خودروی برقی هواوی آیتو M7 با مصرف سوخت باورنکردنی در راه است

خودرو برقی هواوی آیتو M7 یک شاسی‌بلند برقی هیبریدی سه ردیفه (6 صندلی) است که اندازه بزرگ‌تری نسبت به آیتو M5 دارد.

خودروی برقی هواوی آیتو M7 با مصرف سوخت باورنکردنی در راه است

نسل جدید خودروهای برقی هواوی آیتو M7

نخستین خودروی برقی هواوی تحت برند AITO در سال 2021 در چین رونمایی شد. این ماشین AITO M5 نام داشت و در واقع استراتژی جسورانه هواوی برای تبلیغ صنعت خودروسازی خود تلقی می‌شد.

خودروی برقی AITO M5 در بازار چین مورد استقبال قرار گرفت و همین امر هواوی را تشویق کرد تا فعالیت خود را در صنعت خودروسازی ادامه دهد. طبق اطلاعات مندرج در پایگاه داده MIIT چین، هواوی از قبل برای نسل بعدی خودروهای برقی خود برنامه‌ریزی کرده است و اخیرا موفق به دریافت ادامه عملیات شده است.

هواوی آیتو M7

نام محصول در پایگاه MIIT مشخص نیست، ولی تصاویر لو رفته نشان می‌دهند که نام خودروی برقی آینده هواوی AITO M7 است.

خودرو برقی هواوی آیتو M7 یک شاسی‌بلند برقی هیبریدی سه ردیفه (6 صندلی) است که اندازه بزرگ‌تری نسبت به آیتو M5 دارد.

با توجه به ظاهر می‌توان گفت که آیتو ام 7 شبیه به مدل قبلی طراحی شده است تا همان جلوپنجره بزرگ، خط سقف صاف، چراغ‌های شفاف آیرودینامیکی و تریم کروم روی بدنه را داشت باشد.

هواوی آیتو M7

این خودرو با رینگ‌های 5 پره و 10 پره عرضه می‌شود و ظاهرا هواوی تصمیم گرفته لوگوی Zhixuan را از روی بدنه بردارد. (و یا حداقل آن را جایی گذاشته که در تصاویر لو رفته قابل‌مشاهده نیست.) از دیگر تفاوت‌های بین آیتو M7 و آیتو M5 می‌توان به ارتقای دلخواه شیشه‌های رنگی نیمه‌شفاف مایل به خاکستری کرومی یا مایل به مشکی جوهری اشاره کرد.

خودروی برقی هواوی آیتو M7 در ابعاد 5.020 متر (طول)، 1.945 متر (عرض) و 1.775 متر (ارتفاع) ساخته شده و وزن آن به 2340 کیلوگرم می‌رسد.

وظیفه حرکت دادن این بدنه سنگین بر عهده موتور هیبریدی است که شامل واحد برقی و واحد 1.5T می‌شود. حداکثر خروجی موتور به 120 اسب بخار می‌رسد و طبق گزارش MIIT، مصرف سوخت ترکیبی حدود 1.05 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

از آنجا که تحویل خودروی برقی آیتو M5 به تازگی آغاز شده است، انتظار می‌رود هواوی آیتو M7 نیز در ماه مارس سال آینده روانه بازار شود.

ارسال نظر