با معایب دنا پلاس اتوماتیک آشنا شوید

علیرغم تعریف از پیشرانه قدرتمند، بسیاری از رانندگان از معایب دنا پلاس اتوماتیک گله‌مند هستند. عمر مفید این خودرو کم است و به راننده پولداری احتیاج دارد!

با معایب دنا پلاس اتوماتیک آشنا شوید

معایب دنا پلاس اتوماتیک

خودروی دنا پلاس در سال 1396 به عنوان فیس لیفت دنا روانه خیابان‌های ایران شد. این خودرو از لحاظ فنی شباهت بسیاری با دنا دارد، ولی از ظاهر جذاب‌تر و تجهیزات و امکانات بیشتری برخوردار است.

پس از عرضه دنا پلاس، ایران‌خودرو با افزودن موتور توربو شارژ، خودروهای دنا پلاس توربو دنده‌ای و دنا پلاس توربو اتوماتیک را روانه بازار کرد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک از گیربکس 6 سرعته اتومات استفاده می‌کند که قدرتی معادل 150 با اسب بخار را به چهارچرخ انتقال می‌دهد. این خودرو به پیشرانه نسبتا قدرتمند 4 سیلندر توربو شارژ EF7 مجهز بوده و حداکثر سرعت آن به 205 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

علیرغم مزایای متعدد از جمله فراوانی امکانات و تجهیزات مناسب، موتور قوی و جادار بودن، دنا پلاس توربو اتوماتیک معایب بسیاری دارد که باعث نارضایتی بسیاری از راننده‌ها و مالکین این خودرو شده است.

همچنین بخوانید: آشنایی با مزایای دنا پلاس و نظرات مثبت خریداران و مالکان این خودرو

در ادامه، معایب دنا پلاس اتوماتیک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کیفیت ضعیف ساخت

مهم‌ترین ایراد دنا پلاس اتوماتیک به کیفیت ساخت ضعیف آن مربوط می‌شود. همانند بسیاری از خودروهای ایرانی، کیفیت قطعات این محصول اصلا در حد و اندازه یک خودروی لوکس ملی نیست!

به سبب استفاده از متریال ضعیف، مشکلات مختلفی مثل ورود صداهای آزاردهنده به داخل کابین و خرابی قطعات به طور اجتناب‌ناپذیری گریبان گیر مالک خودرو می‌شود.

کابین نامناسب

کیفیت قطعات به کار رفته در کابین نیز جای تعریف ندارند. متأسفانه خرابی یا شکستن قطعات کابین خیلی زود صاحب خودرو را به دردسر می‌اندازد. صداهای آزاردهنده نیز سمفونی بی‌چون و چرایی است که راننده را در طول مسیر همراهی می‌کند.

معایب دنا پلاس اتوماتیک

استهلاک بالا

استهلاک بالا نیز یکی دیگر از معایب دنا پلاس اتوماتیک محسوب می‌شود. کیفیت ضعیف ساخت خودرو باعث می‌شود قطعات آن خیلی زود خراب شوند و نیاز به تعویض آن‌ها افزایش می‌یابد. کاربرد سیستم تعلیق و فنربندی قدیمی نیز احتمال خرابی قطعات را تشدید می‌کند.

استهلاک ماشین همچنین به سیستم کنترل حرارت گیربکس بستگی دارد. اگر وزن اتاق و توان موتور با یکدیگر همخوانی نداشته باشند، واضح است که علاوه بر استهلاک گیربکس، عمر مفید اجزای دیگر نیز کاهش می‌یابد.

ایمنی نه‌چندان خوب

مشکل هندلیگ و فرمان پذیری از خودروی دنا به مدل پلاس اتوماتیک رسیده و کنترل این ماشین لوکس را سخت‌تر کرده است. علیرغم ادعای ایران‌خودرو مبنی بر محکم سازی بدنه، شکایات متعددی در مورد آسیب‌های شدید حین تصادف‌های معمولی گزارش شده است.

توان بالای موتور، راننده را ترغیب به افزایش سرعت می‌کند، هرچند عملکرد نه‌چندان عالی سیستم ترمز باعث افزایش احتمال بروز تصادفات جدی می‌شود.

