رهام تغییر نام داد؛ عرضه خودروی جدید سایپا با نام شاهین

رسانه کلیک - سایپا رهام هنوز وارد بازار نشده است. شرکت سایپا به تازگی اعلام کرده نام این خودرو را تغییر داده و آن را با نام شاهین عرضه می کند.

رهام تغییر نام داد؛ عرضه خودروی جدید سایپا با نام شاهین

به نظر می رسد سایپا علاقه زیادی به تغییر نام محصولات خود دارد؛ برای مثال تیبا ابتدا با نام مینیاتور شناخته می شد. حال این شرکت نام یکی دیگر از خودروهای جدید خود را تغییر داده است. رهام هنوز به بازار عرضه نشده؛ با این حال سایپا تصمیم گرفته نام آن را به شاهین تغییر دهد. این تغییر نام مورد موافقت مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا قرار گرفته است.

شاهین جایگزین رهام سایپا می شود

چندی پیش یک پژوهشگر محیط‌زیست و حامی گونه‌های در معرض خطر انقراض شاهین ایرانی، به مدیرعامل این شرکت پیشنهاد کرد در راستای حفظ و حراست از این پرنده باشکوه، نام محصول جدید خود را به شاهین تغییر دهد، در ادامه چند انجمن دیگر نیز این پیشنهاد را به مدیران این خودروسازی ارائه کردند.

سیدجواد سلیمانی پس از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسی‌های کارشناسی کمیته مذکور با این پیشنهاد موافقت کرد و به دلیل اینکه این خودروسازی در طراحی محصول جدید خود از شاهین ایرانی الهام گرفته است، دستور داد محصول جدید سایپا "شاهین" نامگذاری شود ( مدیر عامل سایپا تغییر کرد؛ سلیمانی جایگزین سروش شد ).

سایپا شاهین شاهین نخستین خودروی با پلتفرم ملی این گروه خودروسازی یعنی SP100 محسوب می شود و قرار است تولید انبوه آن از سال آینده آغاز شود. سایپا تولید 12 هزار دستگاه از این محصول را برای سال 99 برنامه‌ریزی کرده و می خواهد تیراژ تولید آن را در سال 1401 به صد هزار دستگاه برساند ( خودروی رهام سایپا سال آینده وارد بازار خواهد شد ).

این خودروسازی به تازگی از محصولات جدیدی رونمایی کرده است ( جدیدترین خودروی ایران خودرو و سایپا معرفی شدند ). سایپا قصد دارد تا سه سال آینده، 8 خودروی جدید را وارد بازار کند ( 8 خودروی جدید سایپا در سه سال آینده معرفی می شوند ).

ارسال نظر