همکاری کوالکام و گوگل برای ساخت پنل جلویی خودروهای مگان

کوالکام اعلام کرده است که قصد دارد با همکاری شرکت گوگل تجربه جدید استفاده از پنل‌های هوشمند را برای خریداران خودروهای الکتریکی کمپانی مگان به ارمغان آورد. 

همکاری کوالکام و گوگل برای ساخت پنل جلویی خودروهای مگان

شرکت مگان به تازگی در نمایشگاه IAA Mobility 2021 از جدیدترین خودرو غول‌پیکر الکترونیکی خود با نام Mégane E-TECH Electric رونمایی کرده است.

در این میان کوالکام خبر همکاری خود با گوگل را به جهت ساخت پنل جلویی خودروهای الکتریکی مگان منتشر کرده و گفته می‌شود این پنل‌ها از امکانات بسیار کاربردی بهره می‌برند.

با توجه به گزارشات منتشر شده گفته می‌شود این خودروساز فرانسوی از نسل سوم پنل‌های اعلان اطلاعات هوشمند شامل صفحه نمایش لمسی به منظور انجام انواع کارهای صوتی، تصویری و ناوبری بهره خواهد برد.

به گفته شرکت مگان سیستم پنل جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند بصورت پیشفرض از خدمات گوگل استفاده کرده و همواره خود را با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بروز نگه دارند.

با توجه به فناوری‌های بکار رفته در نسل سوم پنل‌های کوالکام مجهز به پردازنده اسنپدراگون، تحلیل‌گران براین باورند هوش مصنوعی و پردازش‌های سیستمی در آنها می‌توانند اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند.

بعلاوه اعلام شده است نسل جدید سیستم‌های پنل خودرو کوالکام می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند خود تعاملات بین خودرو و راننده را بهبود داده و اعلانات سلامتی با دقت بیشتری برای کاربر به نمایش گذاشته شود.

برای مثال پنل داخلی بکار رفته در خودرو الکتریکی جدید مگان از جدیدترین تکنولوژی‌های شرکت گوگل بهره می‌برد تا کاربران بتوانند با فرمان صوتی خود مسیریاب اتومبیل را فعال کرده و بدون نیاز به لمس پنل، اقدام به پخش موسیقی و اجرای دیگر برنامه‌های خود کنند.

آیا تابحال تجربه استفاده از نسل‌های گذشته پنل‌های کوالکام را داشته‌اید؟ به نظر شما همکاری کوالکام و گوگل می‌تواند منجر به موفقیت‌های بزرگ برای این ۲ شرکت شود؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ‌

ارسال نظر