در ضمن، ایربگ های جانبی که جزء مشخصات منحصربه‌فرد دنا پلاس به حساب می‌آیند، در برخی مدل‌های جدید حذف شده و ایمنی سرنشینان را کاهش داده است.

در ادامه نگاهی به شکایات و نظرات منفی مالکین دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک می‌اندازیم.

در اینکه دنا پلاس توربو اتوماتیک هم یک خودروی بی‌کیفیت به تمام معنا دیگر است هیچ شکی نیست، گیربکس سیستم تعلیق ووو همه بی‌کیفیت.

من مدتی دنا داشتم رفتم دنا پلاس گرفتم هر هفته تعمیرگاه هستم مشکل برقی داره حالا ماشین رو عوض کردم دنا توربو پلاس دنده‌ای گرفتم موتور و توربو مشکل داره همه این ماشین‌ها صفر بود فقط از دنا راضی بودم الان رفتم دنا گرفتم.

منم يه صفرشو گرفتم اولش خيلي خوب بود الان كه ١٨٠٠ تا كار كرده تو جاده وسط چهار را تو كوچه يهويي از خود بی‌خود ميشه و ماشين خاموش ميشه ، ايران فرغون خسته نباشي

از لحاظ کیفیت خیلی خیلی اشغاله و افتضاحه اما از لحاظ فنی هیچ حرفی رو باقی نمی گذاره واقعا عالیه طبق فرموده نگارنده اگه سیستم کنترل پایداری داشت بهتر میشد اما نمونه دنده دستیش خیلی خیلی سرتره من دستی رو دوست دارم

واقعا واقعا به هیچ عنوان ارزش خرید نداره. ینی پراید 150 میلیونی ارزش خریدش بیشتر ازینه. این ماشین توی این وضعیت نهایت همون 250 بسشه

بزرگ‌ترین مشکل طراحی اتاق دنا جای قرار گرفتن پای راست راننده و برخورد مداوم آن با گوشه داشبورد است. نمی دونم با چه فکری چنین داشبورد حجیمی را طراحی کرده‌اند که از فضای اتاق خودرو‌ و جای قرارگیری پاها کم کرده و علی‌رغم این حجم فضای ذخیره بسیار کوچکی در اختیار قرار می‌دهد.

مهم‌ترین مشکل این خودرو نداشتن کنترل پایداری است که متأسفانه با فرمان برقی بسیار نرم هم تشدید شده،
3-4 روز دنا توربو اتوماتیک رو سوار شدم، در سرعت بالای 90 کیلومتر بسیار باید با احتیاط با فرمان برخورد بشه
کوچک‌ترین تغییر زاویه ناگهانی علی‌الخصوص در سراشیبی یا شتابگیری، ماشین از کنترل خارج میشه و حتی تمایل به چپ کردن داره، اگر ESP داشت یا فرمان برقی با افزایش سرعت سفت می‌شد این مشکل نبود.

هفته گذشته دنا پلاس توربو اتوماتیک رو پس از ۱۸ ماه و با ۶ ماه تأخیر و به قیمت گزافی تحویل گرفتم به نظر شما آیا خودرو حدود ۳۰۰ میلیون تومانی باید صدای داخل کابینش به دلیل عدم کیفیت قطعات داخلیش تا این حدود زیاد باشه ، یا دکمه درب کاپوت جلوش رو با کش بسته باشن و یا درب جاسیگاریش اصلا باز نشه ، ‌پس کنترل کیفیت کجا رفته

از نظر کیفیت قطعات واقعا افتضاحه. اکثرا فشنگی سنسور زیر پدال ترمز کمتر از 1000 کیلومتر مشکل پیدا میکنه و دنده از حالت P خارج نمیشه. بعد از اون هم مشکل به میزان دور موتور میرسه که بخاطر یه قطعه کوچک و معمولی کل حرکت ماشین دچار مشکل میشه . اکثر قطعات هم چینی و با برچسب چینی هستن متاسفانه از جمله ECU

ارسال نظر