شاسی بلند پرچمدار برقی بی ام و IX با برد حرکتی 600 کیلومتر معرفی شد

رسانه کلیک - شاسی بلند برقی BMW iX با برد حرکتی 600 کیلومتر و قدرت 496 اسب بخار، به طور رسمی طی یک مراسم آنلاین توسط کمپانی آلمانی ب ام و رونمایی شد.

شاسی بلند پرچمدار برقی بی ام و IX با برد حرکتی 600 کیلومتر معرفی شد

کمپانی آلمانی که پیش از این تولید سری جدید محصولات برقی خود را با ارائه مدل‌هایی همچون bmw i4 آغاز کرده بود، در ادامه تلاش‌ها جهت برقی‌سازی محصولاتش، یک شاسی بلند پرچمدار به نام بی ام و آی ایکس را روانه میدان کرد. تولیدات برقی بی ام و که با پیشوند i شناخته می‌شوند، پیش از این نیز به واسطه مدل‌هایی همچون i3 و i8، موفقیت‌های زیادی را در بازارهای مختلف کسب کرده بودند. به ویژه سری i8 به عنوان یک خودرو هیبریدی با طراحی فوق‌العاده مدرن و فراتر از زمان، موفق شد خود را به عنوان یک اتومبیل سوپر اسپرت کم‌مصرف با فناوری فضایی به بازار معرفی کرده و در نقش یک محصول انقلابی ظاهر شود. هرچند که تولید آن از سوی شرکت بی ام و متوقف شد.

بی ام و ix توقف تولید i8 با تلاش بی ام و جهت توسعه سری جدید محصولات برقی مصادف شد که در جدیدترین گام، شاسی بلند آی ایکس در این راستا به تازگی مورد رونمایی قرار گرفت. شاسی بلند بی ام و ix نسخه تولیدی کانسپت iNext بوده و از آخرین تکنولوژیهای کمپانی آلمانی سود می‌برد. همچنین احتمال می‌رود که پرچمدار بودن این محصول چندان به طول نینجامد؛ چراکه بی ام و قصد دارد شاسی بلند بزرگتر ix7 را نیز به سبد تولیدات الکتریکی خود اضافه کند.

بر اساس اطلاعات موجود، بدنه و ساختار بی ام و ix از مواد ترکیبی فیبر کربن، پلاستیک و آلومینیوم تولید شده است. در نتیجه وزن آن کاهش یافته و استحکام بیشتری برای بدنه این خودرو فراهم آورده شده است. تکنولوژی نسل پنجم پیشرانه‌های برقی بی ام و تحت عنوان edrive نیز در ساختار فنی این خودرو حضور دارد. در نتیجه دو موتور برقی قدرتی حدود 496 اسب بخار را برای بی ام و ix فراهم می‌کنند. پک باتری هم از توان 100 کیلووات ساعت برخوردار است.

bmw ix شتاب صفر تا صد بی ام و ix کمتر از 5 ثانیه بوده و می‌تواند حدود 600 کیلومتر را با یک مرتبه شارژ بپیماید. از سوی دیگر مدرن‌ترین سامانه‌های شارژ بی ام و در این محصول به خدمت گرفته شده تا بتوانند در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه، میزان شارژ باتری را به ۸۰ درصد برسانند. همچنین فناوری شارژ سریع نیز قادر است طی مدت زمان ۱۰ دقیقه بردی حدود ۱۲۰ کیلومتر را برای این خودرو فراهم آورد. شارژ کامل کمتر از ۱۱ ساعت به طول خواهد انجامید.

تنها نکته‌ای که نتوانسته نظر مثبت کارشناسان و برخی مشتریان را جلب کند، ظاهر نسبتا نامتجانس ix است؛ به ویژه سبک جلو پنجره‌ها که در محصولات جدید بی ام و شاهد آن هستیم، انتقادات زیادی را پیرامون این محصول برانگیخته است. در حال حاضر قیمت bmw ix مشخص نشده و احتمالا اوایل سال 2022 به دست مشتریان خواهد رسید.

ارسال نظر