تماشا کنید: پیکاپ برقی فورد لایتنینگ با قدرت ۵۶۳ اسب بخار!

رسانه کلیک - فورد F-150 لایتنینگ به دو دلیل توجه ما را به خود جلب کرده است؛ نخست اینکه یک وانت سایز بزرگ برقی است و دوم  قیمت آن از 41،669 دلار شروع می‌شود.

تماشا کنید: پیکاپ برقی فورد لایتنینگ با قدرت ۵۶۳ اسب بخار!

هفته‌ها بعد از رونمایی لایتنینگ، مردم به دلیل قیمت مقرون به صرفه و عملکرد خوب، هنوز در مورد آن صحبت می‌کنند. همانطور که قبلا در مورد Lightning صحبت کردیم ، سرعت 0 تا 100 این خودرو فقط 4.4 ثانیه است! یعنی این خودرو پرسرعت‌ترین مدل F-150 است.

این خودرو دو موتور الکتریکی دارد که 563 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و 775 پوند فوت گشتاور دارد. همچنین باتری لایتنینگ توانایی رانندگی در حدود 300 مایل را با یک بار شارژ دارد.

چگونه فورد موفق شد لایتنینگ را بسیار مقرون به صرفه تولید کند؟

فورد مدت‌ها بود که می‌خواست یک تراک برقی تولید کند اما به یک باتری با چگالی بالاتر از مدل‌هایی که در دسترس بود، احتیاج داشت. دارن پالمر، مدیر کل وسایل‌نقلیه الکتریکی فورد در کنفرانس رویترز 2021 گفت: ما می‌توانستیم خودروهای کوچک را به راحتی تولید کنیم، اما پیکاپ برای ما کار ساده‌ای نبود.

اتومبیل Lightning یک بسته باتری لیتیومی دارد و سلول‎‌های تشکیل دهنده آن، با چگالی بالا از یک ماده شیمیایی کاتد نیکل-منگنز-کبالت برای بارگذاری استفاده می‌کنند. فورد باتری‌ها را از کارخانه‌های مختلف خریداری می‌کرد؛ اما به تازگی اعلام کرده در حال تولید و آزمایش سلول‌های باتری خود است و قصد دارد اجزای اصلی باتری را در آینده تولید کند.

فورد قصد دارد اجزای جدید وسایل‌نقلیه الکتریکی مانند باتری، موتور، واحد کنترل و شارژر را در آینده خودش تولید کند و به فروش برساند.

اضافه شدن خط تولید برای لایتنینگ به فورد این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌های خاص و شیک تراک خود مانند شاسی اسکیت بورد و سیستم تعلیق مستقل عقب آن را به خوبی تولید کند.

پالمر خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم قاب را اصلاح کنیم و همچنان قیمت خوبی را از تامین‌کنندگان دریافت کنیم.

حجم ویدیو: 52.27M | مدت زمان ویدیو: 00:04:32 | دانلود ویدیو
ارسال نظر