لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو در صورت آزادسازی واردات

رسانه کلیک - آزادسازی قیمت خودروهای داخلی بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده و موجب عکس العمل انتقادی مردم و برخی مسئولان شده است. در این راستا آقای فرهاد طهماسبی، نماینده و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو را توامان با آزادسازی واردات دنبال کند تا بشود با ایجاد رقیب برای خودروسازان داخلی آنها را برای بهبود کیفیت محصولاتشان ترغیب کرد.

لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو در صورت آزادسازی واردات

به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایران جیب، فرهاد طهماسبی طی مصاحبه‌ای پیرامون انتشار خبرهایی مبنی بر برگزاری جلسه‌ کارگروه رفع موانع و جهش تولید با موضوع لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو، چنین گفت: در وضعیت فعلی که میزان عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، آزادسازی قیمت‌ها منجر به گرانی شده و انگیزه‌ای برای سوداگری بیشتر به وجود می‌آورد.

فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو را توامان با آزادسازی واردات دنبال کند تا بشود با ایجاد رقیب برای خودروسازان داخلی آنها را برای بهبود کیفیت محصولاتشان ترغیب کرد. این نماینده مجلس افزود: هرچند لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو به نفع مردم و مصرف‌کننده خواهد بود، اما این موضوع مشروط بر نظارت دقیق و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان در بازار است که تحقق این شرایط در وضعیت کنونی ممکن نیست.

آقای طهماسبی تاکید کرد: اکنون شرایط رقابت در صنعت خودرو سالم نیست؛ بنابراین مجموعه‌ها تلاشی برای ارتقا کیفیت و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید نمی‌کنند. او اضافه کرد: تحت شرایط فعلی، در صورت آزاد کردن قیمت خودرو، موضوعاتی مانند احتکار و... تشدید می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: بهتر است دولت حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو را توامان با آزادسازی واردات خودرو پیگیری کند تا بتوان به واسطه ایجاد رقیب برای خودروسازان داخلی، آنها را برای بهبود کیفیت محصولات تشویق کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این نکته که آزاد کردن قیمت خودرو در حال حاضر به صلاح نیست، اضافه کرد: باید دید کارگروه رفع موانع و جهش تولید بر چه اساسی به دنبال لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو در شرایط حاضر است چرا که همگان از وضعیت بازار و نابسامانی آن آگاه هستند.

ارسال نظر