مشخصات فنی و قیمت اطلس سایپا | هاچ بک کراس کوچک با موتور بهبود یافته

باز هم یک محصول دیگر بر پایه پلتفرم قدیمی X200 در راه است. از مشخصات فنی و قیمت اطلس سایپا خودروی نیمه شاسی‌بلند جدید سایپا چه می‌دانید؟

مشخصات فنی و قیمت اطلس سایپا | هاچ بک کراس کوچک با موتور بهبود یافته

مشخصات فنی و قیمت اطلس سایپا

ظاهرا سایپا از پلتفرم قدیمی X200 دست نکشیده و این بار قرار است محصولی را در قالب یک نیمه شاسی‌بلند به ایرانیان معرفی کند. این پلتفرم در خودروهای دیگری مثل تیبا، کوییک و غیره به کار رفته است.

خودرو سایپا اطلس ظاهری امروزی و نسبتا زیبا داشته و به امکانات پیشرفته‌ای مجهز است. این کراس اور کوچک از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند و ظاهرا فیس لیفتی از کوییک با اعمال تغییرات مختلف در نمای جلو به حساب می‌آید. البته نمای جلو به ایده پردازی و ابتکارات سایپا، شبیه به جک J7 شده و سبک کابین شبیه رنو سیمبل است!

مشخصات فنی اطلس سایپا

در صورت صحت گزارش‌ها، مدل پایه اطلس از موتور بهبودیافته M15GSI استفاده می‌کند که با مزایای متعددی همراه است. افزایش گشتاور تا 5 درصد، افزایش قدرت تا 7 درصد، کاهش مصرف سوخت تا 6-7 درصد، کاربرد سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ سوخت (VVT) و غیره، از ویژگی‌های این موتور بهبودیافته است.

ظاهرا پیشرانه جدید 4 سیلندره 8 سوپایه می‌تواند قدرتی معادل با 89 الی 94 اسب بخار را با گشتاور 135 تا 138 نیوتن متر تولید کند. همان‌طور که قبلا گفته شد، علاوه بر استفاده از سیستم VVT، MGSI از یک بالانسر بهبودیافته نیز بهره‌مند است.

ناگفته نماند که سایپا درصدد بهبود بیشتر این موتور بوده و احتمالا در آینده شاهد قدرت 105 تا 117 اسب بخار و همچنین ساختار 16 سوپاپه خواهیم بود.

مشخصات اطلس سایپا

امکانات و آپشن های اطلس سایپا

به طور قطع نمی‌توان در مورد تجهیزات و امکانات اطلس اظهارنظر کرد. با این حال، منابع مختلف از وجود آپشن هایی همچون دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان کمکی برقی، سیستم تهویه خودکار، صفحه‌نمایش تاچ، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باد لاستیک، سیستم BCM، سیستم ترمز شامل ABS، EBD، BAS و همین‌طور شیشه‌ها و آینه‌های برقی خبر داده‌اند.

قیمت اطلس سایپا

اطلس به عنوان هاچ بک کراس بدون شک با قیمت بیشتری نسبت به محصولات مشابه عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این خودرو در مدل پایه 15 درصد گران‌تر از کوییک S است. منابع دیگر به شباهت قیمت اطلس سایپا با پژو 206 اشاره می‌کنند که احتمالا از 170 یا 180 میلیون تومان شروع شده و احتمالا در نسخه اتومات به 280 میلیون خواهد رسید. با این حال، فعلا قیمت مشخصی از سوی سایپا اعلام نشده است.

ارسال نظر