با مزایا و معایب کوییک سایپا قبل از خرید آشنا شوید

کوییک مجهزترین هاچپک سایپا به حساب می‌آید که ظاهری شیک و امروزی دارد. این خودرو طرفداران بسیاری در میان قشر جوان دارد، اما با شناخت مزایا و معایب کوییک سایپا ممکن است از خرید این خودرو منصرف شوید.

با مزایا و معایب کوییک سایپا قبل از خرید آشنا شوید

مزایا و معایب کوییک سایپا

کوییک سومین خودروی ملی شرکت سایپا است که در حال حاضر مجهزترین هاچبک ایرانی بازار به حساب می‌آید. این خودروی جمع‌وجور همانند تیبا و ساینا بر اساس پلتفرم X200 ساخته شده و از سال 1397 وارد خیابان‌های ایران شد.

کوییک یک ماشین جوان‌پسند است که می‌توان آن را به عنوان رقیب پژو 206 تیپ 5 در نظر گرفت. با این حال، همانند سایر محصولات ایرانی، کوییک سایپا نیز دارای مزایا و معایب متعددی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

البته در نظر داشته باشید که مزایا و معایب کوییک سایپا ممکن است از نگاه برخی رانندگان بی‌اهمیت یا حائز اهمیت باشند. به هر حال سلایق متفاوت است و با توجه به ایرانی بودن محصول، کوییک می‌تواند از همان برای راننده دردسرساز شده و یا به بهترین همدم جاده‌های او تبدیل شود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین خودروهای آفرود در ایران

مزایای کوییک سایپا

طراحی زیبا

سایپا کوییک در مقایسه با هاچپک های دیگر، دارای طراحی به روز و پیشرفته‌ای است. با توجه به استقبال گرم از هاچپک کراس، سایپا تلاش کرده تا با افزودن قطعاتی مثل دیفیوزر، ریل سقفی و محافظ‌های پلاستیکی، ظاهر کوییک را به هاچپک کراس نزدیک‌تر کند.

امکانات رفاهی فراوان

کوییک دارای آپشن های بسیاری است که نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند. سنسور دنده‌عقب، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، فرمان D-Cut و دکمه‌های کنترلی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر هفت اینچی و غیره، از جمله آپشن های کوییک سایپا به حساب می‌آیند.

مزایا و معایب کوییک سایپا

فراوانی نمایندگی‌ها و پشتیبانی

شرکت سایپا نمایندگی‌های متعددی در سراسر کشور دارد که برخی از آن‌ها 24 ساعته در حال خدمت‌رسانی به مشتریان هستند. دارندگان کوییک نیز از این مزیت بهره‌مند بوده و در صورت خرابی یا اشکال در خودرو، می‌توانند فورا با یکی از این نمایندگی‌ها تماس بگیرند.

مصرف سوخت نسبتا پایین

کوییک دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده و یکی از خودروهای کم‌مصرف به حساب می‌آید. این خودرو در هر 100 کیلومتر، تنها 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

امنیت نسبتا خوب

کوییک علاوه بر داشتن کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و همین‌طور برخورداری از ترمز ABS و EBD امنیت بیشتری را نسبت به خودروهای ساینا و پراید تضمین می‌کند. سیستم اعلام TMPS (مربوط به میزان باد تایرها) و سیستم صوتی اعلام باز بودن کمربندها نیز نقش مهمی در افزایش امنیت دارند.

همچنین بخوانید: با معایب دنا پلاس آشما شوید

مزایا و معایب کوییک سایپا

معایب کوییک سایپا

پیشرانه ضعیف

پیشرانه ضعیف و قدیمی کوییک باعث می‌شود که این خودرو در برابر حریف قدری همچون 206 هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد. کوییک از موتور 4 سیلندره 16 سوپاپه (به‌کاررفته در پراید!) استفاده می‌کند، با این تفاوت که حجم آن به 1.5 افزایش یافته است. قدرت موتور کوییک تنها به 87 اسب بخار با گشتاور 128 نیوتن متر می‌رسد.

وزن کم

کوییک یک خودروی سبک به حساب می‌آید، چون وزن آن تنها 1064 کیلوگرم است. به همین خاطر چسبندگی کافی با آسفالت ندارد و در هنگام بارش برف و باران نیز این وضعیت تشدید می‌شود. بنابراین رانندگی با کوییک به دقت بسیاری احتیاج دارد.

طراحی ناموزون بدنه

درست است که کوییک از طراحی جذاب و جدیدی برخوردار است، اما تناسب طراحی چندان به خوبی رعایت نشده است. کوییک نسخه هاچپک ساینا و ساینا به نوبه خود نسخه فیس لیفت تیبا بوده و به همین سبب طراحی پیچیده‌ای به خود گرفته است.

نمای جلویی کوییک با ساینا مو نمی‌زند و نمای جانبی شبیه به تیبا است! البته جذابیت نمای پشتی را نمی‌توان انکار کرد، اما چراغ‌های عقب بیش‌ازحد بزرگ هستند و هماهنگی جالبی با سایر اجزای خودرو ندارند.

کابین تکراری و پرسروصدا

بسیاری از رانندگان از ورود صدا به داخل کابین گله‌مند هستند. حین حرکت خودرو، صدای موتور پس از رسیدن به دور موتور 4500 موجب آزار راننده و سرنشینان می‌شود.

کابین کوییک به غیر از تعبیه صفحه‌نمایش و نصب فرمان جدید، هیچ نکته ابتکاری و خلاقانه‌ای نسبت به ساینا ندارد. عایق‌بندی ضعیف و استفاده از پلاستیک خشک برای ساخت اجزای داخل کابین یکی دیگر از معایب کوییک سایپا به حساب می‌آید.

مونتاژ ضعیف

بدیهی است که کوییک نیز همانند سایر محصولات داخلی دارای مونتاژ ضعیفی است. قالب‌های بی‌کیفیت در ساخت اجزای بدنه باعث شده تا فاصله‌های ناموزونی در قسمت‌های مختلف مشاهده شود.

با اینکه امکانات و آپشن های متعددی در کوییک مورداستفاده قرار گرفته‌اند، بد نیست بدانید که اکثر آن‌ها ساخت کشور چین هستند! به همین خاطر احتمالی خرابی زودهنگام آن‌ها بالا است.

متأسفانه به نظر می‌رسد که سایپا هیچ تلاشی برای بهبود کیفیت ساخت محصولات خود نمی‌کند و بدون توجه به انتظارات مشتریان، تنها قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهد.

شما کدام‌یک از مزایا و معایب کوییک سایپا را به عنوان راننده تجربه کرده‌اید؟ آیا مایل به خرید این خودرو هستید؟ به نظر شما رقیب اصلی کوییک کدام خودرو است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر