کمبود تراشه چه بر سر خودروهای بی ام‌‌ و آورد؟

خودروهای جدید بی ام و، پس از تغییر تهیه کنندگان تراشه، موقتا از «اندروید اتو» و «اپل کار پلی» پشتیبانی نمی‌کنند.

کمبود تراشه چه بر سر خودروهای بی ام‌‌ و آورد؟

به نقل از ورج، طبق گزارش ها تراشه‌های تهیه کنندگان جدید با «اندروید اتو» و «کارپلی» هنوز همخوان نشده‌اند و نیازمند آپدیت هستند.

این شرکت خودروسازی، در بیانیه ای ایمیلی نوشت:

«تراشه‌های به کار رفته در خودروهای تولید شده در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی، نیازمند آپدیت نرم افزاری هستند تا به طور کامل عملیاتی شوند و قابلیت‌های کار پلی، اندروید اتو و وای‌فای را ارائه دهند.

بنابراین احتمالا رانندگان مجبورند مدتی طولانی‌تر برای پشتیبانی از اپ‌های مذکور منتظر بمانند. این تولید کننده خودرو تصمیم دارد آپدیت‌ها را از راه دور انجام دهد تا قابلیت های مذکور حداکثر تا پایان ماه ژوئن فراهم شوند.»

البته شرکت BMW به مدل خودروهایی که تحت تاثیر این چالش قرار گرفته اند یا تعداد آنها اشاره ای نکرده است. اما شرکت اعلام کرده خودروهایی که در کد تولیدشان 6P1 ذکر شده با اندروید اتو یا کارپلی عرضه نمی‌شوند.

این نخستین باری نیست که بی ام و به دلیل کمبود تراشه مجبور شده چنین اقدامی انجام دهد. این شرکت در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی تایید کرد برخی از خودروهای جدیدش بدون نمایشگر لمسی و پشتیبانی از قابلیت دستیار راننده عرضه می‌شود.

خودروسازان دیگر مانند جنرال موتورز نیز به شدت تحت تاثیر این کمبود قرار گرفته‌اند. جنرال موتورز قابلیت شارژ بی سیم را از طیف وسیعی از خودروهایش و همچنین ماژول مدیریت سوخت را از برخی وانت‌هایش حذف کرد.

جالب است بخوانید: عربستان در تولید خودرو برقی با تسلا رقابت می‌کند

منبع: مهر

ارسال نظر