معرفی تمام خودروهای CES 2022 از برندهای مختلف

با نگاهی به خودروهای CES 2022 متوجه می‌شویم که صنعت خودروسازی به طرز خارق‌العاده‌ای پیشرفت پیدا کرده و ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم!

معرفی تمام خودروهای CES 2022 از برندهای مختلف

خودروهای CES 2022

همان‌طور که می‌دانید، نمایشگاه CES بیشتر جایگاه تکنولوژی‌های خانگی و شخصی مثل لپ‌تاپ، گوشی هوشمند، گجت و غیره است. اما خودروسازان نیز فرصت را غنیمت شمرده و با شرکت در این رویداد، پیشرفت‌های اخیر و مفاهیم آینده‌نگرانه خود را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

برندهای معروفی مثل بی ام و، بنز، سونی و غیره در مراسم CES 2022 از خودروهای جدید خود رونمایی کرده و قابلیت آن‌ها را به رخ رقبا کشیده‌اند. در این مراسم به بررسی مختصر تمام خودروهای CES 2022 می‌پردازیم.

بی ام و- کانسپت iX Flow

کانسپت تمام برقی و سفارشی بی ام و شبیه به ماشین‌های جیمز باند است. این خودرو به لطف سیستمی به نام iX Flow تغییر رنگ می‌دهد. بدنه این سیستم از میلیون‌ها میکروسلول E Ink ساخته شده که نظیر آن‌ها در نمایشگر کتاب‌خوان کیندل یافت می‌شود.

خودروی iX Flow تنها با فشار یک دکمه از رنگ سفید به خاکستری و سپس از خاکستری به مشکی درمی‌آید.

کادیلاک- کانسپت InnerSpace

خودروهای CES 2022

یکی دیگر از خودروهای CES 2022 کانسپت InnerSpace کادیلاک است. این خودروی برقی به طور کاملا خودمختار عمل کرده و نیازی به دخالت راننده ندارد. خودروی دونفره اینر اسپیس دارای ویژگی‌های متعددی است.

در هنگام باز شدن درب‌ها، نه تنها سقف خودرو نیز بالا می‌رود، بلکه صندلی‌ها رو به بیرون می‌چرخند تا راننده و سرنشین راحت‌تر روی آن‌ها بنشینند.

یک نمایشگر LED منحنی بزرگ جایگزین شیشه جلوی خودرو شده که امتداد آن به درب‌ها می‌رسد. یک مغز مبتنی بر هوش مصنوعی در خودرو جاسازی شده و آن را هدایت می‌کند.

شورولت- خودروی برقی Equinox

ایکوناکس به عنوان رقیب تسلا وارد صحنه شده است. این خودرو در نیمه دوم سال 2023 با قیمت اولیه 30 هزار دلار در آمریکا عرضه می‌شود و حدود 10 هزار دلار ارزان‌تر از تسلا است.

شاسی‌بلند تمام برقی و جمع و جور شورولت با قیمت عالی خود هم با تسلا مدل 3 و هم با تسلا مدل Y رقابت می‌کند.

شورولت- خودروی برقی Silverado

پیکاپ الکتریکی سیلورادو یکی دیگر از خودروهای CES 2022 است که رقیب F-159 Lightning فورد به حساب می‌آیند.

خودروی برقی Silverado در سال 2023 در دو تیپ مختلف عرضه می‌شود؛ مدل کاری (WT) و مدل لوکس با تجهیزات کامل (RST). قیمت تیپ WT حدود 40 هزار دلار است، ولی تیپ RST با قیمت 105 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

به گفته جنرال موتورز، هر دو مدل در صورت شارژ کامل باتری قادر به پیمودن مسافتی حدود 643 کیلومتر هستند و از شارژینگ سریع DC استاندارد (حداکثر 350 کیلووات) استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید: ایمن ترین خودروهای 2022 طبق استاندارد IIHS

کرایسلر- کانسپت Airflow

خودروهای CES 2022

ایرفلو خصوصیت ظاهری برجسته‌ای ندارد، ولی امکانات، عملکرد و هوشمندی آن به پای نسل جدید خودروهای برقی می‌رسد.

