مزایای تندر 90 کدامند؟

خودروی تندر 90 به واسطه بدنه محکم و موتور قدرتمند خود، محبوبیت خاصی نزد رانندگان دارد و یکی از بهترین محصولات داخلی به شمار می‌آید. در این مطلب با مزایای تندر 90 آشنا شوید.

مزایای تندر 90 کدامند؟

از مزایای تندر 90 آگاه هستید؟

در مقاله قبلی از معایب تندر 90 صحبت شد، اما ظاهرا مزایای متعدد این خودروی پرطرفدار، ایرادات نسبی آن را به خوبی جبران می‌کنند.

تندر 90 در سال 1383 و در شرایطی به بازار عرضه شد که مدل‌های تکراری پژو و پراید، مردم را کلافه و خسته کرده بودند. این خودرو به محض ورود با فروش قابل‌ملاحظه‌ای رو به رو شد و تنها طی یک ماه، سفارش بیش از صد هزار دستگاه به ثبت رسید.

تندر 90 در ایران به نام L90 یا لوگان نیز شناخته می‌شود و از نظر کارشناسان و بسیاری از رانندگان، بهترین عملکرد را در میان خودروهای موجود در بازار دارد. اغلب از طراحی ساده و نمای نه چندان جذاب تندر 90 ایراد گرفته می‌شود، اما در بین راننده‌های ایرانی، کیفیت حرف اول را می‌زند.

ال 90 خودروی زیباپسندان نیست، اما دوام قطعات و کیفیت ساخت این خودرو باعث شده تا محبوبیت خاصی نزد افراد پیدا کند. در ادامه با بررسی مفصل مزایای تندر 90 همراه ما باشید.

از آنجا که تیپ‌های E0 و E1 تندر 90 از دور خارج شده و تولید آن‌ها متوقف شده است، تمرکز این مقاله روی تیپ E2 معطوف می‌شود که تسلط بیشتری در بازار ایران دارد.

1- موتور قدرتمند

مهم‌ترین حسن تندر 90، موتور قوی و شتاب فوق‌العاده آن است. تندر 90 به یک موتور 4 سیلندره با پیشرانه 16 سوپاپ 1.6 لیتری مجهز شده بوده و قدرت آن به 105 اسب بخار می‌رسد.

افزایش دور موتور در دنده‌های مختلف باعث می‌شود تندر در مدت حداکثر 11 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با احتساب دنده عقب، گیربکس این خودرو 6 دنده‌ای است. البته نسخه اتومات L90 از یک گیربکس 4 دنده‌ای بهره می‌گیرد که علاوه بر افزایش مصرف سوخت، موجب کندی شتاب می‌شود.

مزایای تندر 90

2- مصرف سوخت عالی

تندر 90 یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای داخلی به ‌حساب می‌آید، و دلیل آن استفاده از موتور کم‌مصرف است. مصرف سوخت شهری، جاده‌ای و ترکیبی این خودرو به ترتیب به حدود 9 لیتر، 5.6 لیتر و 6.9 لیتر می‌رسد، که در مقایسه با خودروی رقیبی همچون سمند و پژو بسیار پایین و مقرون به صرفه است.

همان‌طور که قبلا گفته شد، مزیت مصرف سوخت عالی مخصوص مدل دنده‌ای بوده و مدل اتوماتیک علاوه بر شتاب پایین، سوخت بیشتری را مصرف می‌کند.

3- صندوق عقب جادار

فضای صندوق عقب تندر 90 از رانا، سمند و حتی پژو پارس بیشتر بوده و حدود 510 دسی‌متر مکعب است. به همین خاطر می‌توان گفت که تندر 90 یکی از بهترین خودروهای ممکن برای مسافرت‌های خانوادگی و حتی حمل بار به شمار می‌آید.

4- فضای امن و باز درون کابین

صرف‌نظر از سادگی و فضای بی‌روح کابین، L90 دارای یک مزیت عالی نسبت به رقبای خود است، و آن چیزی نسبت جز ارتفاع مناسب سقف. افراد قدبلند در دست‌اندازها و موانع لازم نیست از سر و گردن خود محافظت کنند.

طراحی جعبه گونه اگر چه ظاهر جذابی ندارد، اما یکی از مزایای تندر 90 محسوب می‌شود، چون امکان مانور زیادی را برای بهبود کابین در اختیار راننده قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید: با معایب و مزایای پاژن آشنا شوید.

5- ایمنی قابل‌قبول

یکی دیگر از مزایای تندر 90 ایجاد حس ایمنی مطلوب برای راننده و سرنشینان است. این خودرو در آزمون ایمنی شرکت کرده و موفق به اخذ 3 ستاره از مؤسسه اروپایی ENCAP شده است. تندر 90 دارای دو ایربگ برای سرنشینان جلو و کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای بوده و از سیستم ترمز ABS چهارکاناله استفاده می‌کند.

ناگفته نماند بسیاری از رقبای L90 اصلا در این آزمون شرکت نکرده‌اند و همین امر، اعتبار و حس اعتماد به این خودرو را افزایش می‌دهد. بدنه و شاسی محکم L90 شاید به پای خودروی مانند سمند نرسد، اما بدون شک در هنگام تصادف به خوبی از سرنشینان مواظبت می‌کند و آن‌ها را در امان نگه می‌دارد.

قطعات داخلی ال 90 به نحوی طراحی شده که حین تصادف، فشرده می‌شوند. وجود یک لایه عرضی در پشت صندلی‌های عقب باعث شده تا جسمی از صندوق مزاحم سرنشینان نشود. داشبوردها دارای ساختار زنبوری هستند که در صورت بروز سانحه، مانع رسیدن آسیب جدی به زانوی سرنشینان جلو می‌شود.

مزایای تندر 90

6- کیفیت ساخت و استهلاک کم

تندر 90 از کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و مالک خود را اذیت نمی‌کند. در صورت رسیدگی‌های منظم، انجام سرویس‌های دوره‌ای و رانندگی عادی در جاده‌ها، احتمالا خودروی خود را تا مدت طولانی از تعمیرهای اساسی دور نگه می‌دارید.

اگر چه قطعات گران‌قیمت ال 90 یک ایراد بزرگ محسوب می‌شود، اما استهلاک کم به خوبی این عیب را جبران می‌کند. اگر حین رانندگی انتظار بیجایی از ال 90 نداشته باشید، این ماشین نیز لطف شما را جبران کرده و هرگز خرج کلانی روی دست شما نمی‌گذارد.

7- بازار خوب دست دوم

یکی از مهم‌ترین مزایای تندر 90 از دید مالکان، بازار خوب دست دوم است. این خودرو طرفداران بسیاری داشته و خرید و فروش آن به راحتی در بازار انجام می‌شود. بازار دست دوم L90 تاکنون از رونق نیفتاده و در صورت کارکرد معقولانه و بدنه سالم، افت قیمت زیادی شامل حال این خودرو نمی‌شود.

آیا درباره مزایای تندر 90 نکته دیگری به ذهن شما خطور می‌کند؟ با کدام موارد موافق یا مخالف هستید؟ نظر خود را با سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید تا از تجارب یکدیگر باخبر شوید.

ارسال نظر