در صورت یخ زدن آب رادیاتور چه کنیم؟

ضد یخ مانع یخ زدن آب رادیاتور می‌شود. ولی اگر به هر دلیلی آب موجود در شبکه رادیاتور یخ زد، اصلا جای نگرانی نیست، چون یک راه‌حل ساده برای این مشکل وجود دارد.

در صورت یخ زدن آب رادیاتور چه کنیم؟

جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور

در هوای سرد، خودرو به مراقبت‌های ویژه‌ای احتیاج دارد. سرما باعث یخ زدن موتور، شیشه، درها و همین‌طور رادیاتور می‌شود.

رادیاتور یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو به حساب می‌آید، چون باعث خنک شدن موتور می‌شود. اگر رادیاتور به هر دلیلی از کار بیفتد، موتور بیش از حد داغ می‌کند و اجزای آن ذوب می‌شوند.

علیرغم اهمیت بسیار رادیاتور، باید بدانید که نگهداری از قطعه بسیار ساده و راحت است. کافیست در فصل گرما و همین‌طور سرما، مقداری ضد یخ را با آب قاطی کرده و درون رادیاتور ماشین بریزیم. ضد یخ مانع یخ‌زدگی آب در سرمای شدید و در عین حال مانع جوش آمدن آب در گرمای شدید می‌شود.

ضد یخ یک مایع سبزرنگ شیمیایی است که همانند سایر مواد مصرفی، پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهد و نیاز به تعویض دارد. عدم عملکرد صحیح ضد یخ در فصل سرما، بدون شک باعث یخ زدن آب رادیاتور می‌شود.

یخ زدن آب رادیاتور

همچنین بخوانید: پنج روش جلوگیری از یخ زدن شیشه جلوی ماشین

با یخ‌زدگی آب رادیاتور چه کنیم؟

در صورت یخ زدن آب رادیاتور، ماشین با استارت اول روشن نمی‌شود، ولی جای نگرانی نیست. راه‌حل این مشکل، آب گرم است. تنها کافیست آب گرم را روی رادیاتور و شلنگ‌ها و محض احتیاط روی بلوک موتور و سرسیلندر بریزید تا یخ‌های موجود در شبکه رادیاتور به تدریج آب شوند.

مشکل یخ زدن آب رادیاتور با سشوار نیز حل می‌شود. هرچند تأثیر هوای گرمی که از سشوار بیرون می‌آید کمتر از آب گرم است. با این حال، سشوار به عنوان جایگزین آب گرم می‌تواند در یخ‌زدایی به شما کمک کند.

ارسال نظر