درآمد شرکت سایپا و ایران خودرو از فروش محصولات در بازه 9 ماهه سال 99

رسانه کلیک- طبق اطلاعات مالی 9 ماهه سال 99 منتشرشده در سامانه جامع اطلاع‌رسانی کدال، درآمد شرکت سایپا طی این مدت، در ازای فروش حدود 70 هزار دستگاه مدل‌های خانواده پراید و 137 هزار دستگاه محصولات خانواده تیبا به اضافه برخی دیگر تولیدات، حدود 9 هزار میلیارد تومان بوده است.

درآمد شرکت سایپا و ایران خودرو از فروش محصولات در بازه 9 ماهه سال 99

به گزارش رسانه کلیک به نقل از اقتصادنیوز، شرکت سایپا در 9 ماهه بهار تا آخر پاییز سال 99 معادل 70 هزار دستگاه انواع پراید و 137هزار مورد انواع مدل‌های خانواده تیبا را به فروش رسانده است. سهم سایر محصولات این کارخانه از فروش، شامل آریو با 121 عدد، سراتو معادل 80 و چانگان CS35 برابر 14 عدد بوده است.

درآمد شرکت سایپا و ایران خودرو از فروش محصولات در بازه 9 ماهه سال 99 در آمد شرکت سایپا از فروش داخلی این تولیدات حدود 9 هزار میلیارد تومان عنوان شده، که 2 هزار میلیارد تومان آن سهم خانواده پراید و 7 هزار میلیارد تومان آن منسوب به خانواده تیباست. ناگفته نماند که درآمد حاصل از مجموع فروش داخلی 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1398 برای گروه خودروسازی سایپا، حدود 10 هزار میلیارد تومان ارزیابی شده که درنتیجه درآمد سایپا نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در بحث صادرات، شمار صادرات قطعات SKD از ابتدای سال تا انتهای پاییز برابر 481 مورد بوده و در این میان 40 دستگاه از خانواده پراید و 252 دستگاه از خانواده تیبا به خارج از کشور صادر شده است.

در آمد شرکت سایپا از صادرات در این 9 ماه حدود 75 میلیارد تومان برآورد شده که سود ناخالص این درآمد حدود 46 میلیارد تومان بوده است. درآمد صادراتی سایپا در دوره قبل حدود 254 میلیارد تومان بود که در حال حاضر به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کرده است.

همچنین دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو در این مدت حدود 240 هزار دستگاه از محصولات خانواده پژو را به فروش رسانده است. در رتبه‌‎های بعد نیز خانواده سمند با حدود 40 هزار دستگاه، دنا با تعداد فروش حدود 30 هزار و رانا با 8 هزار دستگاه جای می‌گیرند.

علاوه بر موارد فوق، در این دوره حدود 3 هزار عدد وانت، بعلاوه 167 دستگاه تندر، 107 دستگاه دانگ فنگ اچ30، یک عدد سوزوکی و حدود 3 هزار دستگاه از سایر محصولات طی بازه 9 ماهه سال 99 به فروش رفته است.

درآمد فروش محصولات ایران خودرو در این مدت حدود 33 هزار میلیارد تومان عنوان شده که 23 هزار میلیارد تومان آن از باب فروش خانواده پژو بوده است؛ بنابراین خانواده پژو بیش از 70 درصد درآمد 9 ماهه ایران خودرو را تامین کرده است.

ارسال نظر