مشخصات فنی و قیمت تارا اتوماتیک

ایران‌خودرو به تازگی قیمت محصولات متعددش را به‌روزرسانی کرده است و مدل دنده‌اتوماتیک تارا نیز با قیمتی جدید در بازار به فروش می‌رسد. اما آیا مشخصات فنی و قیمت تارا اتوماتیک یا یکدیگر تناسب دارند؟

مشخصات فنی و قیمت تارا اتوماتیک

مشخصات فنی و قیمت تارا اتوماتیک

تارا یکی از محصولات متفاوت ایران‌خودرو است که برخلاف خانواده 405، بر اساس پلتفرم پژو 301 ساخته شده است. این خودروی خانوادگی جزو محصولات میان‌رده به حساب می‌آید که مدل‌های دنده دستی و اتوماتیک آن روانه بازار شده است.

مشخصات فنی تارا اتوماتیک

از لحاظ مشخصات فنی، خودرو تارا اتوماتیک به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندری 16 سوپاپه از نوع TU5 بهبودیافته مجهز شده است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی معادل با 113 اسب بخار را از طریق گیربکس 6 سرعته به چرخ‌های جلو وارد کرده و گشتاور آن به 144 نیوتن متر (در 4000 دور بر دقیقه) می‌رسد.

سرعت تارا اتوماتیک به 190 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودروی جدید به لطف بهره‌گیری از سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD، ترمز جلوی دیسکی خنک‌شونده، ترمز عقب دیسکی، TCS، ESC، HSA و همین‌طور 4 کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب، ایمنی خوبی را در صورت بروز حوادث ناگهانی فراهم می‌آورد.

تارای نیمه‌لوکس و تقریبا گران‌قیمت به امکانات و آپشن‌های متعددی مجهز شده است. فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، نمایشگر لمسی 7 اینچی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، سیستم تهویه برقی، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نور چراغ جلو، آینه‌های برقی تاشونده، ایموبالایزر، سیستم قطع سوخت خودکار، کروز کنترل، سیستم کنترل باد تایرها و غیره از تجهیزات این خودرو به حساب می‌آید.

تارا اتوماتیک از نمای عقب

در حال حاضر رقیب اصلی تارا اتوماتیک ایران‌خودرو، شاهین اتوماتیک سایپا است. شاهین طراحی موزون‌تری دارد، اما داخل کابین تارا زیباتر است. شاهین گشتاور بالاتری تولید می‌کند، اما استهلاک تارا کمتر است. هر دو خودرو ایمنی بالاتری را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر کمپانی سازنده فراهم می‌آورند.

قیمت تارا اتوماتیک

ایران‌خودرو به تازگی قیمت جدید تارا اتوماتیک را اعلام کرده است. این خودرو همانند باقی محصولات مشابه در بازار ایران، افزایش قیمت داشته است.

طبق گزارش اخیر، تارا اتوماتیک با قیمت 415 میلیون تومان عرضه می‌شود و به همین خاطر گران‌ترین سدان داخلی تا به امروز به حساب می‌آید.

به نظر شما آینده تارا اتوماتیک چیست؟ آیا مشخصات فنی و قیمت تارا اتوماتیک با یکدیگر تناسب دارند؟ مدل دنده‌اتوماتیک تارا می‌تواند به فروش موفقی در ایران دست یابد؟ چرا؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر