5 دلیل برای خرید لیفان X50

رسانه کلیک - لیفان ایکس 50 یکی از کراس آورهای مطرحی بود که با ورود به ایران توسط کرمان موتور سروصدای زیادی به پا کرد. همانطور که می دانید نمای پشتی این خودرو شباهت زیادی به یکی از مطرح ترین تولیدات شرکت آلفا رومئو دارد از همین رو بسیاری از جوانان را جذب خود کرد. این خودرو از سال های 94 تا 97 در خط تولید کرمان موتور قرار داشت و با فروش نسبتا قابل قبولی روبرو بود. اما طولی نکشید که ایکس 50 قربانی محصولات دیگری همچون MVM X22 شد و از خط تولید کنار گذاشته شد.

5 دلیل برای خرید لیفان X50

همانطور که می دانید نمای پشتی این خودرو شباهت زیادی به یکی از مطرح ترین تولیدات شرکت آلفا رومئو دارد از همین رو بسیاری از جوانان را جذب خود کرد. این خودرو از سال های 94 تا 97 در خط تولید کرمان موتور قرار داشت و با فروش نسبتا قابل قبولی روبرو بود. اما طولی نکشید که ایکس 50 قربانی محصولات دیگری همچون MVM X22 شد و از خط تولید کنار گذاشته شد.

در این مطلب قصد داریم 5 دلیل برای خرید لیفان ایکس 50 ارائه کنیم.

  1. طراحی مدرن و جوان پسند

بسیاری از کراس آورهای موجود در بازار ایران با رنج قیمتی حدود 200 میلیون تومان از طراحی نه چندان جذابی بهره می برند. با این وجود ایکس 50 دارای طراحی بسیار مدرن و جذابی است. کمتر کسی را می بینید که از طراحی و زیبایی این خودرو انتقاد کند. در بخش جلویی خودرو، مهم‌ترین مواردی که به چشم می‌زنند دو چراغ لوزی شکل X50 هستند که از گرافیک زیبایی هم برخوردارند. X50 از یک جلوپنجره کرومی بسیار باریک بهره می‌برد و در عوض، زیر آن شاهد یک دریچه ورودی هوای بزرگ هستیم. دو چراغ دیلایت که داخل سپر قرار گرفته‌اند و اسپلیتری که به خوبی در طراحی بخش جلویی خودرو خودنمایی می‌کند، از دیگر مواردی هستند که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد. در طراحی کناره‌ها، دو خط روی بدنه که یکی از اوایل گلگیر جلو شروع می‌شود و تا اواسط درب عقب ادامه دارد و خط زیرین آن که از انتهای خط اول شروع و به چراغ‌های عقب ختم می‌شود به خوبی به چشم می‌زنند. از دیگر موارد این بخش می‌توان به خط سقف شیب دار و رینگ‌هایی زیبا که البته برای این خودرو کمی کوچک به نظر می‌رسند اشاره کرد.

  1. استحکام خودرو

ما در کشوری زندگی می کنیم که برخی خودروهای بی کیفیت مثل پراید؛ سالانه مرگ و میر زیادی را برای صاحبان خود به همراه دارد و خیلی به مسئله ایمنی و استحکام خودرو توجهی نمی شود. اما اگر شما هم دنبال یک خودروی خانوادگی ایمن و مستحکم هستید لیفان ایکس 50 یکی از بهترین گزینه های انتخابی شما خواهد بود. بیش از 42 درصد از بدنه این خودرو، ورق‌های فولادی با استحکام بالا (HIGH-STRENGHTH STEEL PLATE) به کار رفته است. همچنین طیف وسیعی از سامانه‌های ایمنی اعم از ABS،EBD،BA،ESP، و.. بر روی آن نصب گردیده که شاید در خودرویی با بهایی مشابه ،کم‌نظیر باشد. در ضمن، تمامی این سیستم‌های ایمنی هم توسط شرکت بوش آلمان طراحی شده‌اند. بخشی از آپشن های ایمنی در خدمت امنیت سرنشینان هستند و بخشی دیگر در خدمت امنیت خودرو .X۵۰ در حالت استاندارد حدود ۲۰ سانتیمتر بالاتر از زمین میایستد که حدود ۴ سانتیمتر بیشتر از یک خودروسواری معمولی است و همین امر موجب میشود این خودرو امکان تردد در جاده های خاکی بدون وارد آمدن خسارت به زیربندی را نیز داشته باشد اما رسما به دنبال آفرود نیست و همین که عنوان کراس آور را یدک می کشد برای توجیه این ارتفاع کافی است. جالب آنکه علیرغم ارتفاع نسبتا زیاد خودرو از سطح زمین، X50 در زمینه هندلینگ قابل پیش بینی ظاهر می شود و نقطه تعادل جالبی از هندلینگ و نرمی سواری را در برابر انبوه ناهمواری ها نشان می دهد.

