شاسی بلند جدید iNext پرچمدار محصولات برقی بی ام و خواهد بود

رسانه کلیک - شرکت بی ام و به زودی از یک شاسی بلند برقی جدید موسوم به iNext رونمایی خواهد کرد که قرار است پرچم‌دار فناوری این کمپانی در امر تولید خودروهای برقی باشد.

شاسی بلند جدید iNext پرچمدار محصولات برقی بی ام و خواهد بود

شاسی بلند تمام برقی جدید BMW iNext پرچمدار فناوری این شرکت پس از عرضه خواهد بود. این محصول نه‌تنها رده‌بالاترین خودروی الکتریکی ب ام و لقب خواهد گرفت، بلکه قابلیت رانندگی نیمه مستقل سطح 3 را نیز ارایه می‌دهد. شرکت بی ام و قرار است در روزهای آینده تصاویری از این خودرو را به نمایش بگذارد اما پیش از آن، عکس‌هایی استتاری این شاسی بلند جدید به دست ما رسیده است.

در این تصاویر بدنه ب ام و iNext به طور کامل با پوشش‌های استتاری روکش شده است اما برای نخستین بار تصاویری از داخل کابین و گرافیک پنل کیلومترشمار را نیز در معرض دید قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد فضای داخلی کابین کمی جمع‌وجورتر از مدل‌های دیگر باشد؛ البته بیشتر قسمت‌های داخلی آن مخفی باقی مانده است و غربیلک فرمان چندضلعی با چراغ LED یکپارچه نیز در سر جای خود حضور دارد.

بی ام و iNext جزئیات فنی پیشرانه هنوز مشخص نیست اما کارشناسان حدس می‌زنند که سه نوع توان خروجی را در این خودرو شاهد خواهیم بود؛ تیپ پایه حدود 308 اسب بخار (229 کیلووات) قدرت ارائه می‌دهد و این در حالی است که نسخه میانی ب ام و iNext حدود 522 اسب بخار (389 کیلووات) توان را در اختیار راننده خود می‌گذارد. مدل فول نیز معادل 610 اسب بخار (454 کیلووات) قدرت خواهد داشت.

دامنه یا برد حرکتی با یک مرتبه شارژ نیز احتمالا متفاوت خواهد بود؛ انتظار می‌رود مدل پایه حدود 248 مایل (400 کیلومتر) را با یک مرتبه شارژ بپیماید و بزرگترین پکیج باتری نیز ظاهرا بیش از 373 مایل (600 کیلومتر) برد برای بی ام و iNext به ارمغان خواهد آورد. هرچند که این اعداد صرفا در فرایند آزمایش WLTP اروپا ارزیابی شده‌اند.

بی ام و iNext در پایان باید اظهار داشت گرچه ممکن است ظاهر بدون پوشش بی ام و iNext را در این هفته ببینیم، اما تولید آن تا سال آینده آغاز نمی‌شود. زمان دقیق عرضه این شاسی بلند به بازار هنوز مشخص نیست، اما با توجه به اینکه چند روز دیگر شاهد پیش‌نمایش طراحی ظاهری این SUV هستیم، احتمالا حضور iNext در بازار چندان دور نخواهد بود.

ارسال نظر