مشخصات فنی و قیمت MVM X22 pro

مشخصات فنی و قیمت MVM X22 Pro به تازگی اعلام شده است. این هاچبک چینی ظاهر بسیار جذابی داشته و جزو خودروهای اقتصادی و جوان‌پسند به حساب می‌آید.

مشخصات فنی و قیمت MVM X22 pro

مشخصات فنی و قیمت MVM X22 Pro

خودروی ام وی ام مدل ایکس 22 پرو یک کراس اور ساب ایمپکت بوده و به تازگی در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران مورد آزمایش و رونمایی قرار گرفته است. این محصول چینی توسط گروه مدیران خودرو در ایران تولید می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی بزرگ و معروف چری سازنده اصلی خودروهای تیگو است که در ایران با نام ام وی ام شناخته می‌شود. استقبال گرم ایرانی‌ها از تیگو 3 یا همان MVM X3 باعث شد تا این گروه خودروسازی به فکر تولید نسخه ارزان‌تر و جذاب‌تر افتاده و در نتیجه MVM X22 (تیگو 3x) را روانه بازار کنند.

کمی بعد، نسخه بهبودیافته تیگو 3x با اعمال تغییرات اساسی و نام‌گذاری تیگو 3x Pro به بازار جهانی عرضه شد. گروه مدیران خودرو نیز مسئولیت مونتاژ هاچبک کراس را با نام MVM X22 Pro در ایران بر عهده گرفته است.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 22 پرو

خودرو ایکس 22 پرو نسبت به نسخه قبلی بهبود قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده است. این خودرو به یک موتور سه سیلندره تقریبا 1 لیتری توربوشارژر مجهز است که توانایی حرکت را از طریق گیربکس 9 سرعته (از نوع CVT) به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

حداکثر قدرت این موتور به 102 اسب بخار می‌رسد و قادر به تولید گشتاور 155 نیوتن متری است. با این حال، شتاب خودرو در عرض 14.2 ثانیه از صفر به 100 می‌رسد. بنابراین ام وی ام جدید چندان فرز و چابک نیست. مصرف سوخت ترکیبی نیز حدود 8.5 لیتر گزارش شده و حداکثر سرعت آن برابر با 172 کیلومتر بر ساعت است.

مشخصات ظاهری ایکس 22 پرو

ایکس 22 پرو در ابعاد 4200 (طول) در 1760 (عرض) در 1570 (ارتفاع) ساخته شده و وزن آن به 1220 کیلوگرم می‌رسد.

نمای جلوی این هاچ بک جدید همانند بسیاری از محصولات چری با جلوپنجره بزرگ و کهکشانی تزئین شده و شباهت بسیاری به مدل کُنا هیوندای دارد. چراغ‌های جلو حالت کشیده و باریکی داشته و جلوه زیبایی را به ماشین بخشیده است.

علیرغم ابتکار زیاد در نمای جلو، نمای پشت ماشین چندان تغییری نسبت به مدل قبلی نکرده است. افزودن دیفیوزر و چراغ خطر در زیر سپر، مهم‌ترین اصلاحاتی است که در نسخه پرو اعمال شده‌اند.

مشخصات کابین MVM X22 Pro

نخستین نکته‌ای که در هنگام ورود به اتاقک ایکس 22 پرو متوجه می‌شویم، طراحی مدرن و تجملاتی است. البته متریال داخلی باز هم از جنس پلاستیک خشک ساخته شده که با توجه به اقتصادی بودن این خودرو، کاملا توجیه‌پذیر است. بسیاری از کلیدهای فیزیکی حذف شده و عمده تعامل راننده با نمایشگر 9 اینچی صورت می‌گیرد.

ایمنی و امکانات رفاهی

سیستم تعلیق MVM X22 Pro از ساختار مک فرسون در چرخ‌های جلو و میله چرخشی در چرخ‌های عقب تشکیل شده و چندان تاب مانورهای ناگهانی را ندارد. بنابراین در هنگام رانندگی با سرعت زیاد باید مراقب پیچ‌ها بود.

فرمان دی کات در کنار ترمز پارک برقی، کنترل سرعت در سرازیری‌ها و پیشگیری از عقب‌گرد خودرو در سربالایی‌ها، نقش مؤثری در ایمنی ایکس 22 پرو ایفا می‌کنند.

از امکانات دیگر این خودرو می‌توان به چراغ روشنایی، سانروف، سنسور پارک عقب، سیستم تهویه دستی، آینه‌های برقی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو و سیستم ترمز ABS، EBD و ESP اشاره کرد.

قیمت ایکس 22 پرو

قیمت مدل بهبودیافته جدید بدون شک بیشتر از قیمت ام وی ام ایکس 22 (500 میلیون تومان) است. طبق گزارش‌های اخیر، قیمت MVM X22 Pro در بدو ورود به ایران حدود 580 میلیون تومان خواهد بود. فروش رسمی این خودرو از روز شنبه 6 آذر سال 1400 در نمایندگی‌های مدیران خودرو آغاز می‌شود.

ارسال نظر