رانا پلاس با سقف شیشه‌ای و گیربکس شش دنده دستی به تولید خواهد رسید

رسانه کلیک- رانا پلاس با گیربکس شش دنده دستی و موتور +TU5 به‌زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

رانا پلاس با سقف شیشه‌ای و گیربکس شش دنده دستی به تولید خواهد رسید

به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایران جیب، حمیدرضا حاجی اسماعیلی که مدیر پروژه انطباق گیربکس شش دنده روی تولیدات ایران خودرو است، ضمن اشاره به مشخصات فنی و مزایای رانا پلاس با گیربکس شش دنده دستی، عنوان کرد: شاخص‌ترین مزیت این خودرو، افزایش شتاب، تقلیل مصرف سوخت در سرعت‌ بالا و آسایش راننده حین رانندگی است. کاهش استهلاک و صدای موتور به‌همراه ارتقای نرمی تعویض دنده از دیگر نقاط قوت این خودرو به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که رانا شش سرعته با سقف شیشه‌ای نیز همانند پژو ۲۰۷ پانوراما، تمامی استانداردهای مربوطه را رعایت کرده است، از اعمال برخی تغییرات بیشتر در این خودرو خبر داد و اضافه کرد: با شروع تحریم و قطع همکاری شرکای خارجی، اراده‌ای به منظور ورود به حوزه طراحی گیربکس ایجاد و در نهایت به تولید انبوه جعبه دنده شش سرعته منجر شد.

رانا پلاس با سقف شیشه ‌ای و گیربکس شش دنده دستی به تولید خواهد رسید به گفته او این دستاورد موجب شد تا هم شرکت نیرو محرکه با توجه به تمهیدات علمی و عملی که تدارک دیده بود، از منظر طراحی و تولید پیشرفت کند و هم سازندگان زیر مجموعه آنها به ارتقای قابل توجهی دست پیدا کنند.

مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته ایران خودرو افزود: تولید این گیربکس چه در بخش قطعات داخلی و چه در اجزای خارجی و تطابق آن با موتور +TU5، کاملا بر مبنای دانش بومی و داخلی انجام شده است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در آینده خودروهایی نظیر دنا پلاس توربو، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ و سپس سایر محصولات مطابق نقشه راه قوای محرکه شرکت ایران خودرو به گیربکس شش دنده داخلی تجهیز خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، علاوه بر آن که گیربکس شش دنده دستی روی خودروی رانا و دنا قرار می‌گیرد، نسخه اتوماتیک آن نیز در رانای جدید نصب خواهد شد. این پروژه در حال انجام است و اواسط سال آینده به مرحله تولید انبوه می‌رسد. همچنین طراحی و تولید جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه DCT نیز در برنامه تولید قرار دارد.

آقای حاجی اسماعیلی افزود: هنگامی رانا پلاس شش دنده، رانایAMT و دنای شش دنده با موتور توربو تولید شد، این گیربکس روی بقیه محصولات نظیر سمند هم استفاده خواهد شد.

وی با بیان این‌که در آینده شاهد تولید دو موتور EF7+NA و EF7+TC خواهیم بود، اضافه کرد: هر دوی این پیشرانه‌ها به همراه گیربکس شش سرعته بر محصولاتی نظیر دنا، سورن و سمند قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر