم است که در مورد آن بیشتر اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

گفتنی است قرار است موضوع واردات خودرو فردا سه‌شنبه ۲۳ شهریور ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود. پیش از این روح‌الله عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داده بود که واردات خودرو در ازای صادرات کالا یا در صورتی که برای دولت هزینه ارزی ایجاد نکند، برای همه آزاد است.

وی با اعلام این خبر گفته بود: «طبق اصلاحیه مجلس بر این طرح، هر کسی که بتواند خودرو یا قطعات خودرو صادر کند و برای دولت هزینه ارزی ایجاد نکند، می‌تواند واردات خودرو داشته باشد. البته تنها واردات خودروی هیبریدی و برقی با این شرایط آزاد می‌شود.»

با این حال حالا وزیر صمت دولت سیزدهم از ناممکن بودن واردات خودروی خارجی به کشور خبر داده است.

آخرین خبرها و قیمت روز خودروی داخلی تولید کشور را از بخش خودروی کلیک دنبال کنید.

ارسال نظر