معرفی مشخصات و امکانات هیوندای توسان 2022

هیوندای توسان 2022 با ظاهری جذاب و مشخصات فنی‌ای که دارد، جایگاه ویژه‌ای را در میان خودروهای خانوادگی کامپکت اس‌یو‌وی (شاسی بلند) به خود اختصاص داده است.

معرفی مشخصات و امکانات هیوندای توسان 2022

معرفی مشخصات و امکانات هیوندای توسان 2022

هیوندای توسان 2022، مثل سدان از خانواده سوناتا از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر قدرت گرفته با این تفاوت که مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبرید این شاسی بلند هم ساخته شده است. این دو مدل به موتور توربوشارژ 1.6 لیتری 4 سیلندر و یک موتور الکتریکی مجهز شده‌اند.

همه مدل‌ها از تجهیزات مورد انتظار و استانداردهای موردانتظار 2022 بهره می‌برند و توسان باتوجه به قیمتش، در میان بهترین انتخاب‌های سال قرار دارد. هیوندای توسان 2022 در رده بندی امسال فاصله چندانی با رقبای سرسختی مثل مزدا CX-5، فولکس واگن تیگوان و هوندا CR-V ندارد.

هیوندای توسان ۲۰۲۲

موتور، سیستم انتقال قدرت و عملکرد هیوندای توسان 2022

مدل موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر، 187 اسب بخار قدرت دارد و در کنار گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سامانه انتقال قدرت دودیفرانسیل روی چرخ‌های جلو و عقب ترکیب جذابی به‌نظر می‌آید.

نسخه دیگر این شاسی‌بلند به موتور توربوشارژ 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که منبع قدرت مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی را تامین می‌کند. به گفته هیوندای، مدل هیبریدی 227 اسب بخار و مدل پلاگین هیبریدی 261 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. (ماشین‌های هیبریدی هم به سیستم موتور احتراق سوخت و هم به موتور الکتریکی مجهز اند که این دو موتور می‌توانند همزمان یا مستقل از هم کار کنند. مدل پلاگین هیبریدی اما فقط به موتور الکتریکی مجهز شده است).

حالت رانندگی با تمام چرخ‌ها، مختص سیستم انتقال قدرت الکتریکی در نظر گرفته شده و هر دو مدل به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز شده‌اند.

شتاب صفر تا صد مدل‌های مختلف هیوندای توسان ۲۰۲۲ با توجه به نوع پیشرانه و گیربکس، در بازه ۸ ثانیه برای قدرتمندترین مدل و ۱۲.۱ ثانیه برای ضعیف‌ترین نمونه هیوندای توسان (مدل ۱.۶ لیتری دیزل) ارزیابی شده است. حداکثر سرعت نسخه‌های مختلف هیوندای توسان جدید نیز حدود ۱۷۵ تا ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

هیوندای توسان 2022 یک ماشین اسپورت نیست اما باز با این وجود کنترل آن آسان است و سواری دلچسبی دارد. رانندگی نرم و آرام هیوندای توسان 2022 حس لوکس بودن را به آن می‌دهد؛ چیزیکه در این کلاس به‌ندرت پیدا می‌شود.

مسافت، شارژ و عمر باتری

مدل پلاگین هیبرید به باتری 13.8 کیلووات ساعت مجهز شده که به گفته هیوندای 53 کیلومتر رانندگی با موتور الکتریکی را فراهم می‌آورد. یک ژنراتو 7.2 کیلوواتی، حین اتصال به شارژر سطح 2، کار پر کردن باتری را در 2 ساعت انجام می‌دهد.

طراحی داخلی، امکانات راحتی و بار

هیوندای توسان ۲۰۲۲ در قالب تیپ‌ها و نسخه‌های مختلف از قیمت حدود ۲۵ تا ۳6 هزار دلار روانه بازارهای جهانی شده است. در این میان نسخه لیمیتد به عنوان تیپ فول آپشن از امکانات بسیار مطلوب بهره می‌برد که شامل پکیج اسمارت سنس هیوندای در بهره‌مندی از تکنولوژی‌های کمک راننده خواهد بود‌.

تجهیزات شاخص هیوندای توسان ۲۰۲۲ شامل موارد زیر است: کروز کنترل تطبیق‌پذیر، صفحه نمایشگر لمسی به همراه اپل کارپلی و اندرویداتو وایرلس، پریز ۱۲ ولت، کنترل صوتی سیستم اطلاعات سرگرمی، صفحه کنترل لمسی (ناگفته نماند که صفحه لمسی بزرگ کنترل قسمت‌های این خودرو ممکن است موجب حواس پرتی راننده شود)، رادیو ماهواره‌ای سه پورت usb، صفحه آمپر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، کلید مجاورت، استارت بدون کلید، کارت هوشمند به سبک اتاق هتل‌ها، شارژ وایرلس تلفن همراه، تهویه اتوماتیک دوگانه، نور مخفی ال ای دی، روکش‌های چرمی، صندلی‌های تهویه شونده، سیستم صوتی bose، سقف پانورامیک، سامانه کمکی حرکت در بزرگراه HDA، حسگر پارک جلو و عقب، شناسایی صدای دینامیک، گرمکن فرمان و صندلی‌های عقب و جلو، دوربین دید اطراف، نمایشگر دید نقاط کور که هنگام راهنما زدن تصویر آن نقطه را در صفحه آمپر نمایش می‌دهد و بسیاری تجهیزات رفاهی دیگر، از جمله آپشن‌های این خودرو کره‌ای زیبا خواهند بود.

ارسال نظر