بهترین زمان برای خرید خودرو دست دوم کی است؟ | چه زمانی ماشین نو بخریم؟

رسانه کلیک – زمان یکی از فاکتورهای مهم در معاملات بزرگی چون خانه، اتومبیل، ارز و طلا و سهام بورس است. این‌گونه معاملات معمولا با حساب و کتاب‌های خاص خود انجام می‌شوند که اگر فاکتور زمان در این حساب و کتاب‌ها مورد توجه قرار نگیرند، به‌احتمال‌زیاد با ضرر و زیان بسیاری همراه خواهد بود. در این مقاله، شما می‌توانید با پارامترهای مهم خرید خودرو کارکرده و صفر آشنا شوید.

بهترین زمان برای خرید خودرو دست دوم کی است؟ | چه زمانی ماشین نو بخریم؟

بهترین زمان برای خرید خودرو صفر کیلومتر

خرید خودرو صفر کیلومتر نیز اگر در زمان مناسب صورت گیرد نتیجه موفقیت‌آمیزتری به دنبال خواهد داشت. در ادامه این مطلب، به چند نکته مهم در مورد بهترین زمان خرید ماشین صفر اشاره خواهیم کرد تا با هوشیاری بیشتری اقدام به خرید اتومبیل صفر کیلومتر کنید.

نکاتی که قبل از خرید ماشین صفر باید بدانیم:

  • اگر قصد خرید ماشین‌های سقف کروک را دارید، بهتر است در زمستان به سراغ این نوع ماشین بروید؛ چرا که قیمت آن‌ها در تابستان بیشتر خواهد بود.
  • پایان هر فصل، پایان شش ماه اول و پایان هر سال نیز زمان مناسبی برای خودرو محسوب می‌شود. چرا که افراد معمولا در این بازه‌های زمانی قصد فروش سریع خودرو خود را داشته درنتیجه قیمت‌های بسیار خوبی را به خریداران پیشنهاد می‌دهند.
  • ازآنجایی‌که افزایش تقاضا در بازار معمولا با بالا رفتن قیمت همراه است، بهتر است در اوایل فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان اقدام به خرید خودرو نکنید؛ چرا که در این بازه زمانی تقاضا برای خرید بالا رفته و در نتیجه قیمت نیز بالا می‌رود. یادتان باشد که یکی از بهترین فصول برای خرید اتومبیل تابستان است.
  • اگر از زمان ورود ماشین‌های جدید به بازار اطلاع داشته باشید این به نفع شما خواهد بود؛ چرا که با ورود مدل‌های جدید به بازار، معمولا دلالان در پی فروش مدل‌های پیشین با قیمت بسیار مناسب‌اند.
  • اگر قصد خرید خودرو از نمایشگاه‌ها را دارید، بهتر است آخر هفته سری به آن‌ها بزنید. آخر هفته‌ها زمان رسیدگی به حساب و کتاب کل هفته است و معمولا خرید و فروش آن‌چنانی در نمایشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و ازاینجایی‌که کل هفته به اندازه کافی سود کرده‌اند حال شاید راحت‌تر بتوانید بر سر قیمت چانه زده و تخفیف خوبی از نمایشگاه‌های اتومبیل بگیرید.

در پایان توصیه می‌کنم قبل از مراجعه به نمایشگاه حتما نگاهی به لیست قیمت خودروهای صفر در سایت کلیک بیندازید. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید با قیمت بازار و قیمت کارخانه انواع خودروهای ایرانی آشنا شده و با آگاهی بیشتری خودرو موردنظرتان را انتخاب کنید.

چه زمانی اقدام به خرید خودرو دست‌دوم کنیم؟

چه زمانی اقدام به خرید ماشین دست‌ دوم کنیم؟

چنانچه قصد خرید خودرو دست‌دوم را دارید، قبل از هر کاری پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیست قیمت خودروهای کارکرده بیندازید. در اینجا نیز مانند آنچه قبلا ذکر شد، فصل بهار یا تابستان را برای خرید اتومبیل‌هایی با سقف کروک مناسب نمی‌دانیم؛ زیرا با طبع قیمت این نوع ماشین در این فصول به دلیل افزایش تقاضا بالا خواهد بود.

نکته دوم این است که در هنگام خرید ماشین دست‌دوم نیز به زمان ورود مدل‌های جدید به بازار دقت کنید. معمولا افراد دوست ندارند در فصول سرد سال یا نزدیک به عید بدون ماشین بمانند پس اگر کسی را پیدا کردید که در این بازه‌های زمانی قصد فروش ماشین خود را دارد، به‌احتمال‌زیاد بتوانید ماشین را با تخفیف بسیار خوبی از او بخرید.

اما در نهایت آنچه در خرید خودرو دست‌ دوم مهم است، میزان نقدینگی شماست. هرگاه شما پول کافی برای خرید اتومبیل موردنظرتان را داشته باشید، آن زمان بهترین موقع برای خرید است چرا که شما اکنون از نظر ذهنی و مالی آمادگی خرید را دارید. البته داشتن پس‌انداز کافی به این معنی نیست که همین فردا بروید و خودرو موردنظرتان را معامله کنید. البته که نه شما باید بهترین زمان برای خرید را با توجه به آنچه پیش‌تر گفته شد در نظر داشته و سپس اقدام به خرید کنید.

بهترین زمان برای خرید خودرو صفر کیلومتر

جمع‌بندی

یادتان باشد که تغییر فصول تاثیر بسیاری بر قیمت خودرو می‌گذارد. اگر قصد خرید خودرو با قیمت مناسب‌تری دارید، بهتر است این کار را در تابستان انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم صفحات مربوط به قیمت خودروهای داخلی را در کلیک دنبال کرده و از تاریخ ورود جدیدترین مدل‌ها به بازار مطلع باشید؛ چرا که هم‌زمان با ورود مدل‌های جدید، مدل‌های پیشین بسیار تخفیف می‌خورند. اگر تجربه خرید ماشین را نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مقاله مربوط به فوت‌وفن‌های کارشناسی قیمت خودرو را از همین رسانه مطالعه کنید. این مقاله می‌تواند نکات ارزشمند و مفیدی را قبل از خرید اتومبیل در اختیارتان قرار دهد.

ارسال نظر