عرضه لاماری ایما فیس‌لیفت در تابستان 1402

طبق شنیده‌ها، آرین موتور می خواهد لاماری ایما فیس لیفت را در تابستان امسال به بازار عرضه کند.

عرضه لاماری ایما فیس‌لیفت در تابستان 1402

لاماری ایما یکی از کراس‌اوورهای خوش‌فروش و محبوب در بازار خودروی ایران محسوب می‌شود. این خودرو با نام اصلی دانگ‌فنگ فورتینگ T5 Evo، توسط آرین پارس موتور در کشورمان مونتاژ می‌شود. لاماری ایما رقیب فونیکس تیگو 7 پرو از مدیران خودرو و کی‌ام‌سی K7 کرمان موتور است. حال بنابر شنیده‌ها، آرین موتور قصد دارد تا لاماری ایما فیس لیفت را در تابستان امسال به بازار عرضه کند.

لاماری ایما در طول مدت حضور در بازار، به‌دلیل عملکرد فنی خارق‌العاده‌اش شناخته شده است. پیشرانه این خودرو یکی از بهترین خروجی‌ها را در بین مدل‌های مشابه دارد و گیربکس دوکلاچه نیز به شتاب‌گیری بهتر آن کمک می‌کند. بااین‌حال نقطه ضعف بزرگ این خودرو کمبود امکانات رفاهی است. این نقطه ضعف در لاماری ایما فیس لیفت به‌طور کامل برطرف خواهد شد. همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، تغییرات ظاهری محدودی در نمای جلو و عقب لاماری ایما رخ خواهد داد. بااین‌حال تغییرات بنیادین نیستند و همچنان می‌توان این خودرو را از سایر محصولات هم‌رده تشخیص داد.

برخی از امکاناتی که به لاماری ایما فیس لیفت اضافه شده‌اند، به این شرح هستند: دستیار صوتی، رادار تغییر خط، در صندوق برقی، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور. همچنین انتظار داریم تا کیسه‌های هوای بیشتری به نسخه فیس‌لیفت اضافه شود.

پیشرانه‌های لاماری ایما فیس لیفت

علاوه بر بهبود امکانات رفاهی، لاماری ایما فیس لیفت در قالب تیپ هیبریدی با ترکیب موتور 1.5 لیتری بنزینی و موتور الکتریکی عرضه خواهد شد. این خودرو در سرزمین اصلی با نام T5 HEV عرضه می‌شود. نسخه هیبریدی لاماری ایما فیس‌ لیفت در مقایسه با نسخه درون‌سوز آن تواناتر خواهد بود. البته خودروهای هیبریدی تا حدودی سنگین‌تر و گران‌تر از نسخه‌های تنفس طبیعی مشابه هستند. مشخصات فنی این خودرو طی هفته‌های آتی توسط آرین پارس موتور اعلام خواهد شد.

درهمین‌حال، لاماری ایما فیس لیفت در قالب تیپ فول‌آپشن با همان مشخصات فنی قبل عرضه خواهد شد. این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با 195 اسب‌بخار قدرت مجهز است. گیربکس دوکلاچه هفت‌سرعته تر (Wet) نیز انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر