لوسید از موتور برقی با وزن ۳۲ کیلوگرم و قدرت ۴۶۹ اسب بخار رونمایی کرد

لوسید یکی از استارتاپ‌های پرسروصدا در زمینه تولید خودروهای برقی است این استارتاپ قصد دارد با حمایت‌های مالی عربستان سعودی، به رقیبی قدرتمند برای تسلا و برندهای بزرگی چون مرسدس بنز و ب ام تبدیل شود.

لوسید از موتور برقی با وزن ۳۲ کیلوگرم و قدرت ۴۶۹ اسب بخار رونمایی کرد

جدیدترین محصول این شرکت نوپا نه یک خودرو، بلکه پکیجی از قوای محرکه برقی است. این پکیج برای خودروهای مسابقه‌ای توسعه پیدا کرده و با وجود تولید قدرت فراوان، فقط 31.7 کیلوگرم وزن دارد.

نکته جالب اینکه لوسید می‌گوید این پکیج یا ماژول درحال‌حاضر در مسابقات اتومبیلرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌بیان دیگر، این پکیج یک ایده برای آینده نیست و هم‌اکنون در برخی خودروهای مسابقه‌ای نیروی لازم را تأمین می‌کند. اما اینکه این پکیج در کدام سری مسابقات استفاده می‌شود، از سوی لوسید مشخص نشده است.

با توجه به شواهد و قرائن می‌توان حدس زد که خودروهای فصل 2023 از رقابت‌های فرمول E از پکیج لوسید بهره می‌برند. این خودروها به یک موتور برقی در محور جلو و یک موتور برقی روی محور عقب مجهز هستند.

پکیجی کامل از لوسید

پکیج لوسید دربردارنده موتور برقی، گیربکس، دیفرانسیل و اینورتر است. این پکیج با وجود قطعات متعدد فقط و فقط 31.7 کیلوگرم وزن دارد و موتور آن می‌تواند تا 19,500، دور بگیرد. جالب‌تر اینکه با چنین وزن پایینی، حداکثر قدرت تولیدی این پکیج به 469 اسب بخار می‌رسد!

پکیج پیشرفته لوسید از همان سیستم خنک‌کاری مایکروجت و سیم‌پیچ موجی پیوسته به‌کاررفته در سدان Air سود می‌برد. این استارتاپ تأکید می‌کند پکیج مورد بحث به‌طور کامل در مقر کمپانی واقع در کالیفرنیا تولید می‌شود. «پیتر رالینسون»، مدیرعامل لوسید معتقد است این پکیج با تولید 14.7 اسب بخار قدرت به‌ازای هر کیلوگرم وزن ، ورزش‌های موتوری برقی را متحول خواهد کرد، درست مثل پک باتری انقلابی که در فصل‌های پیشین استفاده شد.

آقای رالینسون همچنین انتقال تکنولوژی بین خودروهای مسابقه‌ای و خودروهای عادی را ارتباطی دوطرفه می‌داند. وی پکیج مخصوص خودروهای مسابقه‌ای برقی را نتیجه تکنولوژی مدرن پیشرانه سدان لوسید Air توصیف می‌کند. آقای رالینسون اعتقاد دارد پیشرفت‌های فنی در مسابقات اتومبیلرانی نیز، روزی در خودروهای خیابانی و تولید انبوه لوسید استفاده خواهند شد.

فصل 2023 از مسابقات فرمول E، چهاردهم ژانویه در مکزیکوسیتی شروع شد. راند دوم و سوم این مسابقات 27 و 28 ژانویه در عربستان سعودی برگزار می‌شود. نسل سوم از خودروهای حاضر در این سری مسابقات، کم‌مصرف‌تر و سریع‌تر هستند و می‌توانند به حداکثر سرعت 380 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر