در صورت گیر افتادن ماشین در برف بدون زنجیر چرخ چه کنیم؟

فصل زمستان مدتی می‌شود که با بارش برف در برخی از مناطق و شهرها شروع شده و آن مناطق را سفیدپوش کرده است. فصل سرما سختی‌های خاص خود را در رانندگی دارد و رانندگان باید مراقب گیر افتادن ماشین در برف بدون زنجیر چرخ باشند.

در صورت گیر افتادن ماشین در برف بدون زنجیر چرخ چه کنیم؟

در صورت گیر افتادن ماشین در برف بدون زنجیر چرخ چه کنیم؟

فصل سرما آمادگی‌های خاص خود را قبل از شروع رانندگی، مثل باد مناسب لاستیک‌ها، داشتن زنجیر چرخ، سالم بودن چراغ‌های مه‌شکن، سیستم گرمایشی و غیره می‌طلبد.

یکی از چیزهایی که در زمستان برای بسیاری از راننده‌ها مشکل‌آفرین می‌شود، گیر افتادن ماشین در برف و یخ است. در این نوشته قرار است به مواردی برای آزاد کردن ماشین از برف اشاره کنیم.

قبل از هر چیز اطراف ماشین را بررسی کنید و مطمئن شوید برف جلوی لوله اگزوز را نگرفته و آن را تمیز کنید. سپس با یک بیل کوچک برفی در کیت زمستانی ماشین - اگر نداشتید، با دست یا هر وسیله دیگری - اطراف لاستیک‌ها را از برف و یخ پاک کنید.

سپس موارد زیر را انجام دهید:

دور و اطراف ماشین را از برف تمیز کنید.

سیستم کنترل کشش یا همان Traction Control System را غیرفعال کنید. پشت فرمان بنشینید، چرخ‌ها را صاف کنید و با کمترین دنده آرام گاز بدهید. حواستان باشد حرکت سریع چرخ‌ها شما را بیشتر در دردسر می‌اندازد.

همان‌طور که آرام گاز می‌دهید، از افراد بخواهید تا ماشین را به عقب و جلو تکان بدهند تا فضا برای آزاد شدن ماشین فراهم شود.

با دنده یک به آرامی سعی کنید ماشین را به حرکت دربیاورید. اگر نشد، جهت فرمان را تغییر دهید و بار دیگر امتحان کنید.

اگر نتوانستید، از یک زیرانداز ساده استفاده کنید و آن را زیر چرخ عقب پهن کنید. اگر نداشتید، از کفپوش ماشینتان هم می‌توانید استفاده کنید.

راه دیگر، ریختن نمک، خاک گربه و شن روی زمین است.

در صورت لزوم از ضدیخ استفاده کنید. حواستان باشد پس از استفاده، آن را از زمین تمیز کنید چون برای محیط زیست و حیوانات خطرناک است.

کمی از باد لاستیک‌ها کم کنید تا سطح تماس آن‌ها را بالاتر ببرید. پس از آزاد شدن خودرو، آن‌ها را دوباره باد کنید.

اگر ماشین از برف آزاد شد، سیستم کنترل کشش را بار دیگر فعال کنید.

اگر باز هم نتوانستید ماشین را آزاد کنید، با خدمات امداد جاده‌ای تماس بگیرید.

ارسال نظر