کانسپت چهار چرخ محرک به دو باتری 150 کیلوواتی مجهز است. این باتری‌ها به خودرو اجازه می‌دهند مسافتی بین 563 الی 643 کیلومتر را طی کند.

فرمان ماشین به شکل خاص و عجیبی طراحی شده و در کنار یک صفحه کنترل بزرگ قرار گرفته است. یک نمایشگر دیگر نیز در جلوی سرنشین جاسازی شده است. کل سیستم به وسیله هوش مصنوعی جدید کرایسلر، یعنی STLA Brain کنترل می‌شود.

ال‌جی- کانسپت Omnipod

خودروهای CES 2022

کانسپت امنی پاد ال‌جی نیز در بین خودروهای CES 2022 مشاهده می‌شود. به گفته کمپانی کره‌ای، امنی پاد مرز بین خانه و خودرو را کمرنگ می‌کند.

امنی پاد در واقع یک خانه کوچک درون خودرو است که شامل تجهیزات متعددی مثل یخچال، مبلمان جمع شونده و همچنین سیستم نمایشگر بزرگ Meta Environment می‌شود.

مرسدس بنز- کانسپت Vision EQXX

خودروی برقی ویژن EQXX با تنها یک بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود 1000 کیلومتر را طی کند. یک نمایشگر بزرگ 47.5 اینچی نیز تمام عرض داشبورد را تصرف کرده است.

پژوهشگران مرسدس باتری EQXX را به طور معجزه‌آسایی ساخته‌اند. آن‌ها بسته باتری EQS را گرفته و علیرغم کاهش وزن (30 درصد) و اندازه آن (50 درصد)، محدوده پیمایشی باتری را افزایش داده‌اند.

کانسپت Vision EQXX همچنین دارای 126 سلول نوری روی سقف است که می‌توانند انرژی لازم جهت پیمودن مسافتی حدود 25 کیلومتر (در یک روز) را تأمین کنند.

این مدل خاص قابل‌فروش نیست، ولی به گفته مرسدس، خودروی برقی آینده دارای مشخصات مشابهی با مدل Vision EQXX خواهد بود.

سونی- کانسپت Vision-S 02

خودروهای CES 2022

آخرین مدل در لیست خودروهای CES 2022 محصول جدید سونی به نام Vision-S 02 است. این کمپانی ژاپنی در مراسم CES سال گذشته خودروی برقی Vision-S 01 را به نمایش گذاشت، ولی بسیاری بر این عقیده بودند که سونی نمی‌تواند از پس حرفه خودروسازی برآید.

با این وجود، سونی با رونمایی از شاسی‌بلند برقی Vision-S 02 در CES 2022 رسما ورود خود به تجارت خودروهای برقی را اعلام کرد. وعده تأسیس کمپانی Sony Mobility در بهار سال جاری نیز مهر تأییدی بر این خبر است.

این SUV دارای هفت صندلی بوده به سیستم‌های ایمنی و سنسورهای پیشرفته‌ای مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به سنسورهای لیدار نگاشت محیط اشاره کرد.

کانسپت جدید سونی همچنین دارای سیستم صوتی 360 درجه و نمایشگرهای متعددی است که می‌توانند سرنشینان و راننده (در صورت پارک) را سرگرم کنند. در ضمن، امکان اجرای بازی‌های PS نیز در این خودرو وجود دارد!

نظر شما درباره تحولات اخیر صنعت خودروسازی چیست؟ به عقیده شما چه مدت طول می‌کشد تا مدل‌هایی همچون خودروهای CES 2022 بدون هیچ مشکلی در خیابان‌های ایران ظاهر شده و جولان دهند؟

ارسال نظر