نسل دوم سمند شبیه به محصولات هیوندای خواهد بود!

رسانه کلیک - در زمینه پروژه نسل دوم سمند ، در نهایت طرح شرکت جتکو مورد تایید قرار گرفت که شباهت زیادی به برخی محصولات کمپانی هیوندای نظیر سدان‌های النترا و سوناتا دارد.

نسل دوم سمند شبیه به محصولات هیوندای خواهد بود!

به گزارش رسانه کلیک به نقل از اقتصاد نیوز، مرداد ماه امسال برخی اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به شرکت ایران خودرو دعوت شدند و طی این دیدار از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای ایران خودرو نیز دیدن کردند که در این میان طرحی مفهومی مربوط به یک خودرو سدان بیش از همه نظرات را به سمت خود جلب کرد. با توجه به اطلاعات و نقل‌قول‌های منتشر شده، این طرح مفهومی متعلق به نسل دوم خودرو سمند است که توسط شرکت «جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو» یا جتکو طراحی شده است.

جتکو فعالیت خود را با جذب کارشناسان و نخبگان علمی از دانشگاه‌های کشور با هدف ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در زمینه توسعه صنعت خودرو آغاز کرد. این شرکت متعلق به ایران خودرو بوده و در راستای پیشبرد اهداف بزرگترین کمپانی خودروسازی ایران فعالیت می‌کند.

نسل دوم سمند

در زمینه پروژه نسل دوم سمند، سه طرح مختلف توسط مدیران ارشد ایران خودرو گزینش شد که در نهایت طرح شرکت جتکو مورد تایید قرار گرفت؛ این طرح شباهت زیادی به برخی محصولات کمپانی هیوندای نظیر سدان‌های النترا و سوناتا دارد.

طبق اظهارات منابع آگاه، نسل جدید سمند بر پلتفرم پژو ۳۰۱ موسوم به pf1 توسعه خواهد یافت. البته شرکت ایران خودرو این پلتفرم را بومی‌سازی نموده و آن را با کد ikp1 نام‌گذاری کرده است. پیش از این نیز شرکت ایران خودرو از محصول دیگری با نام کی ۱۳۲ روی همین پلتفرم رونمایی کرده بود که در واقع نمونه فیس لیفت و داخلی سازی شده پژو ۳۰۱ به شمار می‌رود.

k132

همچنین قرار است دو محصول دیگر در قالب کراس اوور و هاچ‌بک نیز روی همین پلتفرم ساخته شوند و در صورت پیوستن نسل جدید سمند به این خانواده، تعداد محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو بر پلتفرم ikp1 به چهار مدل خواهد رسید.

در حال حاضر هیچ‌گونه اخبار رسمی از سوی شرکت ایران خودرو در مورد زمان آغاز تولید و عرضه نسل دوم سمند به بازار شنیده نمی‌شود اما با توجه به دشواری‌های موجود، نمی‌توان انتظار داشت نسل دوم سمند تا پیش از سال ۱۴۰۱ به خط تولید برسد. همچنین با توجه به ظاهر مدرن و احتمالا وجود برخی امکانات نسبتا پیشرفته در این محصول، باید گفت که نسل جدید سمند به احتمال زیاد خودرو چندان ارزانی نخواهد بود.

ارسال نظر