قیمت خودرو در بازار ؛ ثبات قیمت داخلی‌ها و کاهش ارزش خودروهای وارداتی

رسانه کلیک- مدت زمانی است که قیمت خودرو در بازار آزاد تاحدودی به ثبات رسیده و افزایش و کاهش چشمگیری در بازاری که سابقا پر تلاطم بود، مشاهده نشده است. در صورت تداوم خوشبینی‌ها، افزایش عرضه و نیز کاهش نرخ ارز احتمالا قیمت‌ها در بازار به سمت قیمت کارخانه ای محصولات نزدیک می‌شود.

قیمت خودرو در بازار ؛ ثبات قیمت داخلی‌ها و کاهش ارزش خودروهای وارداتی

قیمت خودروهای داخلی در شرایط فعلی تقریبا به ثبات رسیده است و قیمت خودروهای وارداتی نیز همچنان روند نزولی را دنبال می‌کند، اگر واردات خودرو نیز کلید بخورد، به جرات می توان گفت قیمت خودروهای وارداتی بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

بر اساس گفته‌های فعالان این حوزه فعلا خودروهای دست دوم در بازار بیشترین متقاضی را داشته و مشتریان کمتری به دنبال خودروهای صفر کیلومتر هستند. در این میان بیشتر کسانی که خودروهای صفر کیلومتر خرید و فروش می‌کنند، خود نمایشگاه‌داران و واسطه ها هستند و مصرف‌کنندگان واقعی به ندرت خودروی خشک و صفر کیلومتر خریداری می‌کنند.

قیمت خودرو در بازار ؛ ثبات قیمت خودروهای داخلی و کاهش ارزش خودروهای وارداتی معمولا روند بازار به گونه ای است که شمار معاملات خودرو در بازار آزاد، همزمانی که قیمت خودرو و ارز رو به افزایش است، بیشتر شده و هنگامی که قیمت‌ها ثابت باشد، میزان معاملات به دلیل کاهش فعالیت های واسطه‌گری کم می‌شود.

بر اساس اطلاعات دریافتی، قیمت خودرو در روز شنبه 18 بهمن ماه در بازار آزاد به شرح زیر بوده است:

هر دستگاه خودرو پراید 131 حدود 107 میلیون تومان و هر پژو 206 تیپ 2 برابر 190 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. همچنین پژو 405 دوگانه سوز برابر 183 میلیون تومان و پژو 405 SLX حدود 192 میلیون تومان ارزش دارد. سدان پژو پارس سال با موتور 1800 سی سی معادل 209 میلیون تومان و سمند ال ایکس با موتور مشابه نیز 180 میلیون تومان قیمت دارد.

در سوی دیگر پژو پارس ال ایکس مجهز به موتور شانزده سوپاپ تیو5 برابر 246 میلیون تومان و پژو پارس دوگانه سوز با پیشرانه 1800 حدود 230 میلیون تومان ارزش گذاری شده و بهای سمند دوگانه سوز نیز در حدود 226 میلیون تومان بوده است. در نهایت پژو 207 اتوماتیک معادل 403 میلیون تومان و خودرو دنا پلاس معمولی هم 298 میلیون تومان قیمت داشته‌اند.

ارسال نظر