کانسپت پورشه ویژن 357 معرفی شد

پورشه به مناسبت 75‌سالگی مدل کلاسیک 356، از یک کانسپت خاص رونمایی کرده است.

کانسپت پورشه ویژن 357 معرفی شد

پورشه به مناسبت 75سالگی مدل کلاسیک 356 از یک کانسپت خاص رونمایی کرد. این کانسپت ویژن 357 نام دارد و از طراحی بسیار زیبا و جذابی برخوردار است. در این پروژه، طراحان پورشه المان‌های قدیمی و مدرن را ترکیب کرده و اتومبیلی کاملاً متمایز پدید آورده‌اند. از لحاظ فنی، این خودرو اشتراکات زیادی با 718 Cayman GT4 RS دارد و از موتوری مشترک با آن سود می‌برد. این موتور 493 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

شاید بدانید 356 یکی از موفق‌ترین تولیدات شرکت پورشه است. در توصیف موفقیت این مدل همین بس که تا سال 1965 حدود 78 هزار دستگاه از آن روانه بازار شد. این خودرو نام پورشه را بر سر زبان‌ها انداخت و راه را برای پیشروی آن هموار کرد.

طراحی گیرا و جذاب

برای بدنه کانسپت ویژن 357، پورشه از رنگ دوگانه استفاده کرده؛ بخش اعظمی از بدنه این خودرو به رنگ خاکستری یخی متالیک است. سپر جلو و برخی قطعات دیگر نیز به رنگ خاکستری روشن متالیک هستند. عدد بزرگ 75 هم به فلسفه وجودی این کانسپت اشاره می‌کند!

کانسپت پورشه ویژن 357 همانند 356 کلاسیک، دارای شیشه جلوی خمیده است. استفاده از ستون‌های مشکی، این شیشه را با شیشه‌های جانبی یکپارچه نشان می‌دهد. چراغ‌های اصلی گرد این کانسپت و شبکه حاضر در پشت خودرو، به 356 اصلی اشاره دارند. این چراغ‌ها مثل محصولات روز کمپانی دارای گرافیکی با 4 المان هستند. چراغ ترمز حاضر در شبکه عقب هم ادای احترامی به مدل کلاسیک است.

جدیدترین کانسپت پورشه، بدنه بسیار سیال و آیرودینامیکی دارد. اگر به تصاویر ویژن 357 نگاه کنید، ابتدا اثری از دستگیره‌های در نخواهید دید. اما با کمی دقت بیشتر می‌توان آن‌ها را روی ستون B پیدا کرد. همچنین خبری از آینه‌های جانبی نیست و دوربین‌های آیرودینامیک ، تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده می‌گذارند. این مفهومی مدرن به رینگ‌های 20 اینچی منیزیمی سبک‌وزن مجهز است.

مشخصات فنی کانسپت پورشه ویژن 357

هرچقدر که از نظر ظاهری پورشه ویژن 357 و 356 کلاسیک شبیه هم هستند، در بخش فنی به همان نسبت با هم تفاوت دارند؛ نیروی موردنیاز مدل کانسپت توسط موتور 4 لیتری 6 سیلندر متعلق به 718 Cayman GT4 RS تأمین می‌شود. این موتور توانایی تولید 493 اسب بخار قدرت و 449 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و تا 9000 دور می‌گیرد.

گفتنی است پورشه ویژن 357 در تالار درایو گروه فولکس واگن واقع در برلین آلمان، به نمایش گذاشته شده. همان‌طور که قابل حدس است، این مفهومی یک پروژه مطالعاتی در زمینه طراحی محسوب می‌شود و پورشه برنامه‌ای برای تولید انبوه آن ندارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر