کاهش شدید فروش خودرو در ماه آوریل در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا

رسانه کلیک - همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا باعث افت شدید و کاهش فروش خودرو در آمریکا شده  است. سازندگان خودرو مثل تویوتا و هوندا در آخرین گزارش خود اعلام کرده‌اند که فروش خودرو آن‌ها در ماه گذشته میلادی نسبت به ماه مشابه در سال 2019 تقریباً به نصف رسیده است.

کاهش شدید فروش خودرو در ماه آوریل در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا

این اتفاق به دلیل کاهش تقاضا به دلیل اخذ سیاست‌های قرنطینه خانگی در آمریکا رخ داده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، افت 54 درصدی در فروش خودرو برای هر یک از کارخانه‌های سازنده خودرو تویوتا و هوندا گزارش شده است. در حالی که کارخانه سازنده هیوندا اعلام کرده است بازار فروش خودرو در آمریکا با کاهش 39 درصدی مواجه بوده‌ است، کیا موتور نیز کاهش 38.3 درصدی را نسبت به سال گذشته خود در آمریکا گزارش کرده است. مزدا نیز اعلام کرده است فروش خودرو این شرکت در آمریکا در حدود 44.5 درصد کاهش داشته است. همچنین در آمار منتشر شده فروش خودرو برای شرکت سابورا کاهش 46.6 درصدی داشته است.

بر اساس اعلام شرکت‌های Edmunds و Cox Automotive فروش خودرو در آمریکا در ماه آوریل با کاهش 53درصدی مواجه بوده است. تعداد خودروهای فروش رفته این شرکت‌ها در آمریکا در ماه آوریل چیزی در حدود 633 هزار دستگاه بوده است که کمترین میزان در دهه گذشته بوده است.

بر اساس آمار AutoData سرعت فروش خودرو در ماه آوریل به کمترین میزان خود از سال 1980 تاکنون رسیده است.

از آنجایی که اخیراً شرکت‌های جنرال موتور و فورد دو غول صنعت خودرو سازی آمار فروش خود را به صورت فصلی منتشر می‌کنند، هنوز اطلاعاتی در خصوص میزان فروش خودرو خود پس از شیوع ویروس کرونا منتش نکرده‌اند.

با وجود کاهش شدید فروش خودرو در آمریکا، شرکت تویوتا اعلام کرده است تعداد خودروهایی که این شرکت در ماه آوریل فروخته چیزی در حدود 84 هزار و 696 دستگاه بوده است که بیشتر از حد پیش‌بینی این شرکت یعنی 50 هزار دستگاه بوده است.

‌یکی از کارشناسان آمریکایی پیش بینی کرده‌ بود که فروش خودرو در آمریکا سریع‌تر از چیزی که انتظار می‌رود دوباره از سر گرفته شود. در 24 ایالت بنگاه‌های فروش خودرو اجازه فعالیت دارند از طرفی در 26 استان که تقریباً 54 درصد از بنگاه‌های اتومبیل در آن‌ها مستقر هستند تنها اجازه فروش خودرو به صورت آنلاین را داشته‌اند.

در حالی که در بسیاری از ایالت‌های آمریکا بنگاه‌ها اقدام به فروش خودرو کردند، در بسیاری از موارد حتی فروش آنلاین خودرو نیز ممنوع شد. ایالت‌های کنتاکی، پنیسلوانیا و هاوایی آخرین ایالت‌هایی بودند که در آن‌ها ممنوعیت فروش خودرو طی هفته گذشته لغو شده است. در حال حاضر همه شرکت‌های خودرو سازی اجازه فروش آنلاین محصولات خود را دارند.

به گفته کارشناسان در حال حاضر به دلیل عدم وجود تعداد زیاد متقاضی خریداران می‌توانند از امتیازات ویژه‌‌ای برای خرید خودرو استفاده کنند و این شرایط به نفع خریداران خودرو است.

ارسال نظر