  1. موتور کم دردسر و بدون خرابی

حتما شما هم خودروهایی را دیده اید که به محض خروج از کارخانه یا فقط با کمتر از چند هزار کیلومتر کارکرد، صاحبان خود را دچار دردسر می کنند. خوشبختانه موتور لیفان X50 یکی از کم دردسرترین و کم خرابی ترین موتورهای خودروهای موجود در بازار است. این خودرو مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه DOHC است که دقیقا ً 1498 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 133 نیوتن‌متر گشتاور در 3500 تا 4500 و 102 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند.

همین موضوع باعث شده تا در کنار گیربکس CVT با یکی از کم مصرف ترین خودروهای موجود در بازار ایران در این رنج روبرو باشیم.

  1. رانندگی آسان و راحت

سیستم تعلیق لیفان ایکس 50 در جلو از نوع مستقل مک فرسون است و در عقب نیز از سیستم تعلیق مستقل Semi-Trailing Arm بهره میبرد که در مقایسه با دیگر سیستم تعلیق ها انعطافپذیری قابل قبولی دارد و فضای کمتری را اشغال می کند. یکی از مهمترین مشخصات فنی این خودرو، سیستم فرمان EPS برقی است که بهره گیری از آن در این خودرو جمع و جور رانندگی در فضاهای محدود را بسیار آسان می کند و همچنین حداقل شعاع گردش ۹,۶ متری ، در طول آزمایش مانور در خیابان ها و کوچه های نسبتا کم عرض را ساده می نماید. اگر تا به حال با یک خودرو که مجهز به فرمان برقی است رانندگی نکرده اید، تقریبا حس و لذت خوب رانندگی واقعی را از دست داده اید. عملکرد خودرو در مجموع مناسب و قابل قبول به نظر می رسد اما اگر علاقه زیادی به سبک کلاسیک رانندگی دارید می توانید به جای انتخاب نمونه اتوماتیک، با پرداخت رقم کمتری مدل مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی را انتخاب کنید که اتفاقا از نظر نرم بودن کلاچ و کیفیت تعویض دنده نیز در زمره بهترین خودروهای چینی موجود در بازار قرار می گیرد و شتاب گیری تند و تیزی هم دارد. گفتنی است که این خودرو برای ویراژ دادن ساخته نشده و بیشتر یک کراس آور شهری و خانوادگی با کیفیت است.

  1. امکانات و آپشن های قابل قبول

با توجه به اینکه این خودرو دیگر بصورت خشک کارخانه ای عرضه نمی شود، بسیاری از مالکان آپشن های این خودرو را تکمیل کرده اند. علاوه بر فرمان برقی، سان روف، سنسور دنده عقب، تنظیم آینه برقی، سیستم صوتی بسیار با کیفیت و ISOFIX بسیاری از مالکان از مانیتورها و سیستم های مالتی مدیای اندروید و ویندوزی، آینه های برقی، اسپید لیمیتر و کروز کنترل، اتو هلد و... در این خودرو استفاده کرده اند. همچنین در برخی نمونه ها کیلس (سیستم استارت بدون کلید) نیز مشاهده شده است. همه این امکانات باعث می شود تا شما یک خودروی بروز و قابل قبول را خریداری کنید.

در نهایت باید بدانید در رنج و کلاس قیمتی این خودرو، اتومبیل های بهتری پیدا نخواهید کرد و در رنج خودروهای 200 میلیونی، محصول بهتری پیدا نخواهید کرد. پیش از این برخی رسانه ها با اغماز در خصوص این محصول صحبت کرده بودند اما باید بدانید که یک بار تجربه استفاده از این خودرو، شما را شگفت زده خواهد کرد.

ارسال نظر