نسل دوم تویوتا GT86 در قالب سوبارو BRZ مدل 2022 معرفی شد

رسانه کلیک - نسل اول تویوتا جی تی 86 که در لیست تولیدات کمپانی سوبارو تحت عنوان BRZ شناخته می‌شود، اینک توسط این شرکت ژاپنی رونمایی شده است. نسل دوم سوبارو BRZ از لحاظ نوع شاسی، قدرت پیشرانه و طراحی ظاهری دستخوش به‌روزرسانی‌های متعددی شده و عملکرد فنی مطلوب‌تری را از خود بروز می‌دهد.

نسل دوم تویوتا GT86 در قالب سوبارو BRZ مدل 2022 معرفی شد

شرکت سوبارو به تازگی از نسل جدید کوپه اسپرت تویوتا GT86 - سوبارو BRZ مدل 2022 پرده‌برداری کرد. در همین راستا نسل جدید سوبارو BRZ حدود ۳۰ میلی متر ارتقای طول پیدا کرده اما عرض آن نسبت به گذشته تغییری نداشته است. ارتفاع این خودرو هم ۱۰ میلیمتر کمتر شده تا پایداری آن حین عبور از مسیرهای پر پیچ و خم افزایش یابد. همچنین با توجه به رشد فاصله محوری حدود ۵ میلیمتری، باید شاهد افزایش جزئی فضای داخل کابین نسل جدید تویوتا GT86 یا همان سوبارو BRZ باشیم.

تویوتا GT86 - سوبارو BRZ نمای ظاهری این خودرو نسبت به مدل پیشین زیباتر شده اما تغییرات انقلابی را شاهد نبوده است. برخی از این به‎روز‌رسانی‌ها در نمای چهره، سپر، پروفیل جانبی و قسمت عقب خودرو باعث زیبا و مدرن‌تر به نظر رسیدن این کوپه جذاب ارزان‌قیمت شده است. داخل کابین نیز شاهد ارائه نمایی نسبتا متعادل مطابق با محصولات اسپرت ژاپنی هستیم که البته نسبت به گذشته چندان متحول شده اما در آن از خطوط صاف و مستقیم جهت ایجاد فضایی جوان پسندتر استفاده شده است. نمایشگر هشت اینچی لمسی، سیستم اندروید اتو و اپل کارپلی نیز در کابین حضور دارند. فرمان سه شاخه و نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی پشت فرمان هم به خودرو اضافه شده و جای نشانگرهای آنالوگ را گرفته است.

تویوتا GT86 - سوبارو BRZ از لحاظ فنی، پیشرانه 2 لیتری پیشین جای خود را به یک نمونه تنفس طبیعی 2.4 لیتری داده که قدرت آن 268 اسب بخار و گشتاور حاصل نیز ۲۵۰ نیوتن متر خواهد بود. نسل قبلی این خودرو ۱۹۷ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌دهد. اما یک گیربکس شش سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته هم وظیفه انتقال نیرو به سمت چرخ‌های عقب را به عهده دارند و یک دیفرانسیل لغزش محدود استاندارد نیز گیربکس سوبارو BRZ را در این میان یاری می‌کند.

تویوتا GT86 - سوبارو BRZ از طرف دیگر به علت بهره‌گیری از پنل‌های آلومینیومی در قسمت سقف، درپوش موتور و گلگیرهای جلو، وزن سوبارو BRZ 2022 نسبت به قبل کاهش یافته و به حدود 1315 کیلوگرم رسیده است. استحکام پیچشی پروفیل بدنه نیز ۵۰ درصد افزایش یافته که ناشی از تغییر طراحی فریم شاسی و جوشکاری بهتر آن است. از دیگر نکات مثبت این کوپه اسپرت وجود محفظه بار نسبتا بزرگ در قسمت عقب آن است که می‌تواند نیازهای زوج‌های جوان و یا خانواده‌های کوچک را به میزان مناسبی برآورده سازد.

درباره جزئیات فنی و قیمت این خودرو اطلاعات بیشتری منتشر نشده اما احتمالا باید شاهد شتاب صفر تا صد ۵.۷ ثانیه و همچنین قیمت پایه حدود ۳۰ هزار دلار برای این کوپه جذاب ژاپنی باشیم. به احتمال قوی در اوایل پاییز 2021 فروش این خودرو در بازار ایالات متحده آغاز می‌شود.

ارسال